אילו דברים חשוב לשים בחוזה של הלוואה חוץ בנקאית

תוכן עניינים

נקלעתם למצב כלכלי מורכב? זקוקים להלוואה והבנק לא מאשר? רוצים לשפץ את הבית או לשדרג את הרכב? איך שלא תסתכלו על זה, הלוואה חוץ בנקאית יכולה לסגור לכם פינות ולסייע בתקופות לחוצות. אחרי שפניתם לחברה חוץ בנקאית וקבלתם אישור להלוואה, יש כמה דברים שחשוב לכלול בחוזה ההלוואה. אנחנו כאן כדי להדגיש כמה נקודות חשובות.

 

הלוואה חוץ בנקאית

הלוואות חוץ בנקאיות הן אפשרות כדאית במקרים רבים. תוכלו לקבל תנאי החזר נוחים ומשתלמים, בהתאם ליכולות ההחזר שלכם. תוכלו גם לקבל ריבית שמשתווה לריבית בנקאית. תנאי ההחזר של הלוואה ייקבעו לפי סכום ההלוואה, לפי גובה ההחזרים ובעיקר לפי דירוג האשראי. בכל מקרה, שווה לבדוק אפשרות של הלוואה חוץ בנקאית, היא יכולה להתברר כמשתלמת.

 

דירוג אשראי

דוח נתוני אשראי הוא דוח כלכלי שכולל בתוכו בצורה מרוכזת ומפורטת את הפעילות הכלכלית שלכם בשנים האחרונות. הדוח משמש כהצהרה שכוללת בתוכה את פירוט כל תשלומי האשראי שלכם, כל הלוואות, כל המעסיקים וכלל ההוצאות וההכנסות שלכם. דוח נתוני אשראי משקלל את כלל הפעילות הכלכלית שלכם, שעל פיה, בסופו, נקבע דירוג האשראי שלכם.

 

השפעת דירוג האשראי

במקרה של הלוואה חוץ בנקאית, דירוג האשראי הוא פרמטר משמעותי. דירוג האשראי, שנקבע על פי דוח נתוני אשראי משפיע על הסיכויים לקבל הלוואה ועל תנאי ההחזר. במקרה של דירוג אשראי טוב תוכלו לקבל גם בהלוואה חוץ בנקאית סכומים גדולים בתנאי החזר נוחים. גובה הריבית, במצב של דירוג אשראי טוב, יוכל להיות דומה או אפילו זהה לריבית הבנקאית.

 

חוזה הלוואות

אז מה חשוב לשים בחוזה של הלוואה חוץ בנקאית? התשובה הקצרה היא: הכול. בגלל שההלוואה נעשית מול חברה פרטית ותנאיה נקבעים בהתאמה אישית אליכם, חשוב לכלול בחוזה את כל הפרטים. סכום מדויק, גובה הריבית, גובה ההחזרים, משך זמן ההחזר, ושינויים עתידיים קבועים או אפשריים. אל תשאירו אף לא פרט אחד כמובן מאליו, הקפידו על רישום מדויק.

 

מה ההבדל?

הדגשים החשובים לגבי חוזה של הלוואה חוץ בנקאית, כי בשונה מהבנק, שמחויב לפעול בדרך מסוימת, לחברה פרטית אין מחויבויות לחוקים או לכללים. הבנק מחויב לשמור על זכויות מסוימים של הלקוח, או על גובה ריבית קבועה, או צמודה למדד. במקרה של הלוואה חוץ בנקאית, לחברה יש חוקים משלה ואפשרויות גמישות יותר לשינויים פנימיים.

 

לסיכום

אם קראתם עד כאן, תדעו איך לנהוג במקרה שבו החלטתם לקחת הלוואה חוץ בנקאית. היעזרו בדוח נתוני אשראי כדי לקבל הלוואה בסכום הרצוי וכדי לקבל תנאי החזר נוחים וריבית משתלמת. בנוסף, הכניסו לחוזה כל פרט שנראה לכם חשוב או רלוונטי עבור ההלוואה או תנאי ההחזר שלה. בכל מקרה, הלוואה חוץ בנקאית יכולה להתברר כמשתלמת ביותר.

הלוואה חוץ בנקאית

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.