חוות דעת רפואית לבית משפט: איך מוציאים?

תוכן עניינים

פעמים רבות אדם שמעוניין לנקוט בהליכים משפטיים או להתגונן מפניהם יזדקק לחוות דעת מאת מומחה מסוים לביסוס טענותיו. כלל האצבע להגשת חוות דעת רפואית לבית המשפט הוא להתבסס על מסקנות וסברות על מנת להוכיח טיעונים שאינם נשענים על עובדות חותכות. כיצד יוצרים ומגישים חוות דעת לטובת ניהול תביעה רפואית? הכל כאן:

 

מדוע יש צורך בחוות דעת?

כל אדם שמנהל תהליך משפטי שכרוך בעניינים רפואיים נדרש לעמוד על נסיבות, ליקויים והנהלות מסוימים שהתרחשו על פי הבנתו הבלתי מלומדת אמנם, אך עוררו צורך בתביעה או התגוננות מפני תביעה. על מנת לעמוד בצורה מדויקת יותר על שהתרחש, נדרש עורך הדין יחד עם מרשו לבסס טיעונים משפטיים על סמך מסקנות שנמסרו להם מטעם רופא מומחה לאותו עניין רפואי מדויק.

 

מיהו המומחה?

המומחה הרפואי הוא אדם בעל השכלה פורמלית וניסיון רפואי רלוונטי למקרה, כמו מומחה אף-אוזן-גרון, רופא מרדים, רופא מיילדותי ועוד. בית המשפט מייחס משקל רב לבקיאותו וניסיונו של אותו מומחה והדבר עשוי לשמש כגורם ההכרעה בתביעות רבות. חשוב לזכור שתביעות בסוגיות רפואיות מחייבות מטבען בחוות דעת רפואית ופעמים רבות לא ניתן לפעול משפטית בלעדיהן.

 

בחירת רופא מומחה לצורך חוות הדעת

רופאים רבים התוודעו לפוטנציאל הכלכלי שטמון בכתיבת חוות דעת רפואיות ולכן כיום בתחומים רפואיים מסוימים יהיה קל למצוא מומחה להגשת חוות דעת.

עורכי הדין ולקוחותיהם יוכלו לבחור את הרופא המומחה המתאים להם על סמך העלות שהוא גובה (המחירים בשוק אינם אחידים ועלותם נעה בין אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים), ניסיונו המקצועי בתחום, היוקרה האקדמית של אותו רופא, מורכבות המקרה ומטרת חוות הדעת (האם המומחה נדרש גם להעיד בעצמו בבית המשפט, או רק לכתוב חוו"ד מטעמו).

 

אפשרויות בחירה נוספות

בנוסף, ניתן לבחור במומחה על סמך היוקרה של חוות הדעת עצמה: לעתים היא נועדה להשפיע על רופא אחר שקורא אותה או לשקף הגינות רבה מאוד. כמו כן, במקרים מסוימים הדבר "נופל" על ההיצע והביקוש – ישנם מישורים רפואיים שאין בהם היצע מומחים גדול ולכן ייאלצו עורכי הדין ולקוחותיהם להסתפק בקומץ הקיים.

 

אתגרים בהגשת חוות דעת רפואית

מומחים שרואים את חוות הדעת ושוקלים האם לקבל את המלצותיה, מודעים מראש לכך שמי שכתב אותה עשה זאת לפרנסתו. קיימים רופאים שיסכימו לכתוב כל דבר שיטיב עם צד התביעה ששכר אותם, גם אם הדברים לא מדויקים. מצב שכזה עשוי לגרוע מהתביעה, מההתייחסות האובייקטיבית לחוות הדעת וכמובן לבטא פגיעה בשמו של אותו מומחה. מצד שני, קיימים רופאים קפדניים מאוד שלא יסכימו לכתוב כל דבר, אך הם מתייחסים לחוות הדעת שלהם ברצינות גבוהה מאוד.

 

כיצד לזהות מומחה רפואי הגון וישר?

אם המומחה דורש לקבל מסמכים רפואיים נוספים, לא מספק סעיפי ליקוי גבוהים שלא לצורך באופן מחשיד, מבהיר מראש לגבי העלויות שלו ומביע חשיבות לגבי שמירה על שמו הטוב.

באתר פורום רופאים תוכלו למצוא את המומחים הרפואיים המקצועיים ביותר, תוך מתן ייעוץ ראשוני ללא עלות ושירות מקצועי לאורך התהליך כולו.

רשלנות רפואית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,

איך מזהים רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית