אישום באחזקת סמים

תוכן עניינים

יש סוגים שונים של עבירות סמים וגם מגוון רחב של עונשים עבור אחזקת כמויות שונות.

במאמר הבא נסביר איך מתייחס החוק אל עבירות מן הסוג הזה, מה אפשר לעשות אם מקבלים זימון לחקירה וכמובן כיצד בוחרים עורך דין רלוונטי

אחזקת סמים אסורה על פי החוק בישראל. לפי החוק, חל איסור גם על אחזקת הסם וגם על השימוש בו. עם זאת, כמות הסמים המוגדרת בחוק ככמות לשימוש עצמי חשובה כי יש הבדל בין סוג הסם ובין הכמות המקסימאלית הנחשבת לצריכה עצמית. כל עוד תופסים אדם עם כמות שנחשבת לצריכה עצמית, העונש יהיה נמוך משמעותית בהשוואה לתפיסת כמויות שמיועדות להפצה ומכירה.

איזה כמויות סמים נחשבות לצריכה עצמית?

בפקודת הסמים המסוכנים מבחינים בין סוגים שונים של סמים. כך למשל סמים מסוג קנאביס, מריחואנה וגרס נחשבים הכי קלים ואחזקה של עד 15 גרם מהם נחשבת כמתאימה לצריכה עצמית, בעוד הכמות המקסימאלית הנחשבת לצריכה עצמית של אופיום היא עד 2 גרם, של LSD עד 3 יחידות ושל קוקאין עד 0.3 גרם.

לשם השוואה, הכמות המקסימאלית שנחשבת לצריכה עצמית של מתאדון היא 0.15 גרם, של מורפין 0.3 גרם ושל אמפטמין או מתאמפטמין 0.2 גרם בלבד. כפי שאפשר להבין, ככל שהסם קשה יותר – כך יורדת הכמות המקסימאלית הנחשבת לצריכה עצמית שלו.

איך החוק בישראל תופס אחזקת סמים?

החוק והמערכת המשפטית מאחוריו רואים בסמים חומרים שעלולים לגרום לשלל תופעות לא רצויות, כמו למשל תופעות פיזיות או נפשיות. במקביל, החוק רואה בסמים גורם התמכרות, פשיעה ועידוד של גורמים עבריינים. אבל בשביל לקבוע את העונש בגין אישום באחזקת סמים, צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

את בדיקת המקרה מבססים על סוג הסם, הכמות שנתפסה, העבר הפלילי ומספר משתנים נוספים. בכל אחד מההקשרים האלה, הדבר הנכון לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין שמכיר את התחום ובקיא בו מקרוב.

עם מי מתייעצים לגבי אישום באחזקת סמים?

סוגים שונים של עבירות סמים מחייבות התייעצות עם עורך דין פלילי. בגלל שהחוק מתייחס בחומרה לעבירות מן הסוג הזה, צריך לוודא שעורך הדין שמעניק את הייעוץ והליווי הוא אכן אדם שאפשר לסמוך עליו. לכן, עורך דין פלילי בוחרים רק לפי פרמטרים כגון מספר שנות ניסיון, המלצות מצד לקוחות קודמים, זמינות ושכר טרחה הוגן.

עורך הדין שבקיא בעבירות סמים יכול לייצג את הלקוח בשלבים שונים של התהליך. אם מערבים אותו מוקדם, יכול להיות שיהיו לו את הכלים ואת הידע על מנת להפחית את עבירת הסמים מסחר לאחזקה בלבד.

בשלבים מאוחרים יותר, התפקיד של עורך הדין הוא להתמקד ברצון של הרוכש להימנע מרכישת סמים בתדירות גבוהה – ולכן העדפה לרכוש כמות גבוהה פעם אחת ובמינימום חשיפה לסכנה.

 

חומר להסנפה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין עבירות אלימות

עבירות אלימות הן מושג רחב, המכיל בתוכו מגוון עצום של עבירות שונות, חלק בדרגת חומרה קלה וחלקן חמורות ביותר, וכוללות עונשי מאסר ארוכים. כאשר מסתבכים

איך למחוק רישום פלילי?

אם יש דבר מה בעברם מול החוק, שאתם לא הכי גאים בו והייתם רוצים שיימחק אולי יש אפשרות חוקית לכך. מחיקת רישום פלילי הוא תהליך

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

עבירה פלילית, תהא הסיבה לביצועה אשר תהא, מהווה כתם לכל החיים על האדם שביצע את העבירה, כשהיא משפיעה על גורמים שונים בחייו, בעיקר חברתיים וכלכליים.

האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק?

צפייה בסדרת פשע מצליחה גרמה לנו להעלות שאלות שונות שנוגעות לתחום עריכת הדין והתמודדות אל מול אנשים שיש להם תיקים פליליים במשטרה. את השאלות הללו

סגירת תיק פלילי – האם זה אפשרי?

"תיק פלילי" – זהו אחד הביטויים המפחידים ביותר שיכול לשמוע אזרח. אתם יכולים לשמור חוק במהלך כל ימי חייכם, אך ברגע שאדם מתלונן עליכם במשטרה