איך להוציא רישיון קבלן בישראל

תוכן עניינים

ממש כמו כשאנחנו רוצים להתחיל לנהוג ברכב אנו זקוקים לקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי  כך גם קבלן המעוניין להתחיל בעבודתו זקוק להוציא רישיון קבלן.

 

מבחנים להוצאת הרישיון

השלבים בדרך להוצאת הרישיון בנויים משני מבחנים מרכזיים: מבחן עיוני (תיאוריה) ומבחן מעשי (טסט).כל מי שעובר את שני המבחנים הנ"ל יכול לקבל רישיון קבלן בתנאים מסוימים ומגבלות שמתמעטות ככל שעובר הזמן והניסיון של בעל הרישיון גדל. במקרה של רישיון קבלן, על מנת להוציא את הרישיון צריך מבקש הרישיון לעמוד בקריטריונים שנבחנים על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון.

 

מה הם הקריטריונים להוצאת רישיון קבלן?

על מנת להוציא רישיון קבלן, המבקש צריך להוכיח שיש לו ניסיון הדרוש לפי חוק וכי הוא בעל תעודת הסמכה רשמית שמעידה על לימודים מקצועיים שאותם הוא השלים. יש לשים לב כי רישיון קבלן אינו דומה לרישיון קבלן אינסטלציה.

בפנקס הקבלנים בו רשומים כל הקבלנים המורשים, יש חלוקה לפי תחומי התמחות כך שלכל קבלן יש סוג התמחות שבה הוא מתמקצע ולכל סוג יש קריטריונים שונים שבהם הוא צריך לעמוד כדי לקבל רישיון. כך למשל קבלן אינסטלציה יכול להפוך לכזה רק לאחר מספר שנות ניסיון כאינסטלטור ואילו קבלן בניין חייב להיות בעל רקע אדריכלי, הנדסי, טכנאי או מנהל עבודה.

 

למי צריך לפנות על מנת להוציא רישיון קבלן?

הוצאת רישיון קבלן אפשרית במספר מסלולים שונים, אך יש לזכור כי לכל סוג קבלן קיים מסלול משלו. באופן כללי יותר, על מנת להוציא רישיון קבלן, יש להגיש בקשה מסודרת למשרדי רשם הקבלנים שאליה יש לצרף את כל האסמכתאות המעידות על ניסיון ועל השכלה רשמית.

לשם כך יש להגיש גם תצהירים חתומים על ידי עורך דין ותעודות המעידות על כל טענותיו לניסיון והשכלה רשמית. בשלב הבא, רשם הקבלנים יבחן את הבקשה ויחליט האם הקבלן עומד בתנאים הנדרשים לקבלת הרישיון. במידה והוא עומד בתנאים הוא יתווסף לפנקס הקבלנים במשרד השיכון. במידה והמבקש אינו עומד בתנאים הדרושים, בקשתו תידחה ויוסברו לו הצעדים הדרושים להשלמת התהליך לקבלת הרישיון.

במצב שבו חסרה השכלה רשמית נדרשת, על המבקש למצוא מסגרת לימודים מוכרת על ידי משרד העבודה לצורך קבלת הרישיון. כמו כן, עליו להשלים תכנית לימודים שכוללת חומרי לימוד מפוקחים על ידי המשרד כך שבסוף ההליך הוא יוכל להגיש את הבקשה מחדש.

במידה ויוחלט על ידי הרשם כי חסר ניסיון תעסוקתי, כל שניתן לעשות הוא לצבור את הניסיון הדרוש שיכול לנוע בין שנתיים לשש שנים בהתאם לסוג הקבלן והרקע הדרוש עבורו לצורך קבלת הרישיון.

 

סיכום

הוצאת רישיון קבלן הינה הליך קריטי עבור מי שרוצה לעסוק בקצוע. יש לוודא כי המבקש עומד בתנאים הדרושים לצורך קבלת הרישיון בכדי למנוע פתיחת הליך מיותר ולצורך ייעול זמנים.

איך להוציא רישיון קבלן בישראל

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח