כיצד מקבלים את התמלוגים המגיעים לי מחברת הביטוח?

תוכן עניינים

הגשת תביעה בצורה מסודרת, צירוף של כמה שיותר מסמכים ועדויות וכמובן היצמדות לתנאים המופיעים בפוליסה – כל אלה הם תנאי בסיסי עבור קבלת התגמולים המלאים מטעם חברת הביטוח. רוצים לדעת איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה כל הפרטים

התנהלות נכונה מול חברת ביטוח היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, רובנו טורחים לקרוא לעומק את תנאי הפוליסה רק במקרים שבהם אנחנו רוצים לממש אותה ולדרוש פיצוי כספי.

שנית, הז'רגון המקצועי של חברת הביטוח לא תמיד עולה בקנה אחד עם הלשון המקובלת אצל המבוטחים. בין לבין, צריך להוסיף לקשי את הניסיון להתנהל מול חברת ביטוח אחרי תאונת דרכים, מחלה או כל אירוע לא צפוי ומצער אחר שיש לו השלכות גם על החיים האישיים וגם על הקריירה והחיים הכלכליים.

מה עושים? מקפידים על השלבים הנכונים

הפתרון כדי לקבל תמלוגים או פיצויים מחברת ביטוח הוא לעבוד בצורה מסודרת. אם מגישים תביעה לפי הנהלים של חברת הביטוח עצמה, מקטינים למשל את הסיכוי לכך שהיא תישלל על הסף. חוץ מזה, את התביעה אפשר ורצוי להגיש כמה שיותר מוקדם – כי ממילא לאחר מכן ניתן להוסיף עוד מסמכים שתומכים בעמדת התובע.

בהקשר הזה, צריך להבהיר את החשיבות של צירוף כמה שיותר מסמכים, עדויות, ראיות, תמונות, טפסים וכן הלאה. ככל שיש ביסוס משכנע יותר לטענה של התובע, כך יורד הסיכוי שלחברת הביטוח יהיו דרכים להתחמק מתשלום הפיצויים.

מעבר לכך, יש להבין דבר מאוד חשוב: לחברת הביטוח אין שום דרך לדעת האם אתם דוברי אמת – מלבד מסמכים שתגישו לה. אז בגלל שברוב חברות הביטוח קודם כל יוצאים מתוך נקודת הנחה שלפיה המבוטחים רוצים לנצל ולהונות אותה, חובת ההוכחה היא עליכם.

כך תדעו מה כתוב בפוליסה

האמת היא שהתנאים המופיעים בפוליסה הם הדרך הכי טובה לקבל את התמלוגים המגיעים לכם, או לכל הפחות לדעת בגין מה מותר או מיותר לתבוע. נכון שחלק מהמושגים לא תמיד ברורים, אבל בשביל זה יש אתרים כמו https://pitzuim.co.il שדרכם אפשר לאסוף מידע.

היצמדות לתנאים שמופיעים בפוליסה יעזרו לכם להגיש תביעה משכנעת. אם לא הבנתם מה כתוב בפוליסת הביטוח או איך זה משפיע עליכם, אפשר לערב עורכי דין שמגיעים מהתחום וחברות שונות שזו העבודה שלהן.

בחרו את חברת הביטוח הנכונה!

מומלץ להשקיע זמן בבחירת חברת ביטוח ולא לעשות את זה בצורה פזיזה. בדקו מה רמת השירות של כל חברת ביטוח, מה הדירוג שלה לפי משרד האוצר ואיזה המלצות יש עליה.

לאחר מכן, השוו בין 2-3 פוליסות ואל תתעצלו לקרוא גם את האותיות הקטנות. אם תעשו את כל זה, תמצאו בסבירות גבוהה חברת ביטוח טובה שתעמוד לרשותכם בעת צרה.

כך תדעו מה כתוב בפוליסה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.