חוק התיישנות תביעות אובדן כושר עבודה

תוכן עניינים

אובדן כושר עבודה הוא מצב שמוגדר כמעט בכל פוליסות הביטוח. הכוונה באובדן כושר עבודה היא שהמבוטח עבר תאונה או מחלה שלא מאפשרות לו לעבוד באותו אופן כפי שעבד לפני אותו מקרה ביטוחי. בכל פוליסת ביטוח קיים כיסוי אחר במקרים של אובדן כושר עבודה.

עם זאת, לא תמיד לאדם שנפגע יש את האפשרות להגיש תביעה לחברת הביטוח ממש בסמוך למועד התאונה או המחלה. חוק התיישנות אובדן כושר עבודה מגדיר את פרק הזמן האפשרי להגשת התביעה וקבלת פיצויים, ממועד האירוע.

 

קיצור זמן הגשת התביעה

כפי שכבר הבנתם, בגלל חוק ההתיישנות בתביעות, ממד הזמן הוא קריטי, וחשוב להגיש את התביעה מהר ככל הניתן. עם זאת, לא כדאי לעשות זאת לבד או בפזיזות. יש להתייעץ עם עורך דין לאובדן כושר עבודה שמכיר את החוקים וידע להוציא מהפוליסה שלכם את המקסימום האפשרי.

 

תוך כמה זמן חלה התיישנות?

אם אדם שנפגע מתאונה או ממחלה ואיבד את כושר העבודה שלו, עליו להגיש תביעה לחברת הביטוח תוך 3 שנים ממועד התאונה. החוק מאפשר 3 שנות התיישנות, משום שלרוב אדם שעבר תאונה לא יכול לדאוג באותו רגע למאבק המשפטי מול חברת הביטוח. לרוב התאונה מכניסה את אותו מבוטח לקשיים כלכליים, משום שהיכולת שלו לעבוד נפגעה.

על כן, החוק הוא אחיד לפוליסות הביטוח השונות, ומאפשר להגיש את התביעה גם 3 שנים ממועד התשלום האחרון לחברת הביטוח. לכן, אם לדוגמא אדם חווה תאונה, והמשיך לשלם ביטוח גם שנה או שנתיים לאחר התאונה, ההתיישנות בגין המקרה שלו תחל לאחר 3 שנים ממועד התשלום האחרון לחברת הביטוח, ולא ממועד התאונה. לכן חשוב להגיש את התביעה במועד הזה.

 

איך ניתן להתמודד עם התיישנות?

כמו בכל חוק, גם בחוק התיישנות תביעות אובדן כושר עבודה יש יוצאים מהכלל. כלומר, ישנם מקרים בהם 3 שנות ההתיישנות יכולות להתבטל, וגם מבוטח שלא הגיש את התביעה לחברת הביטוח בזמן יכול לנסות ולעשות זאת. בראש ובראשונה, מדובר על מצב שבו אדם לא יכול  היה להגיש את התביעה לחברת הביטוח.

כאשר אדם נפגע בתאונה או ממחלה, לעיתים היכולת שלו להגיש תביעה לחברת הבטוח איננה. אותו אדם חווה ככל הנראה טראומה פיזית ונפשית. לעיתים אותו אדם מרותק לכיסא גלגלים או למיטתו, ואין לו את היכולת להמציא את כל המסמכים בעצמו. לעיתים לאותו אדם גם לא מונה אפוטרופוס שיבצע את אותם מהלכים בעבורו.

במקרה שכזה יהיה לעורך הדין כלי להתמודד עם חוק ההתיישנות. גם אדם שהוכח כי לא ידע על קיום הפוליסה שלו או לא שהוכח כי לא הכיר את כל העובדות והזכויות שלו כמבוטח כי הוטעה על ידי סוכן ביטוח או אדם אחר, יכול להתמודד עם ההתיישנות.

עורך דין לנכים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש