מה ההבדל בין ביטוח מקיף לרכב לביטוח צד ג'?

תוכן עניינים

בכדי לקבל את ההחלטה המתאימה עבורכם איזה ביטוח לעשות לרכב, מקיף או צד ג', תחילה עליכם להכיר את הביטוחים ומה ההבדלים בניהם.

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לרכב לביטוח צד ג'? בואו נתחיל.

 

הקדמה

מזל טוב! התחדשתם ברכב. מלבד הרכישה עצמה, עליכם לרכוש גם פוליסת ביטוח לרכב. אילו ביטוחים קיימים ומה ההבדלים בניהם? באנו לעשות לכם קצת סדר.

 

ביטוח חובה

על פי החוק בישראל, רכב מנוע מחויב בביטוח חובה. מטרתו של ביטוח החובה היא לספק כיסוי נזקי גוף בלבד, אשר עלולים להיגרם בעת תאונת דרכים, הן לנמצאים בתוך הרכב, והן מחוצה לו. עלויות ביטוח החובה נקבעים לפי מספר פרמטרים לרבות גיל, נפח מנוע, עבר ביטוחי ועוד.

 

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לרכב לביטוח צד ג'?

תחילה, נציין כי בניגוד לביטוח חובה שכאמור הוא חובה על פי חוק, ביטוח מקיף וביטוח צד ג' אינם בגדר חובה. אך בכל זאת, מומלץ לרכוש ביטוח מקיף וביטוח צד ג', זאת בשל העובדה כי אלו מסייעים רבות בסיפוק הגנה לבעל הרכב, מפני הוצאות כספיות לא צפויות. אז, מה ההבדל בניהם?

 

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג', מספק כיסוי לנזקים לרכוש אשר נגמרו לצד ג' במקרה של תאונת דרכים (חלילה). ביטוח צד ג' אינו מספק כיסוי לנזקים אשר נגרמו לרכבכם. עלותו של ביטוח צד ג' נמוכה יותר מעלותו של הביטוח המקיף. ביטוח זה יתאים בעיקר בעבור רכבים שבמידה וניזוקו, עלות התיקון לא תשתלם.

 

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף לרכב, כשמו כן הוא, מקיף. מספק את ההגנה המקסימאלית עבור רכבכם, אך מחירו בהתאם. ביטוח מקיף מעניק שקט נפשי בכל מקרה שיכול לקרות, החל מתאונת דרכים, דרך שריפה וכלה בגניבה. מחירו של הביטוח המקיף, משתנה בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

כיסויים ביטוחיים

על מנת לתת מענה לצרכים שלכם, ישנם כיסויים ביטוחיים נוספים, אותם תוכלו לרכוש. בין הכיסויים הביטוחיים עומדים שירותי גרירה, החלפת שמשות, מתן רכב חלופי, תיקוני פנסים ומראות ועוד.

 

בשורה התחתונה, איך בוחרים?

ביטוח חובה כאמור, הוא חובה לפי החוק בישראל.  ביטוח מקיף אומנם מספק כיסוי והגנה בכל מקרה, אך בשל כך עלותו גבוהה יותר. למרות ההנאה מראש שקט, יש לציין כי לא כולם צריכים ביטוח מקיף. בשל כך, בעת הבחירה בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף, יש לקחת בחשבון את שוויו של הרכב.

באם רכבכם חדש או בעל עלות תיקון גבוהה, מומלץ לרכוש ביטוח מקיף, זאת בשל העלויות הגבוהות העלולות להגיע כאשר עולה הצורך בתיקון. לעומת זאת, באם רכבכם ישן ושוויו נמוך, לא תמיד יהיה שווה להשקיע את העלויות של ביטוח מקיף, ובמקרים אלו, ניתן להסתפק בכיסוי ביטוח צד ג'.

 

ביטוחים שונים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.