עורך דין עבירות מין – כיצד לבחור?

תוכן עניינים

הטרדות מיניות הן תופעה חמורה ולמרבה הצער גם עתיקה מאוד. בעת שמתמודדים עם הטרדה מינית, חשוב לזכור שעבירות מין הן תקיפה לכל דבר ועניין, שמרכזן הוא הפעלת כוח לשם קבלת שליטה.

החוק בישראל מתייחס בחומרה רבה להטרדות מיניות וזאת בשל האופי ההרסני שלהן לקורבן. במקרים רבים של הטרדה מינית יש צורך בעורך דין שיעזור לנפגע/ת לנהל את ההליך המשפטי בצורה יעילה. כתבנו מדריך לבחירת עורך דין שכזה.

 

מה שונה בעורך דין לעבירות מין?

פנו לעורך דין עבירות מין הוא עורך דין שהתמחה בתחום זה באמצעות עבודה על תיקים במשרד עורכי דין וייצוג של מתלוננים בבתי משפט. עורכי דין רבים מתעסקים בנושאים רגישים רבים,  אבל עבירות מין הן ללא ספק מהרגישות שבהן.

לכן על עורכי הדין שעוסקים בנושא זה, לדעת לטפל בו בצורה מכבדת ומותאמת, בכדי לא לייצר נזק משני לקורבן. בחירת עורך דין מתאים לטיפול במקרה כזה היא חשובה מאוד. ריכזנו מספר נקודות שיש לבדוק לפני הבחירה.

 

  • מקצועיות וניסיון בניהול תיקים בבית משפט

עורך דין לנושא של עבירות מין, הוא אחד שהתמחה בנושא בצורה מעשית. אין תואר מיוחד לעורך דין לענייני עבירות מין, ועל כן יש לעבוד על תיקים מהתחום ולייצג תובעים בבתי משפט בכדי לצבור ניסיון ולהתמקצע בתחום. חשוב לבדוק שעורך הדין שייצג אתכם הוא בעל ניסיון עשיר – הן בהכנת תיקים והן בייצוג של תובעים בבתי המשפט בתחום זה.

 

  • עלות ההליך המשפטי

עורכי דין קובעים בצורה עצמאית את עלות השכר שלהם. לכן ישנם הבדלים רבים בין ייצוג משפטי על ידי עורך דין אחד לעומת האחר. גם שיטת התמחור יכולה להיות שונה לחלוטין. עורך דין אחד יכול לתמחר את כל ההליך המשפטי במחיר אחד קבוע מראש, ואחר יכול לגבות לפי שעת ייעוץ ושעת ייצוג. חשוב מאוד לבדוק את עלותו של עורך הדין ואת הצורה בו הוא מתמחר את שירותיו.

 

  • יחס מכבד, כימיה בין אישית ובהירות בהסברים

בכל מקרה של הליך משפטי, יש חשיבות לכך שתקבלו יחס מכבד מעורך הדין שלכם, ובנושא של עבירות מין על אחת כמה וכמה. חשוב לשים לב לכך שאתם מסתדרים ברמה האישית מכיוון שתביעות בגין עבירות מין עלולות לקחת זמן רב ואתם עתידים לעבוד ביחד הרבה זמן.

בנוסף לכך, חשוב מאוד שההסברים שעורך הדין נותן לכם יהיו מובנים ובהירים, מכיוון שהשפה המשפטית היא לעיתים קרובות מפותלת ולא ברורה, ותפקידו של עורך הדין להסביר לתובע את מצב התיק.

 

בחירת עורך דין עבירות מין – סיכום

חשוב לשים לב למספר נושאים בעת שבוחרים את עורך הדין שייצג אתכם בבית המשפט. מקצועיות וניסיון בניהול תיקים, עלות ההליך המשפטי ויחס מכבד הן שלוש הבדיקות שחשוב מאוד לעשות לפני שבוחרים. בחירה נכונה בעורך דין עשויה להשפיע מאוד על תוצאות המשפט.

עורך דין עבירות מין

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש