דחו לך את התביעה לאובדן כושר עבודה? זה מה שעו"ד יוכל לעשות עבורך

תוכן עניינים

לעיתים, חברות הביטוח השונות אינן מקבלות תביעות בגים אובדן כושר עבודה, של מבוטחים וזאת, אף על פי שאותם מבוטחים שילמו פרמיות חודשיות, בגין ביטוח אכ"ע. אף על פי שחברות הביטוח מחויבות, לפי החוק, בתשלום פיצויים עבור מבוטחים שאיבדו את כושר העבודה שלהם, לא תמיד הם מכבדות את החוק ובהרבה מצבים, אינן משלמות את הפיצויים למבוטחים, אשר נותרים ללא יכולת להתפרנס בכבוד.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה – מה הוא?

ביטוח אובדן כושר עבודה מטרתו להקנות פיצוי למבוטח, בגין אובדן כושר עבודה בעקבות מחלה או תאונה. ביטוח זה מעניק למבוטח הכנסה קבועה ומוגדרת מראש, במצב בו לא מסוגל המבוטח לעבוד ולהתפרנס בכוחות עצמו. לרוב, עובדים מבוטחים בפוליסת אכ"ע דרך מקום העבודה שלהם ובמצבים אחרים, הם מבוטחים באופן פרטי. ככלל, פוליסות אכ"ע המוצעות ללקוחות הינן – אובדן כושר עבודה מקצועי ועיסוקי.

 

סיבות לדחיית תביעת אובדן כושר עבודה ע"י חברת הביטוח

באופן מפתיע, מבוטחים שונים, אשר זקוקים לקבלת פיצוי מחברת הביטוח, עקב אובדן יכולתם לעבוד, נתקלים בסירוב ובדחיית התביעה שלהם ע"י חברת הביטוח. ניכר, כי ישנן כמה סיבות שבגינן חברות הביטוח דוחות לעיתים תביעות אובדן כושר עבודה, כשבראשן עומדת ההנחה של חברת הביטוח, כי המבוטח לא ידע איך להתמודד מולה ולכן, אינה חוששת לדחות את התביעה שהגיש. בפועל, מבוטחים שוגים בהתנהלות שלהם מול חברות הביטוח ובכך, הם מאפשרים לאותן חברות ביטוח להתחמק מהם ולדחות את תביעותיהם. בנוסף לכך, חברות הביטוח משתמשות בהרבה מצבים בטענה כי המבוטח הסתיר מהם את מצבו הבריאותי, ממנו סבל בטרם חתימה על פוליסת אכ"ע. חברות הביטוח נעזרות בטיעון זה בכדי לדחות את תביעותיהם של מבוטחים שונים והדבר מהווה למעשה שיטה נפוצה עבורן – לדחיית תביעות אכ"ע.

 

פנייה לעורך דין מומחה בתחום

באם חברת הביטוח דחתה את תביעת אכ"ע של מבוטח, ההמלצה היא לא להיגרר למשא ומתן מולה, שכן, ברוב המצבים, מטרתה היא להתיש את המבוטח ולהוריד אותו מעניין התביעה. במצבים כאלה, כדאי לפנות מידית לעורך דין מומחה בתחום, שיוכל לנהל את התביעה מול חברת הביטוח. עורך דין מומחה באובדן כושר עבודה יש ביכולתו לסייע לתובע להימנע מביצוע פעולות שגויות מול חברת הביטוח ולהעלות מול חברת הביטוח את הטיעונים הרלוונטיים להצלחת התביעה ובכך, לנהל עבורו את התביעה בדרך מהירה ובטוחה למטרת השגרת הפיצויים בשל אובדן כושר העבודה.

 

לסיכום

ככלל, תביעות אובדן כושר עבודה, הרבה פעמים נדחות ע"י חברות הביטוח, ללא הצדקה. בכדי להצליח בהגשת תביעת אכ"ע, ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומחה בתחום, שיש בידיו את הידע הרלוונטי לנושא ואת הכלים להתמודד מול חברת הביטוח הנתבעת. ייצוג מקצועי וליווי נכון של עורך דין מומחה, יוכלו לסייע לתובע בהצלחת התביעה ובקבלת הפיצויים המגיעים לו מחברת הביטוח.

פסיקה משפטית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך אפשר להגיש תביעת נכות עקב תאונת עבודה

במידה ונפצעתם כתוצאה מתאונת עבודה, אתם בוודאי נמצאים בתקופה מאתגרת, עסוקים בקבלת טיפולים רפואיים ורגשיים. בתוך מערבולת זו של משימות ורגשות אסור לשכוח שעליכם להגיש