מה ההבדל בין עורך דין נדל"ן לעורך דין אזרחי?

תוכן עניינים

בדומה לרופאים, גם עורכי דין מתמחים בתחומים ספציפיים.

הדבר נובע מכך שעולם המשפט הוא עולם עתיק, עשיר ומגוון, הדורש היכרות מעמיקה לצורך התמצאות, רכישת כלים וידע, שיכולים להוביל להצלחה.

הבעיה היא שרוב הציבור חושב שהמשפט האזרחי כולל את כל התחומים שאינם פליליים והדבר רחוק מלהיות נכון.

אם כך, מה ההבדל בין עו"ד אזרחי לעו"ד מקרקעין (נדל"ן) ואיך תדעו מתי אתם צריכים אחד מהם?

 

עורך דין נדל"ן – מה הוא עושה?

עורך דין מקרקעין, מכונה לעיתים גם עורך דין נדל"ן, או עורך דין קניית דירה, הוא עורך דין בעל התמחות ספציפית בתחומי המקרקעין – כל נושא שקשור לרכישה, או מכירה של נדל"ן, עריכת חוזים בתחום, טיפול בחוזים של תמ"א 38 וגם משכנתאות,  צווי עיקול, חובות, זכויות צד ג' ועוד.

ביצוע עסקאות נדל"ן דורש ניסיון מקצועי בשפה המשפטית, יכולת מפותחת לקריאה והבנה של חוזים מורכבים, תשומת לב לפרטי הפרטים המרכיבים כל עסקה כזאת וגם כריזמה ואסרטיביות, שישמרו על לקוחותיו מפני הפסדים וגם יעניקו להם את מירב הסיכויים להרוויח מהעסקה ככל הניתן.

 

עורך דין אזרחי – מה הוא עושה?

עורך דין אזרחי הוא זה אשר מתמחה בכל סוגי המשפט האזרחי – חוזים, נזיקין, קניין, משפחה, עבודה, תאגידים – בעצם כל נושא שאינו כלול בתחום המשפט הפלילי.

משמעות הדבר היא כי עו"ד אזרחי מכיר באופן שטחי מעט, תחומים רבים בתוך עולם המשפט ואין לו התמחות עומק ספציפית אחת.

ייתכן שיש לידע כללי כזה יתרונות במקרים מסוימים, אך לאו דווקא בתחום המקרקעין, הדורש בקיאות יוצאת דופן בפרטי פרטים אינסופיים.

 

כך תבחרו עורך דין נדל"ן

לביצוע עסקאות נדל"ן, כאמור, יש צורך במומחיות ספציפית.

לכן אל תתביישו לשאול את עורך הדין שלכם אם יש לו ניסיון והתמחות בתחום.

בנוסף, דעו כי עו"ד שגובה שכ"ט נמוך, כנראה לוקח על עצמו גם מספר גדול של תיקים לטפל בהם במקביל ולכן יש סיכוי שיהיה לו קשה להתמקד ולתת את תשומת הלב הראויה לעסקה שלכם.

על כן, נסו למצוא עו"ד שגובה שכ"ט סביר – לא גבוה מדי ולא נמוך מדי.

ולבסוף – בדקו את הוותק והניסיון של עורך הדין שלכם. בחום המקרקעין, הנדל"ן וקניית דירות, הניסיון הוא זה שקובע – ככל שעורך הדין שלכם ותיק ומנוסה יותר, כך גדל הסיכוי שהוא מוכן לכל תרחיש אפשרי, מכיר את כל הפרטים הקטנים והחשובים ויגן על האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום

כפי שלא תלכו לרופא משפחה לצורך בדיקה גניקולוגית, אורטופדית, או לבדיקת ילדים, כך חשוב שתבינו את חשיבות ההתמחות הספציפית בתוך עולם המשפטים.

עורך דין מקרקעין מנוסה הוא מומחה בתחומו ולכן הוא הכתובת המתאימה האופטימלית בתחום המקרקעין והנדל"ן.

איש משפט

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח

איך להוציא רישיון קבלן בישראל

ממש כמו כשאנחנו רוצים להתחיל לנהוג ברכב אנו זקוקים לקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי  כך גם קבלן המעוניין להתחיל בעבודתו זקוק להוציא רישיון קבלן.