נפצעת בתאונה? איך להוציא פיצוי מחברת הביטוח

תוכן עניינים

תאונות עלולות להיות אירוע טראומטי, כאשר מעבר למלחמה לחזור לבריאות גופנית ונפשית מלאה – מתנהל לעיתים קרב עיקש מול חברת הביטוח לקבל את הפיצוי הכספי שאתם צריכים, וזאת בכדי לכסות במעט את האובדן שאתם עלולים לספוג מהתאונה. אולם, לעיתים באופן המנוגד לטבע האנושי, על מנת למקסם את הכסף שתקבלו מחברת הביטוח בעקבות התאונה, יש לחשוב לא רק על קבלת טיפול רפואי ושמירה על הבריאות, אלא גם על ההצלחה של תביעת הביטוח.

אתם מעוניינים לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח – תוכיחו!

בשורה התחתונה – ללא הוכחות קונקרטיות, כמו ראיות קבילות משפטית – לא תראו שקל מחברת הביטוח. המשיכו לקרוא ובמאמר קצר זה ניתן לכם את הטיפים החשובים כדי שתצליחו להוציא את הכסף המגיע לכם מחברת הביטוח בעקבות תאונה (תאונת דרכים, תאונת עבודה ועוד).

למה חשוב לתעד את הטיפול הרפואי שתקבלו?

לקבלת טיפול רפואי מיד לאחר התאונה יש חשיבות כפולה. ראשית, על מנת לצמצם בכמה שיותר את הנזק הבריאותי שעלול להיגרם לכם, ושנית, על מנת לתעד את מצבכם הבריאותי לאחר התאונה לטובת תביעת חברת הביטוח. באופן הגיוני מאוד, ישנן חבלות רבות שלאחר זמן רב עלולות להבריא לחלוטין, אך לאחר האירוע עלולות להגביל אתכם מאוד. למשל, במקרה של זעזוע מח וצליפת שוט – מדובר בפציעה כואבת מאוד שיכולה למנוע את חזרתכם לעבודה במשך זמן רב. ללא טיפול רפואי המתעד את הזנק – כיצד תוכלו לטעון שאתם זכאים לפיצוי אובדן כושר עבודה על אותם שבועות של היעדרות?

במהלך התקופה לפני הגשת התביעה הקפידו לשמור את כל המסמכים המקוריים המתעדים את הטיפולים הרפואיים שקיבלתם, קבלות על הוצאות רפואיות, אישורי מחלה, חוות דעת רפואיות ועוד. התיעוד מאפשר לגבות את הטענות שלכם נגד חברת הביטוח בראיות קבילות משפטית. יש קשר ישיר בין חוזק התיק הרפואי לבין הפיצוי שתקבלו ולכן טיפול סביר ותיעוד מלא רק יעזרו לתביעה נגד חברת הביטוח. יוער כי רצוי לא להגזים במספר הטיפולים, היות ועלולות להיות לכך השלכות נגדכם בתביעה.

תיעוד מקסימלי ודיווח למשטרה

מיד לאחר האירוע חשוב לתעד ולצלם כל נזק שנגרם (לרכוש ולאדם) ולדווח על כך למשטרה. הדליקו תכנת הקלטה בטלפון הסלולרי כדי לסייע באיסוף ראיות, גבו מהמעורבים בתאונה את פרטיהם האישיים כמו צילום ת״ז ופרטי פוליסת הביטוח שלהם, ובנוסף – והזמינו ניידת משטרתית למקום מיד בתחילת האירוע. ללא אישור מהמשטרה הכולל פירוט בנוגע למעורבים בתאונה, לא ניתן להעביר את עלות הטיפול הרפואי הראשוני לחברת הביטוח (במקום אליכם), והחשוב מכל – לא ניתן לקבל כל פיצוי מחברת הביטוח ללא אישור על קיום האירוע מהמשטרה. ככל שלא הזמנתם ניידת למקום דאגו לגשת למשטרה באופן עצמאי ולדווח על האירוע.

היזהרו מחוקרי ביטוח

ההורים תמיד לימדו אותנו להיזהר מאנשים זרים, במיוחד אם הם מנסים לעזור יותר מדיי. מיד לאחר התאונה חברת הביטוח עשויה להפעיל נגדכם חוקרים סמויים במסווה של נציגי ביטוח לאומי, עורכי דין ונציגי עמותות שינסו ״לעזור לכם״. היזהרו! מדובר בגורמים המפעילים מכשירי הקלטה אשר מנסים לגבות מכם כל עדות שעלולה לפגוע בתביעת הביטוח שלכם. ולכן – מלבד עורך הדין והרופא שלכם, מומלץ לא להגיד דבר לאף גורם אחר.

התיישנות ושיהוי

במקרים רבים לוקח זמן רב, לעיתים כמה שנים, עד שמלוא הנזק מהתאונה מתגבש. עם זאת, ברוב המקרים, תביעה שלא הוגשה תוך 7 שנים מיום גילוי הנזק – תתיישן. בנוסף לכך, גם תביעות שמוגשות בזמן, אך הוגשו ב-״דקה ה90״, עלולות להידחות על הסף בטענה שמדובר בחוסר תום לב של התובע. ולכן – חשוב לחכות לכמה שנים אך לא עד הרגע האחרון. וודאו כי מלוא הנזק התגבש וידוע לכם ותגישו תביעה לאחר איסוף מלוא הראיות הרלוונטיות לתביעה.

תפקידו של עורך דין בתביעות פיצוי לנפגעי תאונות

הישראלי המצוי תמיד רוצה לחסוך איפה שרק אפשר. אולם, במקרים של תביעות מורכבות, במיוחד בשווי עשרות ומאות אלפי שקלים, חסכון בשירותי ייעוץ משפטי עלול לעלות לכם ביוקר. ייעוץ משפטי ראוי יסייע לכם באיסוף כל המסמכים הרלוונטיים שימקסמו את הפיצוי שתקבלו מחברת הביטוח, ובנוסף – ימנע מכם לבצע טעויות לאורך הדרך שעלולות לגרום לקריסת התביעה.

אל תישארו לבד!

נפגעתם בתאונה ואתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח? עורך דין נזקי גוף רונן ברק הינו מומחה בתביעות נזיקין בכלל, ותביעות כנגד חברות הביטוח בפרט. הצוות המשפטי הרחב של עו״ד ברק יעניק לכם את הייעוץ הטוב ביותר שתקבלו וידאג שתזכו בתביעה. צרו עמנו קשר ונעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא התחייבות מצדכם.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הכירו את עורך דין אושיק אליהו

י' היה בן 18 כשנפגע בתאונה, בעת שנהג על אופנוע השליחויות במסגרת עבודתו. הביטוח הלאומי קבע לו כ-20% נכות לאור פגיעה בשורש כף היד ובמרפק

המדריך המלא לנזק נפשי מתאונת דרכים

אין הרבה דברים נוראיים שעלולים לקרות לכל אחד מאתנו בחיים כמו תאונת דרכים. רוב האנשים חושבים בעיקר על הנזק הפיזי הנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, אך

תביעות נזיקין – כיצד מתחילים בהליך?

אנשים שנפגעו בגופם מפעולה של אדם אחר או כתוצאה ממכשול כלשהו במקום מסוים, זכאים להגיש תביעה בשל הנזקים שנגרמו להם. ככלל, הנפגע אמור להגיש תביעה

כיצד בוחרים עורך דין נזיקין?

דיני נזיקין הינם תחום במשפט האזרחי הכולל כל עוולה שיכולה להסב נזק לאדם. בניגוד למשפט הפלילי בו המדינה היא התובעת והנאשם הוא הנתבע בדין, בדיני