עושים את זה חכם: 5 טיפים לניהול תהליך פינוי בינוי

תוכן עניינים

פינוי בינוי הוא תוכנית ממשלתית המוכרת בשם תמ"א 38. במסגרת תוכנית זו ניתן לחדש מבנים ישנים באמצעות חיזוק יסודות וניתן גם להרוס את הבניין הישן ולבנות בניין חדש וחזק במקומו – וזה מה שקורה במסגרת פינוי בינוי. מפנים את הבניין הישן והורסים אותו, ותחתיו בונים בניין חדש ומותאם יותר לצרכי הדיירים. איך זה עובד ומה כדאי לדעת לפני התחלת התהליך? קבלו את הטיפים שלנו.

 

איך עובד פינוי בינוי?

במסגרת התוכנית, על כל הדיירים לחתום על טופס הסכמה בו הם מצהירים שהם מעוניינים להשתתף בתוכנית פינוי בינוי. הליך פינוי בינוי הוא הליך מורכב וכאן הוא רק מתחיל. לאחר הסכמה של מרבית הדיירים, ניתן להתחיל להזיז עניינים. לפנות לעירייה, להוציא היתרי בנייה, אישורי תב"ע נדרשים וכו'.

את כל אלו, הדיירים עצמם לא אמורים לעשות. לאזרח הפשוט אין יד ורגל בכל המסמכים הנדרשים ולכן… כבר לאחר גיבוש ההחלטה על הרצון לבצע תוכנית פינוי בינוי בבניין, כדאי לפנות לחברה יזמית העוסקת בתכנון וביצוע פרויקטים לפינוי בינוי. הקליקו כאן למעבר לאתר החברה המומלצת על ידינו. וזה היה טיפ מספר אחד.

הליך פינוי בינוי

חותמים רק לחברה יציבה

לא מעט מאכרים מנסים להיכנס לתמונה והם גם מנסים להחתים את הדיירים על פרויקטים כאלו. הבעיה היא שהם לא מתכננים לבצע את הפרויקט אלא  רק להעביר אותו הלאה ואתם, בתור דיירים, כדאי שתדעו שדבר כזה עלול להפוך את ההליך למורכב יותר.

העדיפו לפנות לחברה יציבה ומבוססת בתחום. בדרך כלל כאשר נכנסים לתמונה "מאכרים" נוספים, העלות הזו מתגלגלת בסופו של דבר על הדיירים עצמם וחבל.

 

בחרו נציגות דיירים

הדיירים יכולים להשפיע על מהירות קבלת ההחלטות והתקדמות הפרויקט. במקום שכל הדיירים יתנהלו מול היזם, בחרו נציגות דיירים שתייצג את כולם, כך התקשורת תהיה קלה יותר וההליך יקודם בצורה הטובה ביותר.

הליך פינוי בינוי

הסכמת רוב הדיירים

על פי חוק, מרבית הדיירים חייבים לאשר את הפרויקט כדי שהוא יצא לדרך. הבעיה היא שיש לא מעט מקרים בהם דיירים מסרבים לחתום. כל חתימה של דייר חשובה, כך שגם אם יהיה דייר סרבן שלא מעוניין לחתום, אחוזי החתימות יהיה גבוה גם בלעדיו. נסו להבין את המקור לסרבנות. לפעמים מדובר בעניין שניתן לפתור בדרך קלה.

 

לסיכום

הליך פינוי בינוי הוא הליך מורכב. כאשר מתחילים איתו, לא ממש יודעים מה הוא יגמר. אבל למרות התקופה הפחות מוגדרת, ההמתנה אליו שווה. הוא מחדש את פני הבניין לחלוטין.

יחד עם הבניין החדש נבנים גם תשתיות חדשות סמוכות ומתחמים נוספים, מלבד הדירה החדשה לה זוכים הדיירים. ההמלצה היא להתעשת כבר עכשיו ולהתחיל לדבר עם השכנים על הבאת חברה יזמית לתכנון וביצוע פינוי בינוי בבניין. בהצלחה.

הליך פינוי בינוי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.