מה העלות של כתיבת צוואה מפורטת שלא ניתן לערער עליה

תוכן עניינים

כתיבת צוואה יכולה להיות בחינם ולא לעלות אפילו שקל אחד. כיצד? קחו דף ועט והתחילו לכתוב. אך על אף החיסכון הכספי זה ממש לא מומלץ. כידוע, כדי לכתוב צוואה מפורטת שלא ניתן לערער עליה, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין לענייני ירושה וצוואה על מנת שתוכלו להבטיח שכתבתם את המסמך בצורה המשפטית הנכונה כך שלא יוכלו לערער עליה. אז מה העלות?

 

על פי מה נקבע המחיר

חשוב לשים את הדברים על השולחן. ככל שהצוואה שלכם מורכבת מיותר פרטים, נכסים וכספים, כך היא תעלה יותר. מחירים הצוואות משתנים מאוד בין אחת לאחת בדיוק בשל הסיבה הזאת. מעבר לכמות הנכסים והירושה, גם המורכבות של החלוקה שתידרשו, תשפיע מאוד על המחיר. אם תרצו להעניק לכמה אנשים שונים מהנכסים שלכם, אך לכל אחד בזמן אחר, זה גם יכול ליקר מאוד המחיר.

 

הוצאות נוספות

יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות הנלוות לתהליך מלבד שכר הטרחה לעורך הדין. למשל, במידה ותרצו להפקיד את הצוואה שלכם אצל רשם הירושות על מנת שיהיה ניתן למצוא אותה בקלות ובנוחות, תצטרכו לשלם אגרה נוספת על מנת להפקיד אותה שם.

 

אז כמה זה עולה

בתכלס, המחיר של צוואות נע בין המחירים 1,200 ועד 1,500. זה המחיר לצוואות רגילות במיוחד, כאשר אין נכסים רבים ואת רוב הירושה אם לא את כולה מעביר המנוח לבן או בת הזוג או לילדיו. במקרים בהם הצוואה יותר מורכבת כפי שפרטנו מקודם – כאשר יש ריבוי נכסים וריבוי יורשים – המחיר יכול לטפס ולהתחיל מ-3,000 שקלים ולהגיע עד 12,000 שקלים.

 

למה כל כך חשוב להשקיע בזה

נשמע לכם כמו הוצאה יקרה ומיותרת? אז זהו שלא. מי שרוצה להשאיר אחריו צוואה מפורטת, כזאת שלא תשאיר לאף אחד מקום להתנגד ולצאת נגד בקשותיך, חייב להשקיע בעורך דין מנוסה שיכתוב את הצוואה בלי להשאיר חורים ופתחים לערעור. אתם חייב לחפש ולאתר את עורכי הדין הטובים ביותר שיכתבו למענכם את הצוואה. לחצו כאן אם אתם מחפשים עורך דין ירושה מומלץ בפתח תקווה.

 

מה הסכנות

מי שאינו בקיא בדיני הצוואות ובכתיבת מסמך עם תוקף משפטי, יכול ליפול בהרבה מקומות כאשר הוא כותב את הצוואה שלו לבד או עם עורך דין לא מקצועי. לאחר לכתכם, אתם לא באמת יכולים לדעת מה יעלה בגורל הנכסים והכספים שעבדתם בעבורם כל כך קשה כל חייכם.

במיוחד כאשר מדובר על צוואה מפורטת וסבוכה, הסכנות מתגברות, ומילה אחת לא במקום עלולה להוביל לפסילה של חלק מהצוואה אם לא לביטול של כולה. לכן, כל כך חשוב להשקיע את הכסף הזה בכתיבת צוואה שלא יהיה ניתן לערער עליה בשום אופן.

עורך דין לענייני ירושה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך להסתדר עם סכסוך ירושה

לרוב, כשאדם נפטר, הוא משאיר לקרוביו רכוש, נכסי מקרקעין, מטלטלין כמו כלי רכב, כספים שונים, וזכויות כאלה ואחרות. על פי חוק, אלמלא צוואה, כל נכסיו

מה עושים במקרה ולמנוח יש חובות

זה ידוע שכשאדם הולך לעולמו הוא משאיר אחריו את הירושה שלו (הנכסים והממון שצבר עם השנים) לקרובים אליו. במקרים בהם יש צוואה תקפה, הירושה מחולקת