חשד להלבנת כספים – כמה עורך דין יוכל לעזור במקרה כזה?

תוכן עניינים

בהתאם לחוק בישראל, הלבנת הון הינה עבירה פלילית ובאה לידי ביטוי בפשע הנעשה ברכוש, כגון: סחר בסמים, קבלת שוחד ועוד. המטרה בשימוש בהלבנת הון הינה להסוות את מקור הגעת הכספים או הרכוש ואת בעלי העניין הקשורים אליו. באופן זה, מבצעי הלבנת הון הופכים את דרך קבלת הכספים המולבנים ל"לגיטימיים".

ככלל, ישנן שיטות שונות המשמשות להלבנת כספים והן הולכות ומתפתחות, כך שניתן לומר כי המכנה המשותף לכלל השיטות הינו ניצול מערכות פיננסיות למטרה של העברת כספים, באמצעות הסוואה של מקור הכספים.

 

ההרס הטמון בהלבנת כספים

הלבנת כספים יש ביכולתה להוות פגיעה במערכת הכלכלית של ישראל, בקופה הציבורית, בחלוקה שוויונית של מס וכיו"ב. הלבנת כספים יכולה לפגוע בתקציבי המדינה ובסופו של דבר, באיזון המדינה, בתשתיות הקיימות בה, בביטחון שלה ובאמון הכללי של הציבור.

 

החובה שבדיווח בנוגע להכנסות

על מנת שלא לבצע פעולה של הלבנת כספים, לפי החוק, חלה על כל אדם החובה לדווח על הכנסה ועל הוצאה של כספים של כספים לישראל (או ממנה). החוק תקף לגבי סכום של 50,000 ₪ ואילך.

 

דרכים נפוצות להלבנת כספים

ככלל, ישנן כמה שיטות שנהוג לבצע באמצעותן הלבנת כספים וביניהן: באמצעות העלמת מס, באמצעות סחר בסמים וכמו כן, באמצעות דיווח על פעולות בנקאיות או העברות בדויות של כספים, כדי להטמיע את הרכוש או הכסף המולבן במערכת פיננסית ידועה.

ממצאים מראים כי כיום, הדרך המהירה יחסית להלבנה של כספים, הינה באמצעות צינורות בחו"ל. העלמה של כספים דורשת מספר העברות והדבר מתבצע ע"י מדינות שונות, אם כי לא תמיד מינות שבהכרח משתפות פעולה עם ישראל.

 

ייצוג הולם של עורך דין

עורך דין העוסק בתחום הלבנת כספים, יכול לסייע לנאשמים בביצוע עבירות מסוג זה, ע"י ייצוג  משפטי התואם לסיטואציה בה הם נמצאים ובהתאם לחומרת העבירה שבה הם נמצאו חשודים. מתפקידו של עורך דין מומחה בתחום הינה ללוות את החשוד בביצוע המעשה – גם בדיון בבית המשפט, בכדי להביאו לתוצאות משפט הטובות ביותר עבורו.

החשוד בביצוע עבירת הלבנת כספים יכול להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום כבר בשלב הראשוני של החקירה נגדו. זכות זו, העומדת לרשותו של החשוד הינה חשובה מאוד, שכן, באמצעות התייעצות מקצועית עם עורך דין, יוכל החשוד להימנע מטעויות, במהלך החקירה, שיכולות להחריף את החשד כנגדו ולגבות ממנו מחיר כבד בעתיד.

באתר https://www.ordanlaw.co.il ניתן לקבל מידע נוסף אודות עורך דין בתחום.

 

לסיכום

הלבנת כספים הינה פעולה המבוצעת בכסף או ברכוש, כאשר המטרה בה הי הסוואה של מקורם, של זהותם ושל בעלי העניין הקשרים אליהם והטמעה של הכספים המולבנים בכספים חוקיים ולגיטימיים.

עורך דין המתמחה בהלבנת כספים, , יכול לסייע לחשודים בביצוע עבירות מסוג זה, באמצעות מיומנויות הנדרשות לטיפול בתחום זה.

הלבנת כספים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
התייעצות עם עורך דין מיסים

התייעצות עם עורך דין מיסים ניהול של עסקים בישראל הרבה פעמים כולל לא מעט תקלות ועבירות שונות, כאשר חלק מהן קשורות למיסים. אומנם זה נכון

מה זה גילוי מרצון?

מה זה גילוי מרצון? אתם רגילים לשלם מיסים כבר שנים רבות ותמיד נדמה לכם שהמיסים שאתם משלמים גבוהים מידי? לא יודעים כבר איך להתמודד עם

מהו חוק 190?

חוק 190 לפקודת מס הכנסה הוא חוק אשר עיקרו עוסק בקבלת פטור ממס בעת קבלת קצבת פנסיה. במאמר הבא נבין לעומק מהו חוק 190 ומהם

עו"ד מיסים המתמחה בהחזרי מס

ישנם עורכי דין רבים בישראל המתמחים במיסים. מעורבותם מתחילה כשמתבצעות עבירות מס, שגורמות למי שביצע אותן להיות מעורבים בהליך פלילי. החוק בישראל הוא חד משמעי

מה זה תכנון מס? איך עושים את זה?

היחסים של אדם אל מול מערכת ממשלתית משומנת כמו מס הכנסה הם מורכבים, בלשון המעטה. כאשר אנו שומעים את הביטוי תכנון מס, הקונוטציה היא אוטומטית