האם שימוש במסמך מזויף ללא ידיעה נחשב כעבירת זיוף?

תוכן עניינים

מקרה שאירע לפני כמה ימים לאדם מבוגר בעקבות הצגת מסמך מזויף צבר הדים וגרם לרבים לתהות בנושא. המערכת שלנו קיבלה מעל ל – 20 שאלות שנוגעות לדבר, תוך בקשה שנצא לברר את התחום. אנחנו כמובן לא נותרנו אדישים ויצאנו לבדוק האם שימוש במסמך מזויף (כפי שאירע לאותו אדם) נחשב לעבירה פלילית במצבים שבהם מתבצע בו שימוש ללא ידיעה כי מדובר במסמך מזויף. הישארו אתנו ותגלו את כל התשובות לשאלה המתבקשת.

 

מה החוק אומר לגבי מקרה שכזה?

לפי החוק, אדם שעושה שימוש במסמך מזויף מבלי לדעת שהוא מזויף, דינו זהה למי שמשתמש במסמך שכזה ביודעין. את התשובה הזו השגנו לאחר ששוחחנו עם כמה עורכי דין שמכירים את התחום מקרוב. לדבריהם, זו הגישה בתחילה וההחלטה בנושא עשויה להשתנות בהמשך, לאחר שמתבצע בירור בעניין שמביא להבנה מעמיקה. כלומר, הבנה שמאפשרת לדעת אם אכן בוצע שימוש בשוגג או במכוון.

 

לא בטוחים מה ההגדרה של עבירות זיוף? קראו את הפסקה הבאה ותגלו

אנשים פשוטים, כמונו, כמוכם, שלא עוסקים בתחום המשפט באופן יום יומי, לא יודעים מהי ההגדרה המשפטית של עבירות זיוף ובצדק. בירור שערכנו בנושא העלה שחוק העונשין הישראלי כולל כמה סעיפים שמסבירים מהן עבירות זיוף. סעיף 414 לחוק מציג את ההגדרות הבאות:

  • הכנה של מסמך שמתחזה להיות מה שהוא לא באמת. כלומר, מסמך שעשוי להטעות בסופו של דבר
  • שינוי של מסמך קיים תוך הוספת פרט או השמטה של פרט מסוים תוך כוונה לרמות
  • חתימה על מסמך כלשהו בשם אדם אחר, ללא סמכות מצידו

 

עברתם על החוק ביודעין או שלא? כדאי שתפעלו בהתאם

אם עברתם עבירת זיוף (ביודעין וגם שלא ביודעין) עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין מוכר ומומלץ בתחום שיוכל ללוות אתכם ולסייע לכם בהליך המשפטי. ההמלצה שלנו היא לפנות אך ורק אל עורך דין שהומלץ לכם מטעם גורמים חיצוניים שהסתייעו בו בעבר. שכן, מדובר בעניין שמצריך ליווי מקצועי ביותר.

 

פנייה אל עורך דין מומלץ – איך עושים את זה?

כדי שתוכלו להיות בטוחים כי אתם פונים אל עורך דין מומלץ ומוסמך בתחום, עליכם לפנות אל חכמת ההמונים. אנחנו פונים בדרך כלל אל גולשים ברחבי הרשת ומבקשים לדעת האם יש להם המלצות על עורך דין בתחום זה. רק לאחר שאנו מקבלים מעל ל – 4 המלצות שונות, אנו פונים אל לשונית הביקורות של גוגל שמאפשרת לנו לבחון את חוות הדעת שנכתבו אודותיו. אפשרות זו מאמתת את הנאמר לכם בקבוצות פייסבוק שונות או באמצעים השונים ברחבי הרשת.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת כי עבירות זיוף של מסמכים ללא ידיעה נחשבות גם כן כעבירות זיוף לכל דבר. נאחל לכם שתלכו בדרך הישר ולא תבצעו זיופים.

עבירות זיוף

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש