הכל על הרפורמה בהליך פשיטת רגל

תוכן עניינים

יש לכם חוב כלפי נושה אחד או מספר נושים? ככל הנראה שאתם כבר בקיאים במושגים שונים, כמו הוצאה לפועל או הסדרי נושים. למרות זאת, ישנם שני מושגים שמבלבלים חלק לא קטן מהחייבים וגם מהנושים: חדלות פירעון ופשיטת רגל. שני המושגים הללו יוצרים בלבול בעקבות הרפורמה בהליך פשיטת רגל, שהתרחשה בשנת 2019. במאמר הבא נסביר הכל על הרפורמה הזאת.

 

הרפורמה בהליך פשיטת הרגל

פשיטת רגל היא מושג שמתקשר ברוב המוחלט של המקרים עם אנשים שיש להם חוב. כאשר אדם אינו מסוגל לעמוד בחובות שלו, ננקטים נגדו הליכים שונים בבית המשפט ובהוצאה לפועל.

פשיטת רגל היא הליך משפטי וכלכלי מטעם המדינה, שאמור לסייע לחייב להסדיר את החובות שלו בסופו של דבר. מההליך הזה מרוויחים גם הנושים, שלא יפסידו את כל כספם. תוכלו לפנות אל עו"ד פשיטת רגל כדי לשמוע עוד בנושא.

ב-2019 בוצעה רפורמה בהליך פשיטת הרגל, שהכניסה לחיינו מושג חדש – חדלות פירעון. חדלות פירעון הוא מצב בו אדם גם לא מסוגל לשלם את החובות שלו, מכיוון שהם עולים על הערך של הרכוש שלו, של הנכסים שלו, של הזכויות שלו ושל הכסף הנזיל שיש ברשותו.

 

מה היה לפני 2019?

כפי שכבר ניתן להבין מהפסקה הראשונה, שני המושגים הקשורים למצב בו החייב אינו מסוגל לשלם את החובות שלו – פשיטת רגל וחדלות פירעון, די דומים. עד ביצוע הרפורמה ב-2019, נכסיו של אדם שהוגדר כפושט רגל הועברו לנאמן. בית המשפט היה מכריז על החייב כפושט רגל, והנאמן, שמונה מטעם בית המשפט, היה מנהל ומוכר את נכסיו של החייב כדי להחזיר כספים אל הנושים.

 

מה קורה מאז 2019?

הרפורמה שבוצעה בשנת 2019 באה במטרה להטיב במידה מסוימת עם החייב. חדלות פירעון מגיעה גם עם שיקום כלכלי, שאמור לסייע לחייב לא רק בהסדרת החובות שלו, אלא גם בהשתלבות בחברה מבחינה כלכלית בצורה תקינה מחדש. הממונה על הליכי חדלות פירעון יגיש אל בית המשפט תוכנית מפורטת, בה תתואר גם הצורה בה יוסדרו החובות כלפי הנושים וגם הצורה בה יצליח החייב להשתקם מבחינה כלכלית.

 

לא רק טרמינולוגיה

הרפורמה בהליך פשיטת רגל לא מביאה רק שינוי בטרמינולוגיה. הליך חדלות פירעון מאפשר לחייב לחזור למוטב. ההליך מנסה "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" – גם להסדיר את חובות הנושים בצורה הדרגתית וגם לסייע לחייב להשתקם.

 

הליכים עם אנשי מקצוע

הליכים שנפתחו לפני 2019 מנוהלים בצורה של פשיטת רגל, בעוד שהליכים שנפתחו לאחר 2019 מנוהלים בצורה של חדלות פירעון ושיקום כלכלי. כך או כך, כאשר אם נמצאים בהליכים שונים כתוצאה מהצטברות של חובות אל נושים, מוטב שתסתייעו בעורך דין מנוסה, שיסייע לכם באמצעות הדרכים המגוונות שיש בחוק להסדיר את החובות ולהשתקם.

עוד פשיטת רגל

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש