באילו מקרים מגבילים חשבון בנק

תוכן עניינים

דברים שאינם מתוכננים עשויים לגרום לנו להתבלבל או לחשוש. ככל שאירוע הלא צפוי משמעותי יותר לחיים שלנו, כך ההשפעה על תחושתנו תהיה גדולה יותר. כשכרטיס האשראי לא עובר פתאום למשל, זהו דבר בלתי צפוי, שיכול להכניס אותנו לדאגה, ובצדק. כרטיס אשראי שאינו עובר יכול להעיד על מספר דברים. אחד מהם הוא חשבון בנק מוגבל. במאמר הבא נבין באילו מקרים הבנק שלנו מחליט להגביל את החשבון שלנו.

 

מהו חשבון בנק מוגבל?

חשבון בנק מוגבל הוא בוודאי אינו מונח שנשמע בעל משמעות חיובית. לפני שנבין מתי אנחנו יכולים להתעורר לבוקר אחד ולגלות שהחשבון שלנו הוגבל על ידי הבנק, חשוב להבין מה זה אומר בכלל. חשבון בנק מוגבל הוא חשבון שהבנק החליט להגביל ללקוח. הבנק מקבל את ההחלטה, מסיבות שנראה בהמשך.

ההגבלה של החשבון אינה נעשית בצורה שרירותית, אלא לפי מה שקובע החוק. כאשר תסומנו על ידי הבנק שלכם בתור לקוחות מוגבלים, אתם תסבלו ממספר סנקציות שתוכלו להרגיש אותן: כרטיסי האשראי שלכם עשויים להיות מבוטלים על ידי הבנק, מסגרת האשראי שלכם תחסם ולא תהיה לכם אפשרות לשלם באמצעות שיקים, מכיוון שהבנק לא יאפשר לכם לעשות זאת. אם אתם זקוקים לעוד מידע בנושא, לייעוץ לחצו כאן.

 

שיקים מוחזרים

הבנק שלכם יכול להחליט שהוא מגביל את החשבון שלכם במידה ויש לכם כמות מסוימת של שיקים מוחזרים. החוק קובע טווח של 12 חודשים. כאשר שיק מסוים מחוזר בחשבון שלכם, "שעון החול" של 12 החודשים הללו יתהפך. אם במהלך אותה השנה יוחזרו עוד תשעה שיקים, כלומר 10 שיקים בסך הכל, אז יוכל הבנק שלכם להגביל את החשבון.

החוק קובע שלאחר חמישה שיקים שהוחזרו בחשבון שלכם אתם צריכים לקבל התרעה מהבנק. המטרה של ההתרעה הזאתי היא לאפשר לכם להיות מודעים למצב שלכם ולמצב אליו אתם צפויים להגיע. כמו כן, תוכלו לנקוט בדרכי פעולה על מנת לא להגיע למצב הזה, באמצעות אותה התרעה.

 

פעולות נוספות מצד הבנק

חשוב לציין שהבנק לא רק מגביל את החשבון שלכם, הוא גם מודיע על כך לבנק ישראל ולבנקים האחרים. הבעיה כאן היא שאתם עשויים להפוך ללקוחות "מסומנים". לבנק יהיה מידע על כך שהייתם מוגבלים בעבר וכאשר תרצו לפתוח חשבון אצל בנקים אחרים, אתם עשויים להיתקל בקשיים מכיוון שלבנקים הללו יהיה את המידע על כך שהוגבלתם בבנק אחר בעבר.

 

שימו לב לפרט הבא

החוק קובע שהחשבון שלכם יוגבל לאחר 10 שיקים שחוזרים כאמור, אך הוא גם מגדיר מרווח זמן מסוים. צריכים לעבור לפחות 15 ימים בין השיק הראשון שחזר לבין השיק האחרון. אם לא עבר טווח הזמן הזה בין השיקים ייתכן שנפלה טעות ושתוכלו לערער על כך לבנק באמצעות עורך דין.

חשבון בנק מוגבל

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.