מהם תפקידי הנוטריון ומהי הגדרת תפקידו?

תוכן עניינים

במאמר הבא אנחנו הולכים לעשות קצת סדר, לתת הבהרות ולהניח הגדרות ברורות בכל הקשור להבדל בין נוטריון ועורכי דין. מה הדרך להפוך לנוטריון ומה התפקידים הברורים שלו במהלך ביצוע התפקיד.

 

מהו נוטריון ומהי הגדרת התפקיד שלו?

נוטריון הוא עורך דין ככל העורכי דין, אך עם סמכויות מורחבות בכפוף לחוק. הוא יכול לאשר, לאמת, לערוך ולהעיד במסמכים משפטיים בהתאם למקרים שמעוגנים תחת החוק. חתימה של נוטריון מהווה אסמכתא למקוריות המסמך והיא מקבלת בצורה סמכותית בפני שופטי בית המשפט ושאר עורכי הדין הנוכחים.
מסמכים שנמצאו חתומים על ידי נוטריון קבילים לשימוש כראיה בבית משפט או ברשויות החוק האחרות וזהו למעשה הסיבה לכך שמחפשים נוטריונים בנרות. עוד דבר שחשוב לציין בהקשר זה הוא שחתימה של נוטריון קבילה גם מחוץ לישראל.

 

כיצד עורכי דין לנוטריון?

שאלנו נוטריון בפתח תקווה מה נדרש בשביל לקבל את ההסכמה של נוטריון. על כל עורך דין שרוצה להיות נוטריון לעמוד בתנאים מחמירים ורבים: ראשית על העורך שין להיות אזרח ישראלי וחבר מוכר בלשכת עורכי הדין ולעסוק בעריכת דין לפחות 10 שנים. על האדם להיות בעל עבר נקי מהרשעות ועברות שיש עימן קלון או השעיות קודמות מלשכות עורכי דין.

לאחר העמידה בכל התנאים האלו האדם צריך לעבור השתלמות מיוחדת שבסופה יהיה ניתן לבקש רישיון להיות נוטריון ועדה ייעודית במשרד המשפטים שמתכנסת כ- פעמיים בכל שנה. הועדה תבחן את המועמד ובמידה וימצאו אותו מתאים הוא ישאיר את דוגמת חתימתו בספרי הנוטריונים ויוכל להתחיל לכהן כנוטריון לכל דבר.

 

מהם תפקידי הנוטריון?

  • אימות חתימה – ביכולתו של כל נוטריון לאמת את אמתיותה של כל חתימה על גבי מסמכים ולאשש אמיתות בפני בית המשפט או כל מוסד רלוונטי.
  • אישור אמיתות ייפו כוח – ביכולותו של כל נוטריון לאשר כי הכוח החתום על המסמך שהוא בשם האדם ושהוא אכן מוסמך לתפקיד הזה על ידי מיופה הכוח.
  • אימות הסכמי ממון – כששני בני זוג חותמים על הסכם ממון לפני החתונה יש באפשרותו של נוטריון לאמת ולאשר את המסמך כקביל וראוי.
  • אישור העתק של מסמך – בסמכותו של נוטריון לאשר עותקים של מסמכים כנאמנים למקור ושלא שונה בהם כלום.
  • תרגום נוטריוני – ישנם מקרים שבהם אדם רוצה להגיש מסמך רשמי, כמו אישורים או תעודות, הכתובים בעברית למוסד חיצוני זר או חוץ. חתימת הנוטריון מאשרת כי הדברים הכתובים במסמך הם זהים למקור ולא שונה בהם דבר.

 

לסיכום עבודת הנוטריון וחשיבותה

להיות נוטריון זה מעמד מאוד מבוקש ומכובד. לא כל עורך דין מצליח להגיע אליו ולכן הוא יוקרתי מאוד. בנוסף האפשרויות להפוך לנוטריון הם רק פעמיים בשנה וגם העובדה הזו מקשה על עורכי דין רבים.

שיהיה בהצלחה!

תפקידי הנוטריון

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש