השלבים בהליך פשיטת רגל

תוכן עניינים

אז היכן מתחילים? אם נדמה לכם שהגרוע מכל קרה ואתם נאלצים לפשוט רגל, כדאי כבר עכשיו להסתייע במשרד עו"ד פשיטת רגל מומלץ. חובה לזכור שללא עורך דין פשיטות רגל, עתידו של ההליך שלכם לגמרי מוטל בספק.

ההליך של פשיטת רגל הוא מורכב מאוד ולכן, כבכר בתחילת ההליך מומלץ לפנות לפגישת ייעוץ עם עורך דין מומלץ לפשיטת רגל. לפני שהמדינה ממנה כונס נכסים שיגיע בכדי להעריך את השווי של הנכסים שלכם והמכוניות שבאמתחתכם, פגישת ייעוץ עם עו"ד מנוסה עשויה להסיר רבות מהערפל. השלב הראשון בהליך של פשיטת רגל, הוא הבקשה לפשיטת הרגל עצמה.

שלבים בפשיטת רגל והסיוע של עו"ד מנוסה

שימו לב לפרט חשוב ביותר, הגשת הבקשה יכולה להתבצע הן על ידי פושט הרגל עצמו והן על ידי נושי החייב (הגורמים להם חייבים כספים). לאחר שמגישים את הבקשה לפשיטת הרגל, בית המשפט בוחן את בקשתכם (צו כינוס). בזמן שמתבצע צו כינוס (בחינת הבקשה על ידי בי המשפט), כונס הנכסים כבר מעביר את רשמיו לבית המשפט, מה שמסייע לשופטים להחליט באם אתם זכאים לפשוט רגל או לא.

יש לזכור כי מהרגע בו מוכרז צו כינוס, ישנו פרק זמן של כחצי שנה, במהלכה תוכלו להגיש את ממצאיכם השונים. במקביל, כמובן שגם הנושים זכאים להגיש את חוות דעתם המשפטית. היות ובמקרים רבים, הגופים להם אתם חייבים כספים ישכרו את עורכי הדין הטובים ביותר, אתם צריכים לעשות את אותו הדבר.

עורך דין מומלץ לפשיטת רגל

שכירת שירותיו של עורך דין פשיטת רגל עשויה לגרום להבדל משמעותי, כך שהחובה של שכירתו מוטלת עליכם. חשוב מאוד לזכור שגם אם התחלתם הליך של פשיטת רגל, בכל שלב ושלב אתם יכולים להציע הסדרי פשרה שונים. את הסדרי הפשרה שאתם מציעים, יש באפשרותם של הנושים לקבל או לא.

אם לא הצלחתם להגיע להסדר עם הנושים, ייקבע מועד לדיון בבית משפט הכולל את כל הצדדים המעורבים בתיק. במהלך ההליך של פשיטת רגל ניתן לקבל הפטר, אפשר לדחות את הבקשה של פשיטת הרגל ועוד. כדאי לזכור שלפעמים, הדחייה של פשיטת הרגל עשויה לספק לחייבים מרחב תמרון חשוב מאוד, ולכן מומלץ לשכור עורך דין מנוסה בלבד.

כיצד מתמודדים עם פשיטות רגל?

ההליך של פשיטת הרגל הוא אינו הליך קל עבור התמודדות, והוא מלווה בקשיים כלכליים בדרך כלל. בכדי לנסות ולמזער את הסיכונים והלחצים הכרוכים בהליך זה, כדאי כבר בתחילת הדרך להתייעץ עם עורכי דין מנוסים.

בשורה התחתונה, מאוד לא מומלץ לחכות לרגעי חירום וכדאי תמיד לקבל דבר-עצה מראש. ככל שתקדימו עם התרופה למכה, כך תוכלו להיות מאורגנים יותר בהמשך ולהתנהל נכון.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
מחיקת חובות – יש דבר כזה?

התשובה לשאלה הזו היא חיובית, החוק הישראלי מאפשר לעיתים לפטור חייב מחובותיו בהליך שמכונה "מחיקת חובות". יש לזכור שמחיקת חובות היא סופו של הליך ארוך

דמי מזונות בהליך חדלות פרעון

האם אדם שחייב בתשלום דמי מזונות בהליך חדלות פירעון מפסיק לשלם אותם במהלך תקופת ההחזר? האם ניתן לקצוב סכום שונה לדמי המזונות לאורך התקופה? והאם

היתרונות בכניסה להליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון אינו מיועד לכל האנשים השרויים במצוקה כלכלית, אך עבור חלקם, ההליך יכול לחסל באופן חוקי רבים מהחובות. בסוף התהליך, החייב יופטר ובכך

איך להגיש חדלות פירעון לאדם פרטי

חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי הוא החוק שמסדיר את תהליכי חדלון הפירעון במדינת ישראל. תהליך חדלות הפירעון הוא מה שמכונה פשיטת רגל, תהליך שבו מפרקים

מה התהליך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

תהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל מספק גישה מובנית ושיטתית לחייבים המתמודדים עם ריבוי חובות ופעולות משפטיות. תהליך זה מאפשר לחייבים לשלב תיקים שונים התלויים ועומדים