למי מגיע פטור זמני ממס הכנסה?

תוכן עניינים

פטור זמני ממס הכנסה? כן, זה בהחלט דבר אפשרי. המדינה גובה מאיתנו מס הכנסה כאשר אנחנו מקבלים לרשותנו הכנסות שונות. גובה המיסוי נקבע בהתאם לגובה ההכנסה. וכן, זה בהחלט מעיק – המס הזה, וכולנו לבטח היינו מוכנים להיפטר ממנו. חשוב לדעת בהקשר זה, כי ישנם מקרים מסוימים בחוק שיכולים לזכות את האזרחים בפטור מלא או חלקי ממס הכנסה. אזרחים רבים לא מודעים לכך, אך הם עשויים להיות זכאים לפטור כזה, גם באופן זמני. אלו האנשים שמגיע להם פטור כזה.

 

פטור זמני ממס הכנסה

קבלת פטור ממס הכנסה נשמעת כמו שאיפה בלתי אפשרית, ואכן, המדינה לא מחלקת את הפטור הזה סתם ככה לכל אחד. תנאי הזכאות לקבלת הפטור נחשבים לקשים, כאשר עמידה בתנאים אלו מעידה על מצב בריאותי וגופני חמור. בכל זאת, ישנם אנשים שזהו מצבם הבריאותי והרפואי, כך שלפי החוק יש להם זכות משמעותית שמגיעה להם – פטור מאחד המיסים המשמעותיים ביותר.

פטור ממס הכנסה יכול להיות פטור מלא, אם אתם עומדים ברמת הכנסה מסוימת שקובע החוק, או פטור חלקי, אם אתם עוברים את רמת ההכנסה הזאת. גם אתם עם אחוזי נכות גבוהים יכול להיות בעל הכנסה גבוהה, אם יש לנו הכנסה מנכסי נדל"ן לדוגמא או מדיבידנדים. פטור זמני יוענק כאשר אחוז הנכות אותו מקבל האזרח הוא זמני.

פטור ממס הכנסה

קביעת דרגת נכות באופן זמני

במצבים מסוימים, דרגות נכות עשויות להיקבע באופן זמני. ישנם מצבים רפואיים שונים שניתן לצאת מהם, בעוד שממצבים רפואיים אחרים הסיכוי לכך אינו ממשי. כשהסיכוי להחלמה נמוך או חסר היתכנות, אחוזי הנכות שיקבעו למטופל יהיו קבועים. אם מדובר במקרה שאמור לחלוף או שניתן להחלים ממנו, יקבעו אחוזי נכות זמניים.

אחוזי הנכות ומשך הזה שנקבע עבורם הם משמעותיים, מכיוון שאחוזי הנכות שנקבעים לאדם כזה או אחר יכולים להשפיע על הפטור שהוא עשוי לקבל ממס הכנסה. ניתן לקבל פטור עבור אחוזי נכות גבוהים במיוחד – 90% ומעלה על לקות אחת או 90% ומעלה בשקלול מספר ליקויים, כשהגבוה שביניהם עומד על לפחות 40%.

פטור ממס הכנסה

מה עושים בתום תקופת הפטור?

פטור זמני יכול להינתן עד לתקופה מסוימת. זהו פרק זמן שנקבע על ידי מי שהעניק את אחוזי הנכות למטופל. האזרח בעל אחוזי הנכות הללו יכול להנות מהפטור כאמור לתקופה קצובה, שלאחריה יסתיים הפטור שלו.

כדי שהפטור ממס הכנסה לא יסתיים לכם סתם כך ביום אחד, לפני תום תקופת הפטור תקבלו הודעה מהביטוח הלאומי, שיבקש מכם להציג מסמכים רפואיים רלוונטיים המעידים על כך שאתם עדיין סובלים מנכות באותה רמה. במידה ותוכלו להגיש מסמכים אלו, וועדה רפואית תבחן את המשך הזכאות שלכם לקבלת פטור ממס הכנסה, ואם לא תימצאו זכאים, יילקח מכם הפטור.

פטור ממס הכנסה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.