היכן עובר הגבול בין הוצאת דיבה לחופש הביטוי?

תוכן עניינים

ישנו גבול דק בין זכותו של אדם להביע את אשר על ליבו, לבין הוצאת דיבה. מתי עובר הגבול הזה? עורך הדין שלומי וינברג, מומחה לתביעות לשון הרע מסביר.

חופש הביטוי – זכות בסיסית השמורה לכל אדם

הזכות לחופש הביטוי היא זכות בסיסית אשר שמורה לכל אדם. למעשה, זכותו של אדם להביע את דעתו בכל נושא, כל זאת באמצעות מימוש חירותו החופשית במדינה דמוקרטית, כאשר בלא מעט מדינות ברחבי העולם כדוגמת סין החירות הזו נשללת לאור שליטה ממשלתית חריפה ביותר ברשתות החברתיות, אמצעי המדיה וכו'. לכן, ישנה חשיבות עליונה לשמירה על הזכות הזו,אולם יש לזכור כי ישנו גבול דק בין זכותו של אדם להביע את דעתו לבין הוצאת דיבה ופגיעה בשמו הטוב של אדם בעקבות אמירות אשר פורסמו באופן פומבי ברשתות החברתיות או אמצעי המדיה השונים.

איש עם משהו בפה

 

 

היכן עובר הגבול בין חופש הביטוי להוצאת דיבה?

כאמור, לכל אדם יש את הזכות להביע את דעתו ללא חשש או מורא, אולם במידה ואדם חש כי בעקבות הפרסום נעשתה פגיעה מיידית או פוטנציאלית בשמו הטוב, הוא זכאי להגיש תביעה בשם הזכות לשם טוב. יחד עם זאת, לאור העובדה כי בתי המשפט נוטים לאזן בין שתי הזכויות – הן של התובע (הזכות לשם טוב) והן של הנתבע (הזכות לחופש הביטוי) יש לבצע התייעצות עם עורך דין מומחה לתחום אשר יבחן האם ישנה היתכנות להגשת תביעת נזיקין – ובמידה וכן, מהו גובה הפיצוי אותו ניתן לדרוש במסגרת ההליך המשפטי. ברבות השנים פסק בית המשפט פיצויים בגובה עשרות אלפי שקלים,כפי שהתרחש רק לאחרונה כאשר המגיש נתן זהבי זכה בתביעת לשון הרע בעקבות פרסום מכפיש לדבריו בגל"צ, כאשר במסגרת התביעה זכה זהבי ב 25 אלף ₪. מדובר במקרה בעל פרופיל ציבורי גבוהה, אולם הוא דוגמא מצוינת לכך כי ניתן לתבוע במסגרת הליך תביעת נזיקין אדם אשר פרסם את דבריו ברבים,ובכך גרם לנזק לשמו הטוב של התובע, כל זאת כאמור תוך איזון בין זכותו של הנתבע לחופש הביטוי.

הגשת תביעת דיבה – באמצעות עורך הדין שלומי וינברג

עורך הדין שלומי וינברג הינו מומחה לתביעות דיבה, מזה שנים רבים. משרדו של עורך הדין וינברג מספק הגנה וייצוג משפטי מהמעלה הראשונה אשר מתבסס על כלים משפטיים וכן הבנה משפטית מעמיקה, כל זאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אתם בידיים הטובות והמקצועיות ביותר לצורך הגשת תביעה,במידה ואתם חשים פגיעה כתוצאה מהפרסום המכפיש. לקבלת פרטים נוספים אודות הגשת תביעת דיבה וכן תיאום פגישת ייעוץ משפטית ראשונית, היכנסו לאתר הרשמי עו"ד וינברג בכתובת https://www.shlomiweinberg.co.il, השאירו פרטים מלאים ונציג מטעם משרדו ישוב אליכם בהקדם, כך שתוכלו לממש את זכותכם לשם טוב.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כמה עולה מכתב התראה?

בעולם העסקים של היום, שמירה על סביבת עבודה פרודוקטיבית והרמונית חיונית להצלחה. כדי לטפל בבעיות ביצועים או התנהגותיות, מעסיקים נוטים לעתים קרובות להנפיק מכתבי אזהרה.