איפה ניתן למצוא טופס תביעות קטנות ואיך ממלאים אותו

תוכן עניינים

תביעה קטנה היא הליך משפטי שנחשב להליך ״עממי״.

תביעה קטנה מאפשרת לכל אדם להגיש ולנהל בקלות תביעות.

לעיתים התביעות מתבצעות גם כקבוצה.

גבוה התביעה יכול להגיע עד 33,900 ₪.

לא יהיה לכם צורך בעורך דין בהגשה של תביעה קטנה, גם לא נדרש ידע לפני כן.

מדובר בתהליך פשוט וקצר יחסית.

ניתן להגיש תביעה קטנה גם במקרה של סכסוך קטן, אפילו בסכומים של מאות שקלים בלבד.

כל אדם רשאי להגיש תביעה קטנה נגד תאגיד/ אדם פרטי/ חברה/ רשות ממשלתית ועוד.

 

 

מה היא תביעה קטנה

תביעה קטנה, היא בדיוק כשמה – מדובר על הליך תביעה על סכום כסף נמוך יחסית מתביעות אחרות. סכום התביעה יכול להגיע עד 33,900 ₪. את התביעה יש להגיש אדם, או קבוצה של אנשים שהם לא נחשבים תאגיד או חברה. מכיוון שמדובר בתביעה קטנה, חלים בה סדרי דין שונים מתביעות גדולות. הפרוצדורה והגשה יחסית מהירה יותר מתביעה בנושאים שונים גדולים יותר.

נושאים התביעה הם נושאים כמו סכסוכים שונים בין שכנים, סכסוך בין שוכר למשכיר, הודעות ספאם, רכישה של מוצר פגום, מוצר שאינו סופק כחוק, עוגמת נפש וגם אכיפה בנוגע לחוקי עישון במקומות ציבוריים ועוד.

 

תהליך הגשת התביעה

לא מעט מן המקרים, אנשים ניגשים אל בית המשפט ומגישים תביעה לתביעות קטנות. אך מדובר בפרוצדורה שדורשת זמן, כסף, ולרוב מומלץ להגיע להבנה עם הצד השני לפני הגשת התביעה בכל דרך. למשל, אם מדובר על תביעה בנוגע לסכסוך, מומלץ להשתמש בשירותי גישור או לערב צד שלישי על מנת להגיע להבנה.

כדאי לשלוח התראה בטרם נקיטת הליכים, לרוב, מכתבים אלה עושים את העבודה וגורמים לצד השני להגיע להסדר. כמובן שאם ניסיון הגישור לא צלח, תמיד יהי ניתן לגשת לבית משפט ולהגיש תביעה קטנה.

 

היכן מגישים תביעה קטנה

כדי להגיש תביעה קטנה, עליכם להגיע אל בית המשפט תביעות קטנות ולהגיש את התביעה למזכירות בית המשפט. האפשרות הנוספת היא להגיש באמצעות טופס תביעות קטנות באינטרנט. מומלץ לדעת שנכון להיום, קיימים כ-30 בתי משפט לתביעות קטנות. בתי משפט אלה נמצאים בכל אחד מהמחוזות וסביר להניח שתמצאו בית משפט שיהיה קרוב לאזור שלכם.

לרוב, ניתן להגיש את התביעה ללא התערבות של עורך דין. תחילה תצטרכו למלא את הטופס כתב תביעה קטנה. כאשר אתם ממלאים חשוב מאוד לשים לב להנחיות למילוי הטופס. בטופס יש סעיפים שיהיו קריטיים עבורכם ובלעדיהם לא תהיה אפשרות להגיש את התביעה. סעיפים כגון פרטי התובע, פרטי הנתבעים ועוד.

 

לסיכום

תביעה קטנה היא הליך משפטי שכל אחד יכול להגיש ללא התערבות של עורך דין. לעיתים מדובר בסכומים קטנים בלבד. כדי להגיש את התביעה יהיה עליכם למלא טופס, ולהגיש אותו באופן מכוון או באמצעות מזכירות בית המשפט לתביעות קטנות. שימו לב לסעיפים החשובים ביותר בטופס.

פטיש

 

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש