טיפים לתביעת חברת הביטוח לאחר תאונת דרכים

תוכן עניינים

אנחנו נחשפים לתאונות דרכים בתקשורת, דבר יום ביומו, מדריכים את ילדינו לזהירות בדרכים, ומשתדלים להיות זהירים בעצמנו, אולם בעומק ליבנו התחושה היא: "לי זה לא יקרה".

לכן, כשאנו מעורבים פתאום בתאונת דרכים, אנחנו נתקפים בהלם. לאחר שנתאושש מעט, חשוב לדעת כי מגיע לנו כסף.

חברת ביטוח החובה מחויבת להעניק לנו פיצויים, אז מה נעשה כדי שזה יקרה באמת? לפניכם טיפים חשובים לניהול תביעה מול חברת הביטוח.

 

טיפים מעשיים לנפגעי תאונות דרכים

  1. אל תשכחו לתעד פרטים

בלהט האירועים וההתרחשויות המסעירות, חשוב לא לשכוח לקבל את פרטי כל המעורבים בתאונה לרבות: זהות הנהגים, פרטי עדי ראייה של התאונה, פרטי נפגעים נוספים ומספרי פוליסות הביטוח. יש לקבל את פרטי הרכבים המעורבים וכן לתעד בבירור את זמן התאונה ומקום האירוע בו התרחשה.

 

  1. צלמו את הנזקים

חשוב שתתעדו באמצעות צילום תמונות ווידאו את הנזקים שאירעו לכם בעקבות התאונה הכוללים נזקי גוף ונזקים ברכוש. תמונות של חבלות גופניות, פציעות או נזקי פח לרכב, עשויים לשמש כראיות לעוצמת הפגיעה וכיצד התרחשה.

 

  1. פנו למשטרה ובקשו אישור מעורבות

חשוב לפנות למשטרה כדי לקבל אישור מעורבות בתאונת דרכים. כדי להפיק את האישור יש להגיע ליחידת אגף התנועה של המשטרה באזור התרחשות התאונה עם פרטי התאונה ולמלא טופס ייעודי. אישור זה חשוב מאוד עבורכם, בלעדיו לא ניתנת האפשרות להגיש תביעה.

 

  1. פנו לטיפול רפואי

גם אם אינם חשים או רואים פגיעות גופניות, חשוב ללכת להיבדק כדי לשלול פגיעות פנימיות, בנוסף, הצוות הרפואי יתעד עבורכם את נזקי התאונה מה שיהווה עדות עבורכם בהגישכם תלונה נגד חברת הביטוח.

 

  1. תעדו כל תלונה על כאב או מגבלה

מעבר לחשיבות הגבוהה של קבלת טיפול רפואי הולם, יש משמעות גדולה לתיעוד ולאסמכתאות הרפואיות. חשוב שכל שלב בטיפול יהיה מתועד לכם בתיק הרפואי. בהעדר הוכחות אלו, יהיה קשה להוכיח אלו נזקים נגרמו בשל התאונה. רק באמצעות תיעוד עקבי, ייקל עליכם להגיש תביעה ייצוגית מקצועית שתזכה אתכם במה שמגיע לכם.

 

  1. שמרו קבלות

לצורך טיפול בפגיעה הגופנית שנגרמה לכם רכשתם תרופות? זכרו לשמור את הקבלות. אספו תיעוד רשמי של כל ההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מהתאונה. כאשר תתבעו את חברת הביטוח תוכלו באמצעותן לתבוע את כיסוי ההוצאות השונות.

 

  1. חפשו אחר עורך דין מקצועי

חשוב שבתביעה שלכם מול חברת הביטוח, יעמוד לצידכם עורך דין תאונות דרכים מומחה בתחומו שילווה אתכם עד לקבלת הפיצויים הנדרשים כולל כיסוי כל ההוצאות. התחום המשפטי הזה מסועף מאוד, כדאי לקחת עורך דין מקצועי המתמצא היטב בפרטי המקרה ושייצג בעבר מקרים דומים.

 

מה שאתם נדרשים להוכיח

בכל תביעת נזיקין, על התובע להוכיח את אחריות הגורם לתאונה. במקרה זה חברת הביטוח הינה האחראית המוחלטת לפיצוי הנפגע, וכל שעליכם להוכיח זה כי התאונה אירעה. אל תפסידו את מה שמגיע לכם, צרו קשר עוד היום עם עורך דין שידאג לכם למיצוי זכויותיכם על פי חוק.

ציוד משפטי

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.