דברים שחשוב לדעת בזמן כתיבת צוואה

תוכן עניינים

אנשים רבים המעוניינים כי לאחר פטירתם ייעשה שימוש בהון, ברכוש ובנכסים שהם צברו במהלך חייהם באופן מסוים, או להוריש את מה שצברו בחייהם לאנשים על פי בחירתם – מחליטים לכתוב צוואה. צוואה היא דרך מקובלת ולגיטימית לחלוקת הרכוש לאחר פטירתו של אדם.

החוק קובע מהן הדרכים החוקיות לכתיבת צוואה, באופן שבו חריגה מהכללים יכולה לפגוע בתוקף הצוואה. הנה כמה דברים שחשוב לדעת בזמן כתיבת צוואה.

 

כתיבת צוואה

אנשים רבים מחליטים לשכור את השירותים של עורך דין ירושות לצורך כתיבת צוואה. צוואה אינה תלוית גיל והיא יכולה להידרש גם לאדם שאינו מבוגר, ושיש לו הון ונכסים שהוא מבקש לייעד לאדם או למטרה כלשהם. מכל סיבה שהיא ובכל עת, כתיבת צוואה היא הדרך הלגיטימית ביותר במדינת חוק לבצע חלוקת רכוש בהתאם לרצון המנוח.

 

הצוואה האחרונה קובעת

אחד הדברים שחשוב לדעת על צוואות הוא שהצוואה העדכנית ביותר שנכתבה היא זאת שקובעת והינה בעלת התוקף. אדם עשוי לשנות את צוואתו מסיבות שונות במהלך חייו, כך שחשוב לכתוב צוואה בשיקול דעת, כדי לא לייצר יותר מדי שינויים ולא להגיע למצב בו היורשים רבים על קבלת ירושה לפי צוואות כאלו ואחרות שעשויות לצוץ.

 

כתב יד אחיד

החלטתם שאתם מעוניינים לכתוב את הצוואה שלכם בכתב יד? המדינה והחוק מאפשרים זאת, אך חשוב להקפיד על כתב יד אחיד. אם שופט יזהה שני כתבי יד שונים על צוואה אחת, הוא יכול לפסול את התוקף המשפטי שלה.

 

שימו לב לעדים

המדינה מאפשרת לכתוב צוואה בנוכחות של שני עדים. אם אתם כותבים צוואה בצורה הזאת, כדי לכם לשים לב ששני העדים שלכם אכן כשירים למלא את תפקידם. לדוגמה, אם אחד מהם הוא גם יורש בצוואה, ניתן יהיה לפסול את התוקף המשפטי שלה בבית המשפט.

 

רשויות משפטיות

לא מעט אזרחים מעדיפים לפנות אל רשות משפטית, כמו רשם בית משפט, נוטריון, חבר בית דין דתי או שופט בית המשפט, על מנת לערוך את הצוואה בפניהם. חשוב שתכירו את הרשויות המשפטיות שציינו מקודם, שכן עריכת צוואה בפני רשות אצל גורם משפטי אחר עשויה להפוך את הצוואה שלכם ללא רלוונטית.

 

מי יכול לכתוב צוואה?

החוק קובע במפורש מיהם האזרחים שיכולים לכתוב צוואה. קודם כל, אדם קטין לא יכול לנסח צוואה. אם הוא לא הגיע לגיל 18 עדיין, הצוואה שלו לא תהיה תקפה. כמו כן, גם פסולי דין שונים לא יכולים לערוך צוואה.

 

מינוי נאמנים

קיימים מצבים בהם אדם מחליט לצוות ירושה לאדם שיש לו מוגבלות נפשית או שכלית. במקרים הללו ניתן למנות נאמנים, שיוכלו להבטיח שלא ינצלו את היורש המדובר ויפגעו בירושה שהוא קיבל מכם. הדבר רלוונטי גם כלפי קטינים שמקבלים ירושה.

כתיבת צוואה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש