גנבת צמיד טניס – האם זו עילה לתביעה

תוכן עניינים

כשאדם לוקח משהו ששייך למישהו אחר ללא רשות, זה גניבה. החפץ הגנוב יכול להיות קטן כמו חתיכת ממתק או גדול כמו מכונית. ניתן לקחת אותו ממישהו שאדם מכיר או מאדם זר, ניתן לקחת אותו מחנות, או מביתו של מישהו אחר. אבל כך או כך, זו גניבה.
אנשים יכולים גם לגנוב מילים ורעיונות. לדוגמה, כמו זכויות יוצרים, סיפורים וחוויות אישיים וגם זהויות. אחת הגניבות הכי שכיחות בעולם היא גניבה של תכשיטים, שעונים, מכשירי סלולר וארנקים מהעוברים ושבים ברחוב. אדם, ברגע של חוסר תשומת לב יכול למצוא עצמו ללא הארנק שלו או ללא הסלולרי שלו. כמו כן נשים רבות מאבדות את התכשיטים הרבים שלהם לגנבים כמו טבעות יהלום, עגילים זהב או צמידי טניס.

מה הוא צמיד טניס ולמה שווה לגנוב אותו ?

קיבלתם את צמיד היהלומים הזה במתנה מקרוב משפחה, אך סביר להניח שאינכם יודעים מה הערך שלה. צמיד טניס הוא צמיד המכיל יהלומים או אבני חן קטנות המחוברות באמצעות שרשרת מתכת יקרה. כתכשיט אלגנטי, צמידי טניס עשויים בדרך כלל מזהב 14 קראט או 18 קראט, פלטינה או כסף.
כמה צמיד טניס צריך לעלות. מחיר צמידי טניס מגוון בהתאם לסוג המתכת, מספר היהלומים וגודל היהלומים. מחירי צמיד טניס מתחילים בכ -2,500 דולר ויכולים לעלות משמעותית מכאן. אתה לא יכול באמת להשוות את העלות של צמיד טניס עם 1.5 ליטר יהלומים למחיר של צמיד טניס המכיל 3 ליטר יהלומים.
צמידי טניס מגיעים במספר מתכות שונות. הנפוצים ביותר הם זהב צהוב, זהב ורד, זהב לבן, פלטינה וכסף סטרלינג. לכן ישנה סיבה טובה לגנבים לבצע את זממם על תכשיטי יוקרתיים כמו צמידי הטניס. הם יודעים את שוויהם ויודעים כיצד לגנוב אותם בלי שתשימו לב לכך. אך האם זו עילה לתביעה?

 

צמיד טניס

 

האם גנבת צמיד טניס זו עילה לתביעה ?

מרבית גנבי התכשיטים המתבצעות בארץ ובעולם לא נתפסים. יש לך סיבות רבות כמו השיטות המתוחכמות שבהם עובדים הגנבים או המיקום ההמוני בו מתרחשת הגניבה ולכן לא ניתן לזהות מי הגנב או באיזה רגע בוצעה הגניבה.
אם זאת, גניבת תכשיטים, בין היתר גם צמידי טניס, עגילים, ארנקים, מכשירים סלולריים ועוד, זהו פשע שיש לתת עליו את הדין. מדובר בפגיעה בקניינו של האחר ועל כך, בעת גניבה יש לתת את הדין. מאידך כשמדובר על תכשיטים יוקרתיים כמו צמידי הטניס המעוצבים יפה וכוללים יהלומים יקרים וייחודיים, מדובר בסכומים גדולים למדי ולכן במקרה זה יש עילה לתביעה.
על מנת להימנע מתסבוכת של גניבת התכשיטים מומלץ להישאר ערניים כאשר נמצאים במקומות הומי אדם, להשגיח על החפצים האישיים לרבות תכשיטים, מכשירים סלולריים, ארנקים ותיקים אישיים.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין עבירות אלימות

עבירות אלימות הן מושג רחב, המכיל בתוכו מגוון עצום של עבירות שונות, חלק בדרגת חומרה קלה וחלקן חמורות ביותר, וכוללות עונשי מאסר ארוכים. כאשר מסתבכים

אישום באחזקת סמים

יש סוגים שונים של עבירות סמים וגם מגוון רחב של עונשים עבור אחזקת כמויות שונות. במאמר הבא נסביר איך מתייחס החוק אל עבירות מן הסוג

איך למחוק רישום פלילי?

אם יש דבר מה בעברם מול החוק, שאתם לא הכי גאים בו והייתם רוצים שיימחק אולי יש אפשרות חוקית לכך. מחיקת רישום פלילי הוא תהליך

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

עבירה פלילית, תהא הסיבה לביצועה אשר תהא, מהווה כתם לכל החיים על האדם שביצע את העבירה, כשהיא משפיעה על גורמים שונים בחייו, בעיקר חברתיים וכלכליים.

האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק?

צפייה בסדרת פשע מצליחה גרמה לנו להעלות שאלות שונות שנוגעות לתחום עריכת הדין והתמודדות אל מול אנשים שיש להם תיקים פליליים במשטרה. את השאלות הללו

סגירת תיק פלילי – האם זה אפשרי?

"תיק פלילי" – זהו אחד הביטויים המפחידים ביותר שיכול לשמוע אזרח. אתם יכולים לשמור חוק במהלך כל ימי חייכם, אך ברגע שאדם מתלונן עליכם במשטרה