תמ"א 38 – הדרך שלך להקפיץ את ערך הדירה

תוכן עניינים

התקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה חודש בשנת 1975 והפך למחייב בשנת 1980. לפי ההערכות, ישנם אלפי מבנים שנבנו לפני מועד זה ובשל כך אינם עומדים בדרישותיו. לכן, עלה חשש שכאשר תתרחש רעידת אדמה בישראל, מבנים רבים יתמוטטו והנזק יהיה רב. עלות חיזוק מבנים ישנים היא גבוהה, ולכן נדרש תמריץ כלכלי לשימור המבנים. לאור צורך זה, הוקם פרויקט תמ"א 38, כחלק מהתוכנית הממשלתית הרחבה להתחדשות עירונית.

 

התחדשות עירונית

מדובר על מצב שבו אזור בעיר עובר תהליך של שדרוג, מבחינה חיצונית או פנימית – הנדסית. התהליך ממומן על ידי יזמים חיצונים שמונעים מתמריצים כלכליים שונים הניתנים ע"י הרשויות. התחדשות עירונית נעשית במסגרות שונות כמו פינוי – בינוי ותמ"א 38. במאמר של משרד עו"ד אביב טסה על התחדשות עירונית נמנו יתרונות הפרויקטים – שיקום ושיפור פני השכונה, יצירת הזדמנויות תעסוקתיות חדשות וצמצום הצורך להתרחב על חשבון שטחי טבע.

 

מהם השלבים בפרויקט?

כאשר ישנם מספר בעלי דירות בבניין שלכם אשר רוצים לקדם פרויקט להתחדשות עירונית, יש לפעול לפי השלבים הבאים:

  • איסוף מידע ראשוני – פנייה לאגף ההנדסה בעירייה כדי לברר את ההיתכנות הרעיונית והמעשית לביצועו.
  • כינוס אספת דיירים – עליכם להביא לידיעת שאר הדיירים את המידע שאספתם ולשמוע את דעתם. במהלך האספה מומלץ לבחור נציגות דיירים אשר תייצג את דיירי הבניין מול אנשי המקצוע.
  • התקשרויות עם אנשי מקצוע – אם בעלי הדירות חסרי מיומנות נדרשת או שאין ברצונם לקדם את הפרויקט באופן אישי, באפשרותכם להתקשר עם מארגן פרויקט שיעשה זאת עבורכם. בנוסף יש להתקשר עם עורך דין תמא 38 שייצג את בעלי הדירות מול היזם.

 

למה חשוב לעשות תמ"א 38?

לביצוע של פרויקט תמ"א 38 ישנן מספר מטרות.

  • צמצום נזקים בעת רעידות אדמה – מדינת ישראל שוכנת באזור מועד לרעידות אדמה. מבנים ישנים לא עומדים בתקני הבטיחות המעודכנים ובשל כך חושפים את הדיירים שמתגוררים בהם לסכנת חיים בעת רעידת אדמה. יישום התוכנית לחיזוק מבנים קיימים יצמצם את מספר הפצועים וההרוגים במקרה של רעידת אדמה בישראל.
  • הגנה בעת מתקפת טילים – מלבד חיזוק המבנים, רוב היזמים משלבים בפרויקט תמ"א 38 גם בניית מרחבים מוגנים.
  • העלאת שווי הדירות – לפרויקט זה יש גם חשיבות כלכלית, בנוסף לחשיבות הביטחונית הברורה מאליה. הימצאות מרחב מוגן בדירה, מעלה את ערכה. כך, אם תרצו בעתיד למכור את דירתכם, תוכלו לקבל עבורה יותר.
  • טיפוח הנוף העירוני – מבנים ישנים, מתקלפים ורעועים עלולים לכער את הנוף העירוני. הפרויקט ישפר את נראות המבנים ויקדם את הנדל"ן המסחרי בה.

 

לסיכום

תמ"א 38, או בשמה המלא – תכנית מתאר ארצית, היא תוכנית ארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. הפרויקט הוא לא רק בעל ערך ביטחוני, אלא גם בעל ערך כלכלי בכך שהוא מעלה את ערך הדירות ומשפר את נראותם.

שיפוץ מבנה

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש