את מי תובעים לאחר תאונה ועל מה אפשר לבקש פיצויים?

תוכן עניינים

תאונת דרכים היא אירוע קשה ומטלטל אשר גורם לנזקים רבים. לרוב המעורבים בתאונות דרכים יחושו בלבול ולא ידעו איך וממי עליהם לדרוש פיצויים.

 

תביעת פיצויים

תביעת פיצויים בגין תאונת דרכים הינה דבר נדרש אשר יכול לסייע רבות למעורבים בתאונה להשתקם מן האירוע המטלטל. מטרת התביעה היא דרישת שווי ערך כספי הנזיקין שנגרמו מהתאונה הכוללים את שווי הפגיעה עצמה, עלויות התיקונים והטיפולים הנדרשים.

על פי חוק, כאשר אדם עובר תאונת דרכים יהיה עליו לתבוע את הנהג האחראי לתאונה על מנת לקבל את הפיצויים הנדרשים. לא מדובר בתביעה אישית, כי אם בתביעה של חברת הביטוח.

תביעת הפיצויים עדיף שתיעשה לרוב על ידי עורך דין מומחה בתחום. זאת משום שמדובר בהליך סבוך וארוך אשר בסופו עלול התובע להפסיד חלק מהפיצויים המגיעים לו במידה והתביעה לא מנוהלת כמו שצריך. על כן, במידה ועברתם תאונת דרכים, אל תישארו עם זה לבד. פנו לעורך דין אשר יעזור לכם בתהליך.

למידע נוסף על עורך דין לתביעת פיצויים על תאונות דרכים, תוכלו להסתכל באתר https://us-lawoffice.co.il.

 

תפקיד חברת הביטוח

כל הנוהג ברכב מחויב בביטוח חובה עבור תאונות דרכים. ביטוחי החובה הללו מעוגנים בחוק ואדם לא יוכל לנהוג ברכב ללא ביטוחים אלה. מעבר לביטוחי החובה, קיימות אפשרויות ביטוחיות שונות אשר יכול כל נהג להחליט האם לשלם עבורן או לא, לפי חישוביו שלו. ביטוחי החובה יקיפו כל נזק הנגרם לאדם אחר כתוצאה מנהיגת המבוטח. כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים, כאן נכנס תפקידן של חברות הביטוח. התביעה על הפיצויים של הנפגע לא נעשית באופן אישי כלפי אותו נוהג, אלא כלפי חברת הביטוח שלו אשר היא זו שתפקידה לשלם את הפיצויים. מטרת ביטוחי החובה היא לוודא כי במידה והנוהג ברכב יהיה מעורב בתאונת דרכים, תהיה דרך ודאית לשלם את הפיצויים לנפגעים מהתאונה.

 

תביעת פיצויים – נזקי גוף ונפש

תאונות דרכים עלולות לגרום לנזקים בגופם ובנפשם של המעורבים – החל מפציעות בדרגות חומרה שונות ועד לפגיעה נפשית של פוסט טראומה. אדם המעורב בתאונת דרכים יוכל לתבוע פיצויים בגין נזקים אלה. הפיצויים כוללים תשלומים בגין טיפולים רפואיים נדרשים, שיקום, אובדן כושר עבודה, אשפוזים וניתוחים וכן כל הוצאה כספית נלווית לנזקים שנגרמו. למעורב בתאונת דרכים שמורה הזכות לדרוש פיצויים מלאים בגין הנזקים אשר נגרמו לו, וזאת על מנת לסייע לו לשקם את חייו לאחר התאונה.

 

תביעת פיצויים – נזקי רכוש

תאונות דרכים לא תמיד יגרמו נזק בגוף ובנפש, אך כן יגרמו לנזק לרכוש. המעורב בתאונת דרכים יוכל לתבוע פיצויים בגין כל נזק אשר נגרם לרכבו. הפיצויים כוללים עלויות הנזק הנגרם, עלויות תיקונים נדרשים, עלויות רכש נלוות וכן פיצויים בגין כל הוצאה כספית נלווית לנזק לרכב.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.