עברת טיפול רפואי כושל? הכר את הזכויות שלך!

תוכן עניינים

כידוע, מטרתם של טיפולים רפואיים היא למנוע נזקים גופניים, לשפר את איכות ותוחלת החיים של המטופלים ובלא מעט מקרים אף להציל חיים. למרבה הצער, לא כל הטיפולים מסתיימים כפי שמצופה מהם, ורשלנות רפואית היא מושג אקטואלי גם בעולם הרפואה המתקדם של ימינו. במאמר הבא נעסוק ברשלנות רפואית ובזכויות הנגזרות ממנה.

 

מהי רשלנות רפואית?

המושג רשלנות רפואית הוא מושג שגור בשפה המשפטית, היות והגשת תביעה על רשלנות רפואית היא פרוצדורה משפטית נפוצה. יחד עם זאת, אין למושג זה פירוש חוקי אחד ברור ומובהק, וההגדרה שלו היא למעשה כללית למדי. ניתן להגדיר רשלנות רפואית כטיפול רפואי לא מקצועי שהסתיים בנזק שנגרם למטופל.

חשוב להדגיש כי לא מדובר על היעדר תועלת מהטיפול, אלא על נזק ממשי. רשלנות זאת יכולה להיגרם כתוצאה מטיפול רפואי לקוי או כתוצאה מכשלים שנפלו בעת המעקב או האבחון הרפואי. החוק מגדיר זאת בין היתר כמצב בו איש המקצוע לא נקט במיומנות או בזהירות מספקת בעת הטיפול.

 

מי זכאי להגיש תביעה על טיפול רפואי כושל?

בעיקרון, כל אדם שחווה טיפול רפואי כושל זכאי להגיש תביעה על רשלנות רפואית. חשוב לציין סייג אחד ולפיו קטינים, דהיינו אנשים שטרם מלאו להם 18 שנה, אינם רשאים להגיש תביעה על רשלנות רפואית בכוחות עצמם. עליהם לעשות זאת בעזרת נציג מטעמם, קרוב משפחה או אדם אחר.

 

האם חלה התיישנות על הגשת תביעת רשלנות רפואית?

כפי שמקובל בעניינים משפטיים רבים, גם בהקשר של תביעת רשלנות רפואית חל חוק ההתיישנות, ולפיו ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית עד שבע שנים ממועד המקרה הרלוונטי.

 

כיצד נפסקים הפיצויים על תביעת רשלנות רפואית?

העניין המשפטי המרכזי בהקשר של תביעת רשלנות רפואית הוא הוכחת סיבתיות בין מעשה הרשלנות עצמו לבין הנזקים שהנפגע טוען כי נגרמו לו. עבודתו העיקרית של הצד התובע אם כך, הוא לשכנע את בית המשפט כי נגרם נזק כלשהו באופן ישיר כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

במידה ובית המשפט קיבל את טענות התביעה, הוא יכול לפסוק פיצויים לטובת התובע (אופציה משפטית נוספת מקובלת היא לוותר על התביעה ולהגיע להסכם פשרה בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט). פיצויים אלו ייקבעו על ידי חישוב של נזקים ממוניים ולא ממוניים שנגרמו לתובע.

נזקים ממוניים הם נזקים שניתן לחשב את משמעותם הכספית. אלו יכולים להיות למשל ימי עבודה שהוחסרו או הוצאות על טיפולים, נסיעות, ציוד ודברים נוספים הקשורים במצב הרפואי החדש. נזקים לא ממוניים הם נזקים עם תוצאה "מופשטת" יותר שקשה לכמת בכסף, כגון מידת הצער או הכאב שנגרם לנפגע כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

 

איך להצליח בתביעת רשלנות רפואית?

לסיכום, חשוב לדעת כי כל אדם שחש שנגרם לו מעשה של רשלנות רפואית זכאי להגיש תביעה בנידון, עד 7 שנים ממועד המקרה, ובעזרת נציג מטעמו במידה והוא היה קטין בעת המעשה. בשביל להצליח בתביעה יש להוכיח סיבתיות בין הרשלנות לנזק, ולכן כדאי להסתייע בגורם משפטי מתאים, כלומר עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

להעביר טיפול רפואי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,

איך מזהים רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית