מה הדגשים שחשוב להכיר לפני רכישת דירה

תוכן עניינים

רכישה של דירה או בית פרטי זהו אחד החלומות הנפוצים בעולם ובישראל בקרב אנשים צעירים שעומדים בתחילת חייהם. היכולת לממש את החלום הזה הולכת ומתרחקת ככל שעובר הזמן. רכישה של דירה מצריכה הון התחלתי גדול ותשלום חודשי של משכנתא לאורך עשורים רבים.

לכן חשוב לדאוג שקניית הדירה שלכם תיעשה בצורה הטובה ביותר וללא תקלות ומכשולים. בכתבה שלפניכם תמצאו מספר טיפים שחשוב להכיר בכדי לא לעשות טעויות שכאלה.

 

לכלול בחישוב העסקה חשיבה של שנים קדימה

קנייה של דירה בדרך כלל נעשית באמצעות לקיחת הלוואת משכנתא. עובדה זאת גורמת לכך שרוב הזוגות הצעירים שקונים דירה, מתכוננים לשלם עליה למשך עשורים ארוכים. לכן חשוב מאוד לפני הרכישה, לנסות להבין איך ניתן להתמודד עם השינויים שיתרחשו בשנים אלה. לקיחה נכונה של הלוואת משכנתא תשנה את כל מצבכם הכלכלי כעבור עשור מקניית הדירה.

 

בדיקה של הדירה על ידכם ועל ידי איש מקצוע

קנייה של דירה היא כנראה העסקה הגדולה ביותר שתעשו בימי חייכם. מכיוון שכך חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות האפשריות לפני שסוגרים את העסקה. חשוב מאוד לבוא לבקר בדירה מספר פעמים במצבים שונים אחד מהשני כמו ביום ובלילה ובאמצע השבוע ובסופו.

בנוסף לכך, חשוב מאוד לבצע בדיקה על ידי אנשי מקצוע כמו חשמלאים ואינסטלטורים שיבדקו שהמערכות בדירה מתפקדות ולא נדרשות לתיקון משמעותי.

 

בדיקה יסודית של רישום הנכס

מכיוון שעסקאות נדל"ן הן עסקאות גדולות במיוחד, התחום מושך אליו רמאים ושרלטנים מסוגים שונים ומשונים. חשוב מאוד לבדוק לפני כל רכישה של נכס, בין אם דירה או בית פרטי, את נושא הרישום של הנכס בטאבו. למרות שעסקת נדל"ן שנעשתה על ידי רמייה מוצלחת בדרך כלל לא תתבטל לחלוטין, הדבר יכול לגרום עוגמת נפש רבה, ויש מקום לבדוק את הרישומים של הדירה בצורה עצמאית באתר המיועד לכך.

 

לעבוד עם אנשי מקצוע איכותיים

ההוצאות הגדולות על קנייה הדירה מרתיעות רבים מהקונים "מלזרוק" עוד כסף על אנשי מקצוע כמו עורך דין רכישת דירה או שמאי מקרקעין. אין טעות גדולה מזאת. ליווי נכון וייעוץ על ידי איש מקצוע לפני קניית הדירה, יחסוך לכם בסופו של דר כסף רב שתיאלצו לשלם על ליקויים ובעיות. דיוק של סעיף בחוזה הקנייה או הערכה נכונה של שווי הבית שווים את שכר הטרחה ואף הרבה יותר.

 

דגשים לפני קניית דירה  – סיכום

ישנם מספר גדול של טיפים ודגשים שכדאי להכיר לפני שקונים דירה. אנחנו התמקדנו בחשיבה לטווח ארוך, בדיקה מעמיקה ויסודית של הדירה לפני הקנייה, בדיקה של רישום הדירה בטאבו ועבודה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. יש לגשת לנושא של קניית דירה בכובד ראש ולא לעשות מהלכים מהירים שאחריתם בעוגמת נפש.

דִירָה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח