אילו מסמכים חשוב להכין בעת תהליך קבלת אזרחות רומנית?

תוכן עניינים

קבלת אזרחות רומנית מאפשרת לכם להנות מדרכון נחשק ואפשרויות רבות באירופה ובעולם כולו. לא מעט ישראלים זכאים לקבל את האזרחות הזו על פי דין, אולם הם פשוט לא מודעים לכך. כדי שגם אתם תוכלו לממש את הזכאות שלכם לאזרחות רומנית, אנחנו כאן כדי לספר לכם על הסיבות שיאפשרו לכם לקבל אותה, וכמובן על המסמכים אותם תדרשו להכין לפני כן.

 

זכאות לאזרחות רומני

לפי ההגדרות של ממשלת רומניה, אזרחות רומנית ניתנת באחד משלושה מקרים. המקרה הראשון והנפוץ ביותר הוא הענקת אזרחות למי שנולד להורים שמחזיקים באזרחות הזו, כפי שנהוג בכל מדינה בעולם.

המקרה השני הוא הענקת אזרחות על בסיס היותו של אדם צאצא לאזרחי רומניה, גם אם לא ילד ישיר. הסיבה הזו נפוצה במקרים שבהם סב קדמון של המשפחה ברח מרומניה או מת בה מסיבה מסוימת, ואז הצאצאים שלו זכאים לקבל את האזרחות הזו. האפשרות השלישית היא אימוץ על ידי אזרחים רומני. התהליך לקבלת האזרחות דורש להכין מספר מסמכים.

אזרחות רומנית

מסמכי הבקשה

מסמכי הבקשה עצמם צריכים להכיל את הפרטים שלכם, האזרחות הקיימת וכמובן הסיבה שבגינה אתם טוענים לקבל את האזרחות הרומנית. כאמור, יש שלוש סיבות מרכזיות לקבלת אזרחות, כאשר רוב הסיכויים שהסיבה שלכם היא הסיבה השנייה. עליכם לפרט היטב את הסיבה שלכם, וכמובן לא לשכוח את הסוג השני של המסמכים.

 

מסמכים היסטוריים

כאמור, הזכאות לאזרחות רומנית ניתנת בגין מספר מצומצם של סיבות. לא משנה מאיזו סיבה אתם זכאים, עליכם להגיש מסמכים וראיות שמוכיחים שהסיבה הזו רלוונטית במקרה שלכם. המסמכים הללו יכולים להיות תעודות, מסמכי ארכיון או כל דבר שיוכל להוכיח לרומנים שהדברים שלכם נכונים ושהאזרחות הזו מגיעה לכם על פי דין.

 

תרגום

כדי שתוכלו לקבל את האזרחות הרומנית כמה שיותר מהר, המסמכים שלכם צריכים להגיע מתורגמים לשפה המקומית. חשוב להבין שהתרגום של המסמכים הללו הוא לא סתם תרגום אלא הוא צריך להיות תרגום רשמי, כיון שלמסמכים שאתם מגישים יש חשיבות משפטית. עליכם לוודא שהתרגום שאתם מבצעים הוא תרגום שמאושר מבחינה משפטית גם על ידי הרומנים.

אזרחות רומנית

תוקף משפטי

כל המסמכים שאתם מגישים, ההיסטוריים והרשמיים צריכים להיות עם אישור משפטי וחתימת נוטריון. האישור הזה הוא הצהרה משפטית על התוקף שלהם, ובלעדיו למסמכים שלכם לא תהיה נאמנות. המסמכים אמורים לייצג אתכם מול הרומנים, וזו הסיבה שאתם צריכים את החתימות הללו.

 

לסיכום

בעת הגשה של בקשה לקבלת אזרחות רומנית עליכם להגיש מספר מסמכים. הסוג הראשון של המסמכים הוא עצם הבקשה לקבלת אזרחות רומנית. סוג המסמכים השני הוא פשוט ראיות היסטוריות שתומכות בטענה שלכם בגינה אתם זכאים לקבל את האזרחות הרומנית. את שני סוגי המסמכים עליכם לתרגם לשפה הרומנית וכמובן לדאוג שהם יהיו חתומים על ידי נוטריון מוסמך.

אזרחות רומנית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.