למה חשוב לבצע ביטול הגבלה על חשבון בנק

תוכן עניינים

כאשר חשבון בנק מוגדר כמוגבל, חלות עליו הגבלות שונות.

עיקר ההגבלות הינן אי אפשרות לסחור באמצעות שיקים, לתקופה מסוימת ורישום הלקוח כמוגבל, מה שעלול להוביל לקושי בקבלת הלוואות או משכנתאות

 

 

מהו חשבון בנק מוגבל?

כאשר מדברים על חשבון בנק מוגבל, הכוונה היא לחשבון בנק אשר בעל החשבון אינו יכול למשוך שיקים מחשבונו. כלומר, במידה ובעל חשבון בנק מוגבל נתן שיקים לאדם אחר, לא משנה אם מדובר באדם פרטי או בית עסק, הבנק יחזיר את אותם שיקים ולא יכבדם, מהתאריך שהחשבון הוגבל.

במקרה של חשבון מוגבל, בעל החשבון גם לא יוכל להזמין פנקס שיקים חדש, בתקופה בו חשבונו מוגבל, גם אם יפתח חשבון בנק אחר. יש לציין כי במידה וכבר יש ללקוח חשבון בנק נוסף, טרם ההגבלה, אזי החשבון הנוסף לא יהפוך להיות מוגבל, באופן אוטומטי, אך קיימת האפשרות שגם החשבון הנוסף יהפוך להיות מוגבל, במידה ויגיע למצב זה. במקרה בו החשבון הנוסף הוגבל גם הוא, אזי הלקוח יוגדר כ – מוגבל חמור.

 

מתי חשבון בנק הופך להיות מוגבל?

חשבון הבנק הופך להיות חשבון מוגבל (הגבלה רגילה), כאשר חוזרים לבעל החשבון 10 שיקים, או יותר, בתקופה של 12 חודשים, מסיבת א.כ.מ (אין כיסוי מספיק). זה קורה כאשר בעל החשבון הגיע לתקרת מסגרת האשראי שלו, אשר נקבעה מול הבנק.

 

הגבלה בנסיבות מחמירות (הגבלה חמורה)

כאשר לבעל חשבון, הוגבל יותר מחשבון בנק אחד, או כאשר אותו חשבון בנק הוגבל פעם נוספת בטרם הסתיימה תקופה של 3 שנים מיום הסרת ההגבלה על חשבונו, הוא וחשבונות הבנק שלו יוגדו כ – מוגבל חמור.

במצב כזה, כל חשבונות הבנק של בעל החשבון יהפכו להיות בעלי הגבלה חמורה. כמו כן, גם חשבונות בנק אשר משותפים לו ולאחרים, או אשר הוא מיופה כוח בהם, יהפכו להיות בעלי בגבלה חמורה. יש לציין, כי ההגבלה לא תכול על חשבונות בנק, אשר הוא רק מורשה חתימה בהם.

במקרה של חשבון משותף – השותפים לחשבון לא יהיו מוגבלים ויוכלו לפתוח חשבון בנק אחר ולקבל בו שיקים.

תקופת הגבלה זו הינה ל- 24 חודשים.

 

הגבלה בנסיבות מיוחדות (מוגבל מיוחד)

חשבון בנק הופך להיות מוגדר כמוגבל מיוחד, במידה ובעל החשבון הוגדר כפושט רגל, או לפי חוק ההוצאה לפועל אשר באמצעו בוצעה ההגבלה, או ע"י פסק דין של בית דין רבני (יכול לקרות במקרה של סירוב גט).

במצב כזה, כל חשבונות הבנק של בעל החשבון וחשבונות בהם יש לו חלק, בדומה למקרה של הגבלה חמורה, יהפכו להיות בעלי הגבלות על שיקים ובנוסף הבנק רשאי על פי שיקול דעתו, לבטל את כרטיס האשראי של הלקוח. כמו כן, לבעל חשבון בנק מוגבל מיוחד יהיה קושי בקבלת הלוואות ומשכנתאות.

כאשר חשבון הבנק הופך להיות מוגבל, מכל סוג שהוא, המידע מתפרסם אצל גורמי האשראי למשך 5 שנים ויכול להוות מכשול במידה ובעל החשבון ירצה לקחת בתקופה זו הלוואה מגורמי אשראי כמו בנקים או חברות אשראי, והן רשאיות על פי שיקול דעתן הבלעדי אם לתת ללקוח את ההלוואה שביקש, על פי אותם נתונים.

כמו כן, במידה ובעל החשבון הינו בעל עסק, ספקים גם כן יוכלו להיות חשופים לכך שקיים סיכון ולתת תנאי אשראי פחות טובים, או אולי אפילו ירצו תשלום במזומן עבור עבודתם.

על מנת להימנע מאי נעימויות אלה, כדאי לבצע ביטול הגבלה על חשבון בנק.

 

 

שטרות וקופה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך ניתן להימנע מהגבלת חשבון

הגבלת חשבון בנק הוא מצב מורכב ורגיש. מצב מצער זה יכול לקרות לכל אחד ולא רק לאנשים בעלי מצוקה כלכלית קיצונית. מצב בו הבנק מגדיר