דרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק

תוכן עניינים

לדרכון פורטוגלי ישנם יתרונות רבים – הדרכון מהווה אזרחות אירופית לכל דבר ועניין, מה שנותן אפשרות לעבוד באירופה, ללמוד באירופה וכל ההטבות של דרכון אירופי. יותר ויותר ישראלים מגלים את היתרונות של הדרכון הפורטוגלי ובוחרים להנפיקו.

במקביל, בעקבות חוקי האזרחות של מדינת פורטוגל, כמויות היהודים והישראלים שיכולים להוציא אזרחות גם יחסית גדולים. בניגוד למה שרבים חושבים, האזרחות הפורטוגלית לא שמורה רק ליוצאי מרוקו וטוניסיה אלא גם לעדות רבות וביניהן גם יוצאי עיראק – כן, כן! ישנה זכות לדרכון פורטוגלי ליוצאי עיראק.

 

ממתי יוצאים עיראק הם ספרדיים?

על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית צריך להוכיח שישנו קשר היסטורי של המשפחה לגירוש ספרד ופורטוגל המפורסמים, ולכן רבים מן היהודים שהם יוצאי מרוקו למשל יכולים להוכיח את הקשר הזה בקלות. עם זאת, גם יוצאי עיראק יכולים להוכיח את הקשר הזה.

כדי להבין מהו הקשר של יוצאי עיראק לגירוש פורטוגל צריך לעבור שיעור היסטוריה קצר: למרות שרבים מהיהודים העיראקיים נמצאים בעיראק ההיסטורית כתוצאה מגלויות בבל השונות, ישנה כמות לא מבוטלת של יהודים עיראקיים שהגיעו לעיראק רק לאחר גירושי ספרד ופורטוגל המדוברים.

ככל שישנו קשר משפחתי לגירוש, באמצעות יצירת קשר עם הקהילה היהודית במדינות הללו ניתן יהיה להוכיח את הקשר היהודי ולהמשיך בתהליכים לקבלת האזרחות המבוקשת.

 

רשימת השמות

השלב הראשון בהוצאתו של דרכון פורטוגלי הוא בדיקה האם שם המשפחה המשפחתי (עד שלושה דורות אחורה) נמצא ברשימת השמות של ממשלת פורטוגל. מהי רשימת השמות אתם שואלים? אם כך, רשימת השמות היא רשימה שפרסמה הממשלה הפורטוגלית, לפיה כל מי שיש לו שם משפחה זה יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות פורטוגלית.

למזלם של יוצאי עיראק, גם כמה שמות משפחה נפוצים של יוצאי עיראק נמצאים ברשימת השמות המדוברת – מה שאומר שהם וקרובי המשפחה שלהם זכאים להגיש בקשה לקהילה היהודית שתוכל לבדוק האם ישנו קשר משפחתי לגירוש.

 

ייעוץ של עורך דין מקצועי

עם זאת, משום שמדובר במקרה פחות קלאסי המוביל לאזרחות הפורטוגלית כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של משרד עורך דין המתמחה באזרחות פורטוגלית שנים רבות. באופן כללי, הוצאתו של דרכון פורטוגלי היא מלאכה שדורשת התעסקות רבה עם הבירוקרטיה הפורטוגלית.

כאשר מדובר בתיקים מורכבים יותר, ישנו צורך בבנייה של אילנות יוחסין הדורשים מחקר גנאולוגי, ובנייה של טיעונים משפטיים מורכבים. לכן – הצורך בעורכי דין שטיפלו בתיקים דומים לאורך השנים ובייחוד בתיקים מן הסוג גובר. שכן, כאשר אדם מנסה לבד להגיש את כל המסמכים האלו הסיכויים שלו יורדים משמעותית.

לכן, כנסו לאתר https://portuguesecitizen.co.il לקבלת מידע נוסף וצרו קשר עם עורך דין מומחה שיכול לסייע להם להבין האם וכיצד אתם יכולים להוציא דרכון פורטוגלי בתור יוצאי עיראק – ומה הם הסיכויים שלכם לקבל.

דרכון פורטוגלי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הוצאת דרכון פורטוגלי המלצות

הוצאת דרכון פורטוגלי המלצות הליך הוצאת דרכון פורטוגלי הוא הליך סיזיפי אשר רבים מתייאשים ועוזבים באמצע. אך, באמצעות המלצות של גולשים ניתן להקל בתהליך באופן

התנאים להוצאת דרכון אירופאי

חושבים שאולי אתם זכאים להוצאת דרכון אירופאי של מדינה כזו או אחרת? מתלבטים האם כדאי שווה להיכנס לתהליך הזה? אם כך, כדאי שתדעו שהתשובה היא

אזרחות רומנית – כל אירופה פתוחה בפנייך

רומניה, מעבר להיותה מדינה יפה וייחודית, בעלת נופים מרשימים ותרבות עשירה, הפכה בשנים האחרונות למוקד העניין של הישראלים גם בגלל האפשרות להוציא אזרחות רומנית. כחלק

דרכון פולני : יש גם חסרונות

בשנים האחרונות ישראלים רבים מבקשים לקבל אזרחות אירופאית, לאור היתרונות הרבים שהיא מעניקה, כאשר בין המדינות המובילות שבהן ישראלים עוברים את הליך האזרוח נמצאות פורטוגל

מה דרוש עבור רילוקישן לפורטוגל?

פורטוגל הופכת בשנים האחרונות לאחד היעדים היותר חמים שאליה עוברים לא מעט ישראלים כשהם רוצים לחיות לתקופה מחוץ לארץ או כדי לחוות חיים אירופאים ששונים