מה ההבדל בין פסילת רישיון לאיסור נהיגה בישראל?

תוכן עניינים

עבירות תנועה יכולות להסתכם בקנס אך כאשר הן נתפסות כחמורות ומסכנות חיים של ממש הן גם יכולות להביא לכדי השלכות של שלילת רישיון ואיסור נהיגה בישראל. פסילת רישיון הוא הליך אשר לא נעים להיקלע אליו ורוב האנשים אשר מוצאים עצמם בסיטואציה שכזאת כלל לא יודעים מה לעשות, על כן, מומלץ לנסות להבין מה האפשרויות שעומדות בפניכם ומה זה בכלל אומר פסילת רישיון.

 

פסילת רישיון

כאשר מדברים על פסילת רישיון נהיגה הכוונה היא לאי תקפות זמנית או ממושכת של רישיונו של הנהג. כלומר למרות שהוא למד ונהג במשך שנים רבות לצורך העניין, הוא אינו יכול להמשיך לנהוג והרישיון שלו בעצם כבר לא תקף. ישנם כול מיני סוגים של פסילות רישיון.

  • פסילה זמנית – לרוב תהיה על ידי שוטר אשר עצר אתכם בכביש עקב עבירת תנועה חמורה שביצעתם. פסילה זאת לרוב תהיה ל-30 ימים ותהיה בעצם הפתיחה להליכים ולהשלכות המשפטיות של עבירת התנועה שביצע הנהג. במקרים חמורים הפסילה יכולה להיות גם לזמן ממושך יותר מחודש, כתלות בנסיבות ובחומרת העבירה.
  • פסילה ממושכת – תבוצע על ידי החלטת שופט בבית משפט בעקבות עבירת תנועה שביצע נהג ושוטר עצר אותו עליה. לפסילה זאת יכולות להיות השלכות מרחיקות לכת כדוגמת צורך בביצוע הלימודים או מבחן הנהיגה מחדש וכדומה. בשל העובדה שמדובר בבית משפט ניתן גם לערער על החלטה זאת וכאן יסייע מאוד עורך דין שמלווה את התיק ויודע כיצד להתנהל גם בהליכי ערעור לצורך העניין.
  • פסילה עקב נקודות – במקרים בהם נהג צבר יותר מדי נקודות בעקבות עבירות תנועה, הוא מגיע לכדי פסילת רישיון ובעצם על מנת לחדש את רישיונו יאלץ לעשות קורס מחדש כדי לחזור לנהוג. פסילה זאת יכולה להיות לתקופה ארוכה של כתשעה חודשים.

 

פסילת רישיון ואיסור נהיגה בישראל

באם קיבלתם הכרעה בדבר רישיונכם או בדבר האפשרות שלכם לנהוג בישראל, כדאי מאוד שהדבר הראשון שתעשו הוא לתכנן את הצעדים שלכם קדימה ולפנות לקבלת עזרה מאיש מקצוע. כמובן שבמקרים אלו יהיה מדובר באדם אשר הוא עורך דין תעבורה כך שיסופק לכם ליווי והדרכה לכול אורך ההליך מרגע קבלת ההודעה ועד לסיום ההשלכות. הרישיון שלכם ודאי חשוב לכם וכדאי לבקש סיוע כדי לשמור עליו!

 

חידוש רישיון

באם אכן נפסל לכם הרישיון השלב הבא, מעבר לטרמפים ולתחבורה הציבורית, הוא לפנות להליך חידוש הרישיון. כמובן שזאת בתנאי שעברה תקופת הפסילה שלכם. כול סוג של פסילה ובעצם משך של פסילה, מחייב בהליך החזרת רישיון אחר וכדאי מאוד לבדוק מה הם התנאים שמחייבים אתכם טרם עליה בחזרה לכביש כדי שכבר יגמר פרק הזמן של השלילה, תהיו מוכנים וחוקיים לחזור ולנהוג.ד

גבר יושב מאחורי רכב ובוהה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף