מה צריך לדעת על הסכם גירושין בשנת 2020

תוכן עניינים

זהו חלק בלתי נפרד מהעידן שבו אנחנו חיים, אנשים גם מתגרשים ומפרקים את הזוגיות, בין אם לאחר תקופה קצרה של

נישואין, או שמא לאחר תקופות חיים ארוכות.

אז מה תצטרכו לדעת על הסכם גירושין בשנת 2020? כל המידע הרלוונטי:

לא כל מערכות היחסים אכן צולחות את מבחן הזמן והאהבה, כך שלעיתים אנשים גם מתגרשים ומפרקים את מערכות היחסים אשר נבנו, לפעמים אפילו אלו שלא הספיקו להיבנות. בין אם החלטתם לפרק את מסגרת הנישואין שלכם לאחר חודש או לאחר 30 שנים, אתם תצטרכו לדעת מספר דברים לגבי הסכם גירושין, לגבי הסעיפים השונים שאמורים להיות כלולים בו ועוד. אבל לפני הכול, האם יהיה צורך להגיע תמיד לבית הדין הרבני בכדי להתגרש?

 

האם חובה להתגרש ברבנות?

רגע לפני שמדברים על אישור הסכם גירושין ב-2020, בואו נבין משהו לגבי טקסי נישואין אזרחיים, ברבנות ומה שבין לבין. בעוד שזוגות רבים מחליטים להתחתן בבית הדין הרבני בישראל, קיימים לא מעט אנשים אשר מעדיפים להתחתן בחו"ל, אם במקומות כמו קפריסין, לאס וגאס או בכל מדינה אחרת.

במילים פשוטות, אם התחתנם בחתונה אזרחית ובמדינה שבה החוק גם מתיר לכם להתגרש באותם גבולות של המדינה (שבה התחתנתם), אתם אכן יכולים להתגרש באותה מדינה מבלי להגיע לבית הדין הרבני. לאחר טקס הגירושין באותה מדינה בחו"ל, אתם תוכלו לרשום את גירושיכם במדינת ישראל.

 

ואם התחתנו בבית הדין הרבני? האם תהיה חובה להתגרש בו גם?

מעבר ליוצא מן הכלל שהזכרנו לעיל, כל זוג אשר התחתן במדינת ישראל ומעוניין להתגרש בה, חייב לעבור בבית הדין הרבני בכדי לקבל את אישור הגירושין. בבואכם לתכנן הסכם גירושין, בדרך כלל אתם תצטרכו לקחת בחשבון סעיפים המתייחסים לנושאי מזונות, משמורת על הילדים וזמני שהייה עמם, חלוקה של רכוש במהלך הגירושין, הצמדת מזונות ועוד. אחת ההמלצות הכי חשובות שמומלץ לקחת בחשבון בבואכם להתגרש, הוא לנסות להימנע עד כמה שניתן מהתפתחויות של סכסוכים.

חשוב להבין, אם אפשר לסיים את "פרשת" הנישואין בעזרתו של מגשר, אין ספק שעדיף וכדאי. תפקידו של מגשר, למעשה, הוא לנסות וליישב את הסכסוך בין בני הזוג וללא הצורך בכניסה לכותלי בית המשפט. מאחר שזוגות רבים אכן מגיעים לבתי המשפט ולא מסתייעים בעזרה של גישור, הסכסוכים בדרך כלל צפויים להיות רבים וקשים מנשוא.

 

יישוב הסכסוכים ביניכם בצורה שאינה פוגענית כלפי ילדיכם

שימו לב, מי שייפגע מהסכסוכים ביניכם באופן המשמעותי, הם ילדיכם. אם אינכם מעוניינים להסתייע במגשר עבור עצמכם, שקלו לעשות זאת עבור ילדיכם, שבמקרים רבים, ניזוקים נפשית ורגשית מתהליכי גירושין במשפחה.

בסופו של דבר, אם אינכם מעוניינים להסתייע בעזרה של גישור, בהחלט יהיה מומלץ להסתייע בסיועו המשפטי של עורך דין גירושין מומלץ ומקצועי. ככל שתאתרו עו"ד גירושין מקצועי יותר, כך תוכלו לסיים עם התהליך הלא נעים מהר יותר.

 

הסכם גירושין שמנוסח מהר ובמקצועיות חוסך המון כאב לב

בשורה התחתונה, אין ספק שיהיה עדיף לחתום על הסכם גירושין מהר ולזרז את התהליך עד כמה שניתן, וזאת מבלי לייצר צדדים מאוד פגועים במהלך פירוק מערכת הנישואין בין בני הזוג. המלצה שלנו? אם אתם מסוכסכים כבר תקופה ארוכה בביתכם, ילדיכם נפגעים מהריבים ביניכם ואתם לא רואים עתיד לזוגיות ביניכם, תתחילו כבר מעכשיו לנסח את הסכם הגירושין שלכם.

בעוד שתוכלו למצוא באינטרנט כל מיני דוגמאות להסכמי גירושין כתובים, ההמלצה היא דווקא לא להשתמש בשבלונות האלו. חשוב לזכור, כל מקרה לגופו ומגיעה לכם ההתייחסות הספציפית והמשפטית למקרה שלכם. אתם צריכים את הסיוע של עורך דין אשר מתעמק ודן במקרה שלכם, תוך התייחסות לכלל הפרטים הרלוונטיים והמשמעותיים ביותר.

 

האם ניתן או מומלץ לנסח הסכם גירושין לבד?

ובכן, לא ממש. אם לדייק את מילותינו אפילו עוד יותר, הרי שיהיה מאוד קשה לנסח הסכם גירושין לבד, במיוחד אם מדובר בנישואין שמתפרקים לאחר שנים ארוכות. בכל מקרה שבו אתם צריכים סיוע משפטי, אכן יהיה מומלץ לקבל כזה ולא לוותר עליו.

במקרים רבים, אנשים זכאים לאי-אלו זכויות שהם כלל לא מודעים אליהם. אז צרו קשר עם עו"ד בתחום המשפטי הרלוונטי (בד"כ מגשר או עו"ד גירושין), ואם באמת לא נראה עתיד חיובי לזוגיות ביניכם, התחילו לנסח את הסכם הגירושין. בכל מקרה, שיהיה המון בהצלחה.

 

מסמך

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
סימנים מחשידים לבגידה

חושדים כי בן/בת הזוג בוגד? ובכן, במדריך הבא נציג בפניכם את הסימנים המחשידים לבגידות וכיצד ניתן לאשש את הסימנים באמצעות חקירה דיסקרטית של חוקר פרטי.

האם מגשר נכנס בהסכם הגירושין

החל משנת 2016, נכנסו לתוקפן בישראל תקנות חדשות, המחייבות זוגות המעוניינים בגירושין – לפנות לפני הכל לגישור מקצועי. מטרת התקנות הללו הייתה למנוע בחלק מהמקרים,

משמורת הגיל הרך

משמורת ילדים נחשבת לאחת מהסוגיות הקשות ביותר בכל הנוגע להליך הגירושין, חלק מהמאבקים החריפים ביותר, במיוחד כשמדובר בזוגות נורמטיביים קשורים לעניין המשמורת, סוגייה רגישה במיוחד

איך מכריעים על משמורת משותפת?

בשנים האחרונות נראה שהליך הגירושין הפך לפשוט יותר, וזוגות רבים בוחרים ללכת בדרך זו בעת שמתעוררות בעיות במערכת היחסים, שלא ניתנות לפתרון או לגישור. דעות

הסכם ממון – לא לעשירים בלבד

באופן לא מפתיע, רוב הסכסוכים הקשים בהקשר של גירושין הם או על כסף או על ילדים. אך האמת היא שדווקא את הסכסוכים בנושאים הללו אפשר

משמרות ילדים לאחר גירושין

אחרי שנים רבות משותפות, הגעתם ביחד למסקנה ברורה שעתיד הקשר הזוגי שלכם הוא לא בר סיכוי, והחלטתם להתגרש. כעת תעמדו בפני תהליך גירושין שיכלול כל

מזונות אישה וילדים

להליכי גירושין, נוסף על השלכותיהם הרגשיות והמשפחתיות, עלולות להיות השלכות כלכליות רציניות. לתשלומי מזונות יש משמעות רבה עבור בני הזוג ולכן כדאי להבין בנושא זה

3 תפיסות שגויות לגבי הליך גירושין

הסטיגמה הרווחת לגבי גירושין היא שמדובר בדבר רע. כמו כן, הציבור תופס אותם כחוויה מכאיבה ושלילית. אולם, בפועל יש לא מעט זוגות שהתגרשו וחיים בשלום