כיצד לתבוע פיצוי על טיסה שהתבטלה?

תוכן עניינים

התבטלה לכם טיסה? סביר מאוד להניח שמגיע לכם על כך פיצוי. זאת משום שביטול טיסה ברגע האחרון כרוך בלא מעט עוגמת נפש, הוצאות כספיות נלוות וכיוצא בזה. במאמר הבא נסביר איך ניתן לתבוע פיצוי בגין טיסה שהתבטלה.

 

דעו את החוק הרלוונטי

הדבר הראשון שחשוב לדעת בהקשר של ביטול טיסה והפיצויים האפשריים בשל כך, הוא לפי איזה חוק ניתן לדרוש את הפיצויים. ישנם שלוש חקיקות עיקריות רלוונטיות למצב זה: החוק הישראלי החל על טיסות נכנסות או יוצאות מישראל, חוקי האיחוד האירופי הרלוונטי לטיסות אל או ממדינות האיחוד ואמנת מונטריאול החלה על טיסות בין לאומיות של מדינות החתומות עליה.

עוד כדאי לדעת כי ארצות הברית נפקדת מרשימה זאת והחקיקה האמריקאית אינה מתייחסת לפיצויים בשל ביטול או עיכוב טיסות. במידה והטיסה שלכם עומדת בתנאים של כמה חוקים (למשל גם ישראל וגם האיחוד האירופי) על הנוסע לבחור את החוק הרצוי לו ולדרוש פיצויים אך ורק על פיו.

לכל שיטת חקיקה יש מדרג פיצויים מעט שונה ולכן בקיאות באופציות האפשריות השונות יכולה להביא לפיצוי הולם יותר לנוסע המאוכזב שטיסתו התבטלה. כפי שניתן להבין מנגנון הפיצויים על ביטול טיסות הוא עניין מורכב ולכן כדאי להתחיל את המסע לדרישת פיצויים במחקר באינטרנט באתרים רלוונטיים כמו למשל הכתובת הבאה https://rotbaumlaw.com.

 

יש לכם על מי לסמוך

ביטולי טיסות קורים מעת לעת, אם בשל השבתות, מזג אוויר בעייתי לטיסות, חשש לחילול שבת וכיוצא בזה. חברות התעופה, שמפסידות לא מעט כסף ומוניטין מהביטולים הנ"ל, לא תמיד שמחות לעזור לנוסעיהם ולפצות אותם ללא דרישה מוקדמת מצידם. לכן חשוב לזכור כי יש על מי לסמוך.

בצד המשפטי, ניתן לפנות לעורכי דין המתמחים בדיני תעופה ובעזרתם לקבל את הפיצוי המיוחל ואף להגיש תביעה נגד חברת התעופה. מעבר לכך קיימים גורמים ממשלתיים רלוונטיים שתפקידם להגן על הצרכן כמו למשל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן או שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח. פנייה אליהם יכולה לסייע רבות.

 

אל תשכחו את ההתיישנות

הפיצוי על ביטול טיסות נעשה לא רק בשל הטיסה שבוטלה, אלא בשל הנזק שביטול זה הביא לרווחת הנוסע, אם למשל בשל ימי עבודה שהוחמצו, לילות בבית מלון שהוזמנו ללא שימוש וכיוצא בזה. חשוב לא לשכוח שכמו במצבים משפטיים אחרים, גם במקרה של פיצויים על ביטול טיסות חלה תקופת התיישנות, אחריה כבר לא ניתן לתבוע. לכן מומלץ מאוד לא להתמהמה עם העניין – ההתיישנות על תביעת פיצויים היא שנתיים בלבד.

 

לא רק ביטול, אלא גם עיכוב

זכרו שפיצויים ניתנים לא רק בגין ביטול מלא של הטיסה אלא גם עבור עיכוב בזמני ההמראה שלה. ככל שהעיכוב ארוך יותר, כך הנזק הפוטנציאלי הנגרם לנוסע גדול יותר, ובהתאם לכך סכומי הפיצויים יכולים להיות גבוהים יותר.

טיסה בוטלה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש