מתי ניתן לתבוע רופא צבאי על רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

חלק גדול מהאזרחים במדינה משרתים במהלך חייהם בצבא. השירות הצבאי משתנה מאוד בין אנשים שונים, בהתאם לתפקידים ולמסלולי גיוס מסוימים. מה שמשותף לכל החיילים, כמעט ללא קשר למקום השירות שלהם, היא מערכת הרפואה הצבאית, שחלה על כלל המשרתים. מערכת הרפואה בצבא לוקה בבעיות שונות שמביאות למקרים רבים יחסית של רשלנות רפואית. במאמר הבא נסביר מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בצבא.

 

רשלנות רפואית בצבא

כל החיילים נמצאים תחת אותה מערכת רפואית – מערכת הרפואה הצבאית. שלא כמו באזרחות, שם כל אזרח מקבל טיפולים מקופת החולים אליה הוא מעוניין להשתייך, החיילים בצבא מקבלים שירותים רפואיים מהמערכת הרפואית שמפעיל צה"ל. למערכת הזאת יש מספר בעיות מסוימות שגורמות למקרי הרשלנות הרפואית, בהם נגרם נזק למטופל כתוצאה מרשלנות, להיות נפוצים יותר.

בין היתר, מערכת הרפואה הצבאית סובלת ממחסור בכוח אדם, בתורים, בציוד, בתשתיות וכן מעומסים רבים שנגרמים עקב האופי השוחק של השירות הצבאי, שמביא את החיילים למצבים יותר קשים מבחינה גופנית. גם חייל עורפי וגם חייל קרבי חשופים במידה רבה לאינטראקציה עם המערכת הצבאית הרפואית, מה שמגביר את הסיכוי שלהם לחוות אירוע של רשלנות רפואית. קראו עוד על רשלנות רפואית בצבא באתר http://df-law.co.il.

 

באילו מקרים ניתן לתבוע?

ישנם כמה מקרים בגינם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית עקב מקרי רשלנות שנגרמת בצבא. ראשית, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בצבא עקב טיפול רשלני. אם במהלך הטיפול החייל המטופל ניזוק, מבלי שהמטפל נהג באמצעי בטיחות שונים ובנורמות המקובלות בטיפול.

ניתן להגיש תביעה גם בעת רשלנות שאירעה במהלך אבחון. אם רופאי צבאי למשל לא אבחן מטופל בזמן, ובעקבות זאת נגרם לו נזק משמעותי, ניתן יהיה להגיש תביעה. גם אי אבחון של המחלה או התופעה הרפואית ממנה סבל החייל יכולה להיות במקרים מסוימים עילה להגשת תביעה. חייל שעובר ניתוח צבאי יכול גם להגיש תביעה כזו במקרים בהם הוא ניזוק וקיימת רשלנות.

 

כיצד ניתן להגיש תביעה?

חייל שעבר רשלנות רפואית בצבא יכול להגיש תביעת פיצויים בצורה אזרחית, או באמצעות קצין התגמולים של משרד הביטחון. ניתן להגיש תביעת פיצויים באחד מהמסלולים הללו, אך לא ניתן להגיש תביעה בשני המסלולים. ישנם מקרים מסוימים בהם החייל שנפגע לא יוכל להגיש תביעת פיצויים אזרחית ויצטרך לפנות אל משרד הביטחון בלבד לקבלת פיצויים.

 

סיוע מעורך דין

רשלנות רפואית היא אירוע מורכב מבחינה משפטית. לא תמיד נזק שאירע למטופל כלשהו במהלך הליך רפואי הוא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים מסוימים בהם הגורם המטפל טעה אך לא התרשל. כדי להבין האם המקרה שלכם הוא מקרה של רשלנות או לא, תוכלו לפנות אל עורך דין ולהתייעץ איתו בנוגע למקרה הפרטי שלכם.

רופא צבאי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,