דילגו לכם על תשלום משכורת – מה ניתן לעשות

תוכן עניינים

אחד הדברים המכעיסים והמתסכלים ביותר שיש הוא לא לקבל משכורת בזמן או שידלגו בכלל על תשלום משכורת. אצל מעסיק הוגן  ואכפתי לעובדיו זה לא אמור לקרות. ואם כבר קורה מצופה ממנו לעדכן את עובדיו בזמן, לקבל את הסכמתם החד פעמית לעניין, להציע סכום מקדמה, להודיע על פיצוי ועוד פעולות שייקלו את הגזרה. אבל מה קורה אם כל אלו לא קורים, ואם התופעה הזו של הלנת שכר חוזרת על עצמה?. אנחנו פה בכדי ללכת איתכם צעד אחר צעד מה ניתן לעשות.

 

החוק

החוק שנחקק בשנת 1958 נקרא חוק הגנת שכר והוא ברור מאד ומבוסס על תפיסה מוסרית (מופיע כבר בתנ"ך) על כך שלעובד מגיע שכר על עבודתו. החוק הוא חלק מחוקי המגן בדיני עבודה שמטרתם לשמור על זכויות העובדים. החוק קובע כי לא רק שלא ניתן להלין שכר אלא גם לעובד עצמו אין יכולת לוותר על שכר. מאז חקיקת החוק תוקנו ונוספו אליו תקנות רבות ומכיוון שכך מומלץ במקרים של הלנה משמעותית להתייעץ עם עורך דין לדיני עבודה שבקיא בכל התוספות והזכויות של עובדים.

 

עיקרי החוק העוסק בהלנת שכר

הלנת שכר מתייחסת גם למקרה של תשלום חלקי של השכר, כאשר היום הקובע לכך שאי תשלום נחשב הלנת שכר הוא היום התשיעי שלאחר המועד הקבוע לתשלום. הלנת השכר מתייחסת רק לרכיב הבסיס של השכר ולא לתוספות נלוות כמו, שעות נוספות, החזר הוצאות, דמי הבראה וכדומה.

 

מה הפעולה הבסיסית שניתן לעשות?

לתבוע את המעסיק ובמקביל להגיש תלונה ביחידת האכיפה של חוקי העבודה כנגד המעסיק. במידה והשכר הינו שכר מינימום כקבוע בחוק, הלנת השכר אף נחשבת לעבירה פלילית.

 

איזה פיצוי מקבלים מהמעסיק על הלנת שכר?

ישנן נוסחאות שנקבעו בחוק וניתן למצוא מחשבונים באינטרנט שניתן לבצע באמצעותם את החישוב. בכללי יש שתי אפשרויות פיצוי, כאשר האפשרות שנקבעת היא זו שעל פיה מקבל העובד את הערך הכספי הגבוה יותר.

  • פיצוי על סך 5% משכרו של העובד – עבור השבוע הראשון של מועד התשלום ופיצוי על סך 10% משכרו המולן של העובד, עבור כל שבוע נוסף של הלנה.
  • קבלת הפרשים צמודים, החל ממועד התשלום הקבוע לשכר, עד היום בו שולם השכר, יחד עם תוספת של 20% מגובה השכר המולן.

 

כמה זמן יש לעובד להגיש תביעה?

ניתן להגיש תביעה לבית הדין עד לשנה מתאריך איחור התשלום. במידה והשכר המולן שולם (באיחור, כאמור), העובד צריך להגיש את תביעתו לבית הדין לענייני עבודה, עד 60 יום אחרי קבלת השכר המולן.

 

לסיכום

למרות שנראה כי הכללים והחוק ברורים, מומלץ במקרים חוזרים ונשנים והתעלמות של המעסיק להתייעץ בנושא עם עו"ד לענייני עבודה.

עורך דין

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש