חובת לבישת חליפה בבית משפט

תוכן עניינים

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה לבנה, עניבה שחורה ומקטורן שחור או כחול כהה.

ישנו פטור מלבוש המקטורן (ז'קט) בתקופות הקיץ, מתחילת מאי ועד סוף אוקטובר.

ההופעה בבית המשפט במדי המשפט מקדמת את התדמית של עורך הדין בתור אדם רציני שמכבד את בית המשפט, היכל שבו אמור להיווצר צדק.

הלבוש בחליפות משדר בטחון ומקצועיות ללקוחות, שפעמים רבות זקוקים לכך במיוחד כאשר הם לחוצים ועומדים בפני הכרעה בסוגיות משמעותיות עבורם.

מלבד החובה הפורמלית להתלבש ב"מדי משפט" ישנו ערך רב בהופעה בחליפה גם מחוץ לכותלי בית המשפט.

כאשר עורך דין נמצא במשרדו, ישנה חשיבות רבה בלבישת חליפה ואסביר מדוע.

 

חשיבות בלבישת חליפה במשרד

כאשר לקוחות בוחרים בעורך דין אחד ולא עורך דין מתחרה, סיבה מרכזית לכך היא התדמית שלו. לכל עורך דין ישנה תדמית אחרת שקשורה בנקודות החוזקה, החולשה, תחומי התמחות, גודל משרד וכולי.

באופן כללי יש תכונות שכל עורך דין רוצה לשדר ללקוחות שלו – מקצועיות, מהימנות, יסודיות וכיוצא באלו. דרך משמעותית להצגתן של התכונות האלו היא הלבוש, שכן הוא משפיע מאוד על הרושם שלקוחות מקבלים. בדומה לכך שאנשים לא ירצו להיות מטופלים בטיפולים רפואיים על ידי איש מוזנח או שהם לא התרשמו שהם מקצועי, כך לקוחות לא יהיו מעוניינים להיעזר בעורך דין בבעיות אישיות ולשלם לו סכומי כסף גדולים אלא אם אנחנו הם בטוחים, במאת האחוזים שהאיש הוא איש מקצוע.

אחת הדרכים המשמעותיות לגרום למראה של עורך דין לשדר את התכונות הללו, הוא באמצעות חליפה. החליפה הנכונה מעניקה תחושה של יוקרתיות, מקצועיות, ידע וניסיון. הבחירה באיזה סגנון של חליפה, גם היא משתנה ביחס לשאלת הרושם שמעוניינים ליצור – יוקרתיות או פשטות, תעוזה לעומת דרכים קונבנציונאליות, את כל אלו ניתן לעצב באמצעות החליפה והאביזרים הנלווים לה.

 

חליפות וההתנהלות מול עמיתים לעבודה

מלבד חשיבות החליפה בפני הלקוחות, גם מול העמיתים למשרד, לבישתה של חליפה מוצלחת יוצרת אווירה של מקצועיות ויוקרתיות במקום העבודה, סוג כזה של אווירה הרבה פעמים יכול לדרבן את העובדים לעבוד בצורה יסודית יותר משום שהם עובדים במקום שתופס את עצמו ברצינות.

 

איפה ניתן למצוא חליפות איכותיות

ישנם מקומות רבים שבהם ניתן למצוא חליפות. מקום מומלץ למצוא בו חליפות איכותיות במחירים טובים הוא דיפלומט חליפות לגבר.

כאשר בוחרים את החליפה יש לשים לב למה מעוניינים לשדר, כפי שנכתב בתחילת המאמר, בהתאם לתדמית שלכם צרו את החליפה שמתאימה במיוחד עבורכם, החליפה משדרת טעם אישי וייחודיות, היא אומרת עליכם הרבה עוד מבלי שתצטרכו מילים או לפני שתאמרו אותן.

 

איש בלבוש אופנית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש