ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי

תוכן עניינים

ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי

לצה"ל מערכת משפט נפרדת מהמשפט האזרחי. הצבא יכול לשפוט חיילים בשירות סדיר, חיילי מילואים ואזרחים העובדים בשירותו, בתוך המערכת הפנימית שלו. בית דין צבאי דן הן בעבירות צבאיות והן בעבירות פליליות. בכל שנה נשפטים בבימ"ש צבאי אלפי חיילים על רקע עבירות שונות כגון: אלימות, סמים, גניבה, וכן עבירות משמעת, התנהגות ואף עריקות. אותו אישום ישפיע על חיי החייל במהלך שירותו וגם לאחר שחרורו ולכן יש חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עו"ד צבאי לכל אורך התהליך. עו"ד אשר מתמחה בתחום והוא בעל ניסיון יוכל לטפל במקרה החייל בצורה פרטנית, להעניק את הייעוץ המיטיב ולייצג את החייל במהלך התהליך מול צה"ל תוך מתן הגנה משפטית וליווי צמוד.

מירי-פרופיל-מרובע

עורך דין מירי ברונו

עו"ד צבאי מתמחה בתחומים שונים בין אם עבירות צבאיות ובין אם עבירות פליליות. עבירות פליליות כגון: סחר בסמים, הטרדות מיניות, גניבות, ביזה, מעשי מרמה, מעשי הונאה, פריצות, ונדליזם, עבירות של איומים וסחיטה ונהיגה בשלילה או ללא רישיון, ועבירות צבאיות כגון:היעדרות, נפקדות, עריקות, עבירת משמעת צבאית, פעולה החורגת מסמכות החייל, גילוי סודות צבאיים, סירוב לפקודה, שימוש לא חוקי בנשק או אובדן נשק, פעולת ריגול, התרשלות במילוי תפקיד, תפקוד ושהייה בצבא תחת השפעת סמים ואלכוהול, סירוב מילוי תפקיד, ושימוש ברכוש צה"ל שלא למטרות צבאיות.

עו"ד צבאי מייעץ בתחומים שונים. הוא ינחה את לקוחותיו לאורך כל ההליך המשפטי, יסביר להם אודותיו, ואודות משמעויותיו. זאת בכדי להשיג את התוצאה המיטבית האפשרית. הייעוץ לרוב נוגע בנושאים כגון: חקירה צבאית, ועדת חקירה, חקירה של מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) וייעוץ לפני משפט משמעתי ביחידה של החייל או במהלך הליך משמעת חריג מול קצין שיפוט בכיר בבסיס החייל שנערך עקב עבירות חמורות שעלולות לפגוע באופן משמעותי בשירות הסדיר של החייל וגם בחייו האזרחיים לאחר השחרור.

הייעוץ ייערך מול כל בית דין צבאי נתון, כלול בית דין לערעורים. הליווי של החייל נעשה לאורך כל התהליך- מהשימוע וניהול משא ומתן מול התביעה הצבאית לפני הגשת כתב אישום ועד לתופם התהליך. עו"ד צבאי מייצג את הלקוח שלו מול הוועדות השונות- התאמת שירות, התרת התחייבות, ועדת סמים, ועדת עיון בעונש וועדות שמתדיינות בנוגע להעברת החייל למתקן כליאה אזרחי. במקרי הצורך, עו"ד צבאי יסייע במחיקת האשמות פליליות שהתרחשו במהלך השירות הסדיר, גם לאחר תום השירות.

כאן תוכלו לקרוא כתבה מעניינת בנושא.

"על משפחת החייל המועמד לחקירת מצ"ח ליצור קשר עם עו"ד צבאי במידה שבנם \ בתם מתנגדים לנושא. חייל שניגש לחקירה ללא כל סיוע משפטי, סביר שייפול בחקירה שכזו."

סוגי עבירות צבאיות מולם יש להיוועץ בעו"ד צבאי

עו"ד צבאי מתמחה בתחומי עבירות צבאיות נרחבים. עבירות כגון: נפקדות ועריקות, עבירות סמים- החזקה, שימוש וסחר, גניבה והוצאת רכוש שלא כחוק מרשות הצבא, שימוש לא חוקי בנשק, עבירות מין, עבירות התנהגות או אלימות ותאונות אימונים שונות.

עו"ד צבאי יכול לסייע לחייל להתמודד מול מערכת המשפט הצבאית. הוא יכול לסייע לחייל לפני השירות, במהלכו ואף בתום השירות, במגוון נושאים אפשריים. עו"ד צבאי יכול לייעץ ללקוחותיו בנוגע לניהול מו"מ עבור זכויות פרישה של חייל בקבע, בקשות דחיית גיוס או שירות מילואים, בקשות לשינוי מיון או שיבוץ חייל סדיר או חייל מילואים, הגשת קבילות שונות ופניות לנציב קבילות חיילים וכן קצינת תלונות הציבור, הגשת בקשות לפטור מהשירות עקב אי התאמה על רקע מסוים או עקב פרופיל רפואי. עו"ד צבאי מסייע גם בהתמודדות מול הצבא בעת הליכים מנהליים שונים- קיצור השירות, עתודה אקדמית, בקשות התנדבות במסגרת שירות לאומי או צבאי, שינוי הפרופיל הצבאי וסיוע בטיפול בבעיות בריאותיות שונות על רקע פיזי או נפשי וכן בהסדרת מעמדם של משתמטים מהשירות.

כתבה מאתר מגאפון בנושא עו"ד צבאי.

עורך-דין-מקרקעין-וצבא-מכווץ

מדוע חשוב לפנות אל עו"ד צבאי

חייל אומנם יכול לייצג עצמו מול המשפט הצבאי או לקבל ייצוג מטעם הצבא. אך מומלץ לו להשיג יעוץ פרטי מעו"ד צבאי המתמחה בתחום. עו"ד פרטי המתעסק בתחום ייצג את החייל מול בית הדין הצבאי ויבטיח את הטיפול הנאמן ביותר לחייל. מובטח לחייל השירות האישי והמיומן ביותר מצד עו"ד מקצועי שמקדיש את מלוא תשומת הלב למקרה של הלקוח המדובר. עו"ד צבאי ידאג למזער את נזקי התביעה לסף הנמוך ביותר האפשרי וכאשר ניתן, ישאף אף לבטלה.

פתיחת תיק במהלך השירות הצבאי בבית דין צבאי משפיע על חיי החייל גם בחייו האזרחיים. הרישום הפלילי נרשם ומתועד. בנוסף, בצבא נוטים להחמיר בעונש בכדי להתריע.

עקב זאת, התייעצות עם עו"ד צבאי וקבלת חוות דעת מקצועית עשויה לתרום רבות בכל הנוגע לייצוג ראוי מול גורמי הצבא וסיוע משפטי לאורך כל התהליך וההתנהלות מול בית המשפט הצבאי.

מה עושים במקרה שזומנת לחקירת מצ"ח או הואשמת בעבירה במהלך השירות הצבאי

גם חייל ותיק ומעוטר הישגים יכול להיקלע לחקירת מצ"ח, בה ההתנהלות שונה. במקרה בו זומנת לחקירה שכזו, מומלץ להתקשר מיידית לעו"ד צבאי המתמחה בתחום. עו"ד מקצועי המתמחה בדין הצבאי יתדרך אותך, ידאג להגן על זכויותיך לאורך החקירה והמעצר, יפעל בכדי שהחשדות נגדך יסתיימו ללא כתב אישום וידאג שתשתחרר מהמעצר בהקדם האפשרי.

על משפחת החייל המועמד לחקירת מצ"ח ליצור קשר עם עו"ד צבאי במידה שבנם\ בתם מתנגדים לנושא. חייל שניגש לחקירה ללא כל סיוע משפטי, סביר שייפול בחקירה שכזו.

חייל שזומן לחקירה או הואשם בעבירה במסגרת שירותו, זקוק לייעוץ משפטי של עו"ד צבאי מנוסה ובקיא בתחום. סיוע של עורך הדין יאפשר להקל על ניהול ההליך הפלילי-צבאי מול הצבא, מול חקירת מצ"ח ומול בית דין צבאי. ניהול ההליך בצורה לא נכונה עלול להוביל למצב של מאסר שלא לצורך. לכן יש לוודא שיש מי שמייעץ לחייל מקצועית בנושא ומגן על האינטרסים שלו. עורך הדין מחויב בחיסיון ועל כן אין לחשוש ויש לערב אותו בכל נושא כאשר יש צורך בייצוג משפטי מול הצבא.

מאמר זה נכתב על ידי משרד עורך דין צבאי מירי ברונו: http://brunolaw.co.il

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חקירת מצ"ח לאחר השחרור

חקירת מצ"ח לאחר השחרור: עד מתי מותר לחקור? כל חייל שמשרת בשירות צבאי, בין אם מדובר על מסגרת שירות החובה שלו ובין אם מדובר על

פגיעה נפשית בצבא

פגיעה נפשית היא מונח רחב המתאר מגוון תופעות פסיכיאטריות המופיעות אצל אנשים מסיבות שונות. פגיעה נפשית שמקורה בשירות הצבאי היא ברת פיצוי מכוח חוק הנכים

8 מקרים בהם עו"ד צבאי יכול לעזור לך

עורך דין צבאי ממלא תפקיד חשוב בייעוץ, הכוונה וסיוע משפטי לחיילי חובה, אנשי קבע, משרתי מילואים ומועמדים לשירותי ביטחון (מלש"בים). במאמר זה נתאר 8 מקרים

מה העלות של שירותי עריכת דין?

כשאתם רוצים לשכור את שירותיו של עורך הדין, אתם צריכים להבין שאתם בעצם מקבלים מוצר. מהסיבה הזאת, יש כמובן מחירים שונים, ובתמורה תקבלו גם שירות