איך מזהים רשלנות רפואית

תוכן עניינים

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית המקרה חייב להיבדק בדקדקנות ובאופן חד משמעי שלא מתפרש לפרשנויות נוספות ולא לספקולציות או תאוריות שעלולות לשבש את תהליך הבדיקה. התוצאה של רשלנות רפואית יכולה להוביל לשלילה מוחלטת בעולם הרפואה וכמובן לאיבוד הרישיון הרפואי.

 

תחום אפור – דוגמאות מהחיים האמיתיים

בטוח שיצא לכם לשמוע על השכנה של החברה מהעבודה שפעם הלכה לרופא השיניים שלה לטיפול שורש רגיל ושגרתי שבסופו היא הרגישה מאוד לא טוב, כאבים איומים באזור הטיפול, חום גבוה ועוד תסמינים של חולי קשה שהוביל עד כדי אשפוז ולאחר כמה ימים שהרופאים לא מבינים מהיכן נובעת הבעיה בסוף הסתבר שאחת מהמחטים נשכחה באזור הטיפול והרופא סגר את אזור השן עם המחט בפנים מה שהוביל לזיהום גדול מאוד.

מקרה מזעזע שהתחיל כמשהו פשוט ויום יומי שהיה יכול להיגמר במוות. מקרה נוסף ששומעים עליו לא מעט זה אנשים שנכנסו לניתוח ולאחר יממה או שתיים הרגישו מאוד לא טוב, חום, כאבים עזים ובלתי מוסברים עד שלבסוף הסתבר כי הרופא המנתח שכח פד באזור הניתוח מה שגרם לזיהום רציני שהיה יכול להסתבך עוד יותר אם לא היו עולים על זה בזמן. בשני מקרים אלו, התחקיר חייב להיות מעמיק ומקיף כדי לאבחן האם מדובר ברשלנות רפואית או על טיפול שהשתבש מסיבות שונות ורבות.

 

מהצד השני – דברים שלא נובעים מטעות

דוגמא לרשלנות רפואית מובהקת היא כאשר אדם שנכנס לניתוח כלשהו וכבר בחדש התאוששות הרופאים ביחידה מזהים שהוא עובר משהו לא טוב על פי המדדים של המכשור המקצועי והם קוראים לרופא המנתח כדי שיבדוק מה קורה, הרי המנתח בחדר ניתוח אחראי לניתוחים שלו ורק הוא יכול לאבחן מה קורה לאדם שנמצא במצב כזה.

לאחר שאותם הרופאים ביחידת ההתאוששות קראו לרופא המנתח מספר פעמים לא מבוטל ולא הפסיקו עד שהוא הופיע והוא מצידו לא רצה להגיע מכל מיני סיבות לא הגיוניות וללא הסברים מקובלים, אך כשהוא הופיע היה מאוחר מידי ואותו אדם שסיים ניתוח פשוט יחסית כמה שעות ספורות לפני, מת בזמן ההתאוששות בעקבות דימום פנימי מסיבי.

זוהי דוגמא די שכיחה שקורת באופן יום יומי בכל העולם ויש שיגידו שמדובר ברשלנות רפואית מובהקת אך גם במקרה מצער שכזה אין מקום לתיאוריות ולקביעות מבעוד מועד, אלא יש צורך בבדיקה דקדקנית ביותר כדי לקבוע שאכן מדובר ברשלנות רפואית.

 

לסיכום

עולם הרפואה הוא מדהים ובדרך כלל עולה בקונוטציות לטובה. הרופאים מבצעים את עבודתם בצורה הכי טובה שהם יכולים ופועלים מתוך שליחות אמיתית אך יחד עם זאת קורה שעולה בעיה בשל טיפול לקוי או היעדר טיפול בזמן שמובילה לרשלנות רפואית ולסיבוכים רפואיים. לפרטים כנסו לאתר refua-law.co.il.

פטיש

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,