האם עורך דין מקרקעין יכול לעזור עם המיסים השונים בעת קניית דירה?

תוכן עניינים

מתכננים לקנות דירה? קניית דירה נחשבת לאחת ההוצאות הכספיות הגבוהות ביותר שיבצע אדם בחייו. בעוד שישנם אנשים שקונים דירה לצורך מגורים וישנם אנשים שקונים דירה לצורך השקעה בנדל"ן, הדבר שמשותף לכל רכישות הדירה הוא עניין המיסוי. כאשר קונים דירה, יש לשלם מס רכישה. עורך דין מקרקעין יכול לסייע לכם בהתמודדות עם מיסוי רכישה במספר דרכים.

 

קניית דירה

קניית דירה היא אחד החלומות הגדולים של כל אזרח. בין אם מדובר בקניית דירה כדי להיכנס לתחום הנדל"ן ולהשקיע ובין אם מדובר על קנייה לצורך מגורים, אזרחים רבים מתחילים לחסוך מהיום הראשון בו הם מתחילים לעבוד כדי להגיע למצב בו הם יוכלו לרכוש דירה, לרוב באמצעות הלוואה דרך בנק למשכנתאות.

קניית דירה היא לא עוד קנייה של מוצר כזה או אחר שאנו מבצעים. דירה היא הוצאה כספית עצומה, כל כך עצומה שנמצא כי מרבית האזרחים רוכשים אותה באמצעות הלוואה מהבנק. אחד הגורמים שמשפיעים על העלות של דירה, הוא מיסוי, עליו נסביר בהמשך. רכישת דירה יכולה להתבצע באמצעות סיוע של עורך דין נדל"ן.

 

מיסוי בקניית דירה

לרוב מיסוי מוטל על אזרחים בשעה שהם עושים רווח כלשהו. למשל, מס רווח הון הוא מס המוטל על אזרחים המשקיעים בשוק ההון, רק לאחר שהם ביצעו רווח. כמו כן, כאשר אדם מוכר דירה ברווח כספי הוא נאלץ לשלם על כך גם מס. מס רכישה, המוטל על רוכשי דירות, הוא מס מסוג אחר שמטילה המדינה על ציבור רוכשי הדירות מסיבות שונות.

המטרה של מס זה היא להכווין את השוק ולהשפיע על ציבור הרוכשים. המדינה מציבה תנאי מיסוי מסוימים, כדי להרחיק אוכלוסיות מסוימות משוק הדיור ולקרב אליו אוכלוסיות אחרות, כדי לבצע השפעה על המחירים. מס הרכישה משתנה לפי מחיר הדירה ולפי תנאים שונים, המשפיעים על גובה המס שכל רוכש דירה יצטרך לשלם.

 

סיוע מעורך דין מקרקעין

עורכי דין המתמחים בתחום המקרקעין הם בעלי המקצוע המומחים ביותר בעת ביצוע עסקאות נדל"ן. עורכי דין אלו בקיאים, בין היתר, בתנאים השונים של מס רכישה על דירה, ובאמצעות ידע זה הם יכולים לסייע לכם לשלם פחות בהתאם לחוק.

 

מס רכישה לעולה חדש

לדוגמא, כדי לעודד עליה, מדינת ישראל מאפשרת לעולים חדשים לשלם מס מופחת ברכישת דירה עד סכום מסוים. עורך דין מקרקעין יכול להכווין אזרחים הנחשבים לעולים חדשים ולאפשר להם לבצע רכישה עם מיסוי שולי באופן יחסי.

 

תשלום מס – לא מחייב

ישנם מקרים בהם הקונה לא יצטרך לשלם מס רכישה על הדירה. הרוכש יכול להיוועץ עם עורך הדין ולהבין האם המקרה הפרטי שלו עונה על התנאים לאי תשלום מס. למשל, דירה שנרכשה בפעם הראשונה מתחת לרף מסוים, או דירה שנרכשה כמתנה לקרוב, יהיו פטורות ממס רכישה.

עורך דין נדל"ן

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח