איך סעיף 125 ד משפיע על פוליסת החיסכון שלכם

תוכן עניינים

ישנן הטבות מס הניתנות לאזרחים על רקע גיל או מעמד מסוים באוכלוסייה. למשל, סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה שפורסם בשנת 2003, מקנה הטבה משמעותית לגמלאים שנולדו לפני שנת 1948 ובמהלכה ונכללים בה כמה יתרונות עבור פוליסת החיסכון שכדאי מאוד לדעת עליהן.

 

מה מקנה סעיף 125 ד

סעיף 125 ד לפקודת מס הכנסה, מקנה פטור שנתי ממס רווחי ההון עד לגובה מסוים המתעדכן כל שנה מחדש. הפטור מוכר ב-2 אפיקי השקעה – פוליסות חיסכון ופיקדונות בנקאיים, אך ניתן לומר כי פוליסות החיסכון מהוות אפיק השקעה יחידי שבהן הפטור מנוצל בפועל.

 

על הזכאות לקבלת ההטבה לפי סעיף 125 ד

כל אדם שהגיע לגיל הפרישה מהעבודה ונולד לפני שנת קום המדינה ובמהלכה (1948), זכאי להטבת מס. כפי שנכתב בהמשך הסעיף, קיימת הטבה עבור יחיד והטבה עבור זוג.

פרטים נוספים על ההטבות (גובה הפטור נכון לשנת 2022)

סוג הטבה

תנאי זכאות

גובה הפטור

הטבה עבור יחידבתאריך ה- 01.01.2003, מלאו לאזרח לפחות 55 שנים.13,800 ₪
הטבה עבור זוגבתאריך ה- 01.01.2003, מלאו לכל אחד מבני הזוג לפחות 55 שנים.16,920 ₪ (עבור שני בני הזוג בסה"כ)

 

קצת על פוליסת חיסכון

פוליסת חיסכון לפי סעיף 125 ד, מהווה מוצר חיסכון לטווח קצר, בינוני וארוך, המאפשר לחוסך למשוך כסף ללא הגבלה של סכום. כמו כן, הפוליסה מנוהלת על ידי חברות הביטוח בישראל ובטרם בחירת חברה, כדאי לעמוד על ההבדלים בין התשואות בחברות הביטוח השונות בדף השוואת תשואות פוליסות חיסכון.

 

יתרון סעיף 125 ד על פוליסת החיסכון – אפקט ריבית דריבית

פוליסת חיסכון על פי סעיף 125 ד תומכת בדחיית מס, מה שמאפשר אפקט של ריבית דריבית, כך שמצטבר עוד כסף ושיעור התשואה עולה. כתוצאה מכך, הרווח עולה גם כן בהתאם לכל עלייה בתשואה.

יתרון נוסף – מימוש הפטור אינו פוגע כלל בניהול הפוליסה

כדי לקבל פטור מלא ממס רווח הון, יש לדאוג לניצולו בכל שנה. לשם כך, חברת הביטוח המנהלת את הפוליסה צריכה לבצע מכירה רעיונית, הכוונה למשיכת כסף "על הנייר" וכן, על החוסך לבקש החזר מס ממס הכנסה בצירוף אישור משיכה של חברת הביטוח. לבסוף, מועבר החזר המס באופן ישיר לחשבון הבנק. תהליך זה לא פוגע בניהול הפוליסה ובזכויותיו של החוסך.

 

לסיכום

מימוש הפטור מאפשר לזכאים לצבור רווחים גבוהים, תוך שמירה על תשואה יציבה וגבוהה לאורך זמן. זאת ועוד, תהליך מימוש הפטור במלואו בכל שנה לא כרוך כלל בפגיעה בפוליסה, מה גם שהביורוקרטיה לשם כך אינה מורכבת מידי. על אף יתרונות אלה, כדאי להתייעץ באופן פרטני עם יועץ פנסיוני מיומן כדי לברר היכן משתלם יותר להשקיע.

מחשבון

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש