האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תוכן עניינים

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את הכף בבית המשפט, איך מגישים הקלטות לבית המשפט, מהם הקריטריונים בהן צריכה לעמוד הקלטה קבילה ולסיום באילו תנאים ניתן להקליט שיחה ולבצע בה שימוש, בדגש על שימוש משפטי.

 

תמלול והקלטה כראייה בבית משפט

לצערנו, סיבות רבות ומגוונות מביאות אותנו לקיים תביעות ודיונים בבית המשפט כנגד בני זוג, שותפים עסקיים, בני משפחה או חברות המספקות שירותים מסוגים שונים. על כן, תביעה משפטית הוא הליך לא נעים בלשון המעטה ומצריך מאיתנו משאבים כספיים, סבלנות ואיפוק.

חלק מהסיבות המביאות אותנו ליישב סכסוכים ותביעות תחת פיקוחו וניהולו של בית המשפט, יש לציין כי ישנה מורכבות רבה כשמדובר בבני זוג, שותפים עסקיים או בני משפחה (ולעיתים ישנו גם השילוב). חלק מהמורכבות של הליך זה הוא שהקרבה מנעה או הזילה את הערך של הסכמים וחוזים כתובים, ועל כן הקלטות של שיחות יכולות להיות ראייה מכרעת בפרשה מכיוון שהיא יכולה להוכיח את צדקתך בבית המשפט.

בכדי להשתמש בהקלטה כחלק מהליך משפטי, יש לתמללה לטקסט, ובכדי שתמלול ההקלטה יתקבל כראייה קבילה עליו להתבצע על ידי גורם חיצוני, רצוי חברה מקצועית המתמחה במתן שירותי תמלול משפטי. לתמלול יש להוסיף תצהיר חוות דעת של מומחה (עורך דין או משפטן) שיאשר את אמינותו והגינותו של התמלול שכן לא נטה לצדקת של אחד מצדדיו של מקיימי השיחה המתומללת.

 

הקלטת סתר

טרם מסירת ההקלטה לחברת התמלול, חשוב לוודא שהיא אינה מפרה את חוק האזנות הסתר האומר ש: לך מותר, וזו זכותך המלאה, להקליט שיחה המתרחשת בינך לבין בן השיח. אולם הקלטה של שיחה המתקיימת ללא ידיעת המשוחחים היא עבירה על החוק ולכן לא תהיה קבילה כראייה בבית המשפט.
כדי שתמלול של הקלטה קבילה יחשב כראייה קבילה, הוא צריך לעמוד בדרישותיו של חוק הדינים והראיות החלים על תמלולים בעלי אופי משפטי. לכן, כאשר אתם בוחרים חברת תמלול מקצועית, חשוב לוודא כי היא בקיאה בהוראותיו של חוק הראיות התשל"א – 1971, על מנת שהתמלול שיתקבל יהיה קביל ולגיטימי כראייה בבית המשפט.

 

הקלטה כראיה קבילה

בית המשפט מוודא כי:
1. ההקלטה גולמית, כלומר לא נערכה, וזאת על מנת לוודא שההקלטה לא מטה את הדברים או משמיטה.
2. לבית המשפט תוכנות וטכנולוגיות רבות המאפשרת לקבוע כי ניתן לזהות עריכה, או זיהוי רצוף של כל הדוברים בהקלטה.
3. הפלט, כלומר תוצר הטקסט הסופי, והקלט- ההקלטה כחומר גלם ראשוני, תואמים ומדויקים אחד לשני. כלומר, שהתמלול כולל את כל הנאמר בשיחה, ומעביר את הלך הרוח, וטון הדברים שבו השיחה התרחשה.

 

הקלטה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש