מה החוק לגבי הבערת אש למנגל בפארקים?

תוכן עניינים

הבערת אש למנגל בפארקים היא חלק מהתרבות הישראלית. עם זאת, הבערת אש לא מבוקרת עלולה לגרום לשריפה ולסכן חיי אדם. כדי להימנע מכך, יש מספר תקנות הנוגעות להבערת אש למנגלים בפארקים ציבוריים, אותן חשוב מאוד לבצע בקפידה. אי הקפדה על התקנות, יכול להוביל לקנסות בסכומים גבוהים, כאשר האכיפה יכולה להתבצע על ידי השלטון המקומי או על ידי השוטרים באזור.

היכן למקם את המנגל?

הבערת האש למנגל בישראל היא נושא שקשה מאוד לאכוף. במדינות אירופה רבות, אסור בתחילת האיסור להבעיר אשר לבישול בשטח ציבורי בתוך הערים, בגלל ההפרעה של העשן והסכנה לשלום הפארק.

בישראל, מדובר בעניין נפוץ ומקובל, אך כדי לשמור על שלום המשתמשים בפארק, וכדי למנוע שריפות, על הממנגלים לעקוב אחר מספר תקנות וחוקים. התקנה החשובה ביותר נוגעת למיקום המנגל.

לא ניתן למקם את המנגל היכן שרוצים בפארקים. ברוב הפארקים בישראל, יש אזור מוגבל המוגדר כאזור בישול, ורק בו ניתן לעבוד.

אזור זה לרוב יהיה נקי מצמחייה ועשבים, ורחוק מעצים אשר עלולים להתחיל שריפה. לעיתים, ישולבו מנגלים מקובעים לאדמה בפארקים, וכך לא תאלצו לטרוח ולסחוב את המנגל הביתי שלכם.

 

השלכת שאריות הפחמים לפח ייעודי

אם אתם אנשים אשר אוהבים לעשות על האש בסגנון הישן, תוך שימוש בפחמים, אתם בוודאי יודעים שלאחר האירוע עליכם להיפטר מהם באופן בטוח. גרילי גז מודרניים המספקים חווית בישול נהדרת, מאפשרים הימנעות משלב זה, ונוחות רבה בתפעול.

למידע נוסף על גריל גז כדאי מאוד לגשת לרשת האינטרנט, מאחר ומדובר בפתרון צלייה נהדר למרפסות ללא עשן וכמעט ללא לכלוך. בפארקים הציבוריים הבינו שניקיון האזור, תלוי במידה רבה במתן אפשרות להיפטר באופן בטוח מהפחמים.

אי אפשר להשליך את הפחמים לאחר השימוש לפח צפרדע רגיל, מאחר והוא עשוי פלסטיק שימס בחום. נוסף על כך, בפח הצפרדע לרוב ישנם חומרים דליקים אחרים, אשר עלולים להתלקח כאשר תשליכו את הפחמים, גם אם נדמה לכם שהם כבר נכבו.

בפארקים בישראל מוצבים פעמים רבות פחים העשויים מברזל, שמיועדים אך ורק להשלכת פחמים לאחר שימוש.

באיזה מנגל ניתן לעשות שימוש?

המנגלים בהם ניתן לעשות שימוש בפארקים הציבוריים בישראל משתנים לפי אופי הפארק. בחלק מהפארקים העירוניים, מותר השימוש אך ורק במנגלים הממוקמים בשטח הפארק, מאחר והם ממוקמים הרחק ממוקדי צמחייה, והסיכון לנפילתם ולפיזור פחמים על הארץ נמוך עד לא קיים.

בפארקים אחרים, תוכלו להביא את המנגל הבייתי שלכם. ניתן להסתפק במנגל קטן ופשוט, אשר היתרונות שלו הם נוחות בסחיבה בגלל משקלו הקל, אך קשה להגיע בו לפיזור שווה של חום, ולצלייה נכונה של נתחים מובחרים.

כדאי מאוד לשקול ולרכוש מנגל בגודל ביניים, אשר יתאים לצרכים שלכם ויאפשר שינוע קל בעזרת גלגלים.

 

מעורב על הגריל

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.