לא מצליחים למשוך את פיצויי הפיטורים? כך יש לפעול

תוכן עניינים

במקרה של פיטורים, מגיעות לעובד זכויות שונות, וביניהן פיצויי פיטורים. אלו נועדו לפצות את העובד המפוטר בגין אובדן ההכנסה ולאפשר לו להתקיים בכבוד. פיצויים אלו יכולים להגיע לסכומים נכבדים ולהוות סיוע כלכלי מהותי לעובד במהלך התקופה שלאחר הפיטורים. לכן, במידה ואתם לא מצליחים למשוך את פיצויי הפיטורים, כדאי לכם לדעת כיצד עליכם לפעול

 

פיצויי פיטורים – על מה ולמה?

פיטורים ממקום העבודה יכולים להתרחש באופן חד צדדי, ביוזמת המעסיק או ביוזמת העובד עצמו וכן מתוך הבנה משותפת של שני הצדדים, כאשר במסגרת הזכויות העומדות לעובד על פי הוראות החוק, על המעסיק לשלם לעובד פיצויי פיטורים בהתאם.

פיצויי הפיטורים הם למעשה רכיב פיצויים הנמצא בקרן הפנסיה, אליה המעסיק והעובד מפרישים את חלקם היחסי לאורך תקופת ההעסקה. הרעיון מאחורי פיצויי הפיטורים הוא, לרכך את הפגיעה שנגרמה לעובד בגין הפיטורים עקב אובדן ההכנסה ולאפשר לו להמשיך להתקיים בכבוד.

 

למי מגיעים פיצויי הפיטורים?

הוראת החוק מגדירה מספר מקרים ותנאים בהם לעובד מגיעים פיצויי פיטורים וביניהם נמצאים: תקופת עבודה רציפה למשך שנה לפחות אצל אותו המעביד / מקום עבודה; פטירת המעסיק / פשיטת רגל של העסק; הפסקת עבודה בגין מצב בריאותי; התפטרות בגין הרעה בתנאי העסקה ועוד. בקרו באתר פיצויים למידע על מקרים נוספים.

 

כיצד מושכים את כספי הפיצויים?

בכדי שהפיטורים יתבצעו כדין, על תהליך הפיטורים להתבצע על פי הוראות החוק ובין השאר לכלול הודעה מוקדמת. כך, בתחילת החודש הסמוך למועד הפיטורים, על המעביד לספק לכם מסמך עדכני מחברת הביטוח בה מתנהלת קרן הפנסיה ובו פירוט מדויק של כספי הפיצויים.

את הטופס הזה (מוכר בשם טופס 161), על העובד לשלוח אל חברת הביטוח (או סוכן הביטוח), בצירוף מכתב שחרור, המאשר את הפסקת העבודה ואת הסכמת המעסיק לשחרור כספי הפיצויים. לאחר בחינת הטפסים, חברת הביטוח צפויה להעביר אל חשבון הבנק שלכם את כספי הפיצויים.

 

מה עושים במקרה שלא מצליחים למשוך את פיצויי הפיטורים?

במקרים בהם לא הצלחתם למשוך את כספי הפיצויים, מומלץ לפנות אל חברת הביטוח ולהבין מדוע אנחנו לא מצליחים למשוך את כספי הפיצויים. לעיתים, מדובר בטפסים חסרים / מילוי שגוי שלהם, באופן הניתן לתיקון. אך בחלק מהמקרים, מדובר באתגר משמעותי יותר, המצריך את מעורבותו של עורך דין מומחה לדיני עבודה.

 

כיצד עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע לנו?

עורך דין מומחה בדיני עבודה, יוכל לייצג אתכם בתביעות דיני עבודה ולספק לכם שירותי ייעוץ וליווי מקיפים במקרים שונים בהם לא הצלחתם למשוך את כספי הפיצויים המגיעים לכם, כך שתוכלו למקסם את הסיכויים לממש את זכויותיכם ולקבל את הכספים המגיעים לכם.

 

לסיכום

פיצויי פיטורים נועדו לאפשר לעובד לשמור על שגרת חיים נורמטיבית, גם בתקופה שלאחר הפיטורים ואובדן מקור ההכנסה. לעיתים, אנחנו עלולים להיתקל בקשיים במשיכת כספי הפיצויים, קשיים היכולים לנבוע מבעיות בירוקרטיות (איתן לרוב ניתן להתמודד באופן עצמאי) ולעיתים מבעיות מהותיות יותר, איתן ניתן להתמודד באמצעות שירותיו של עו"ד דיני עבודה.

לא ניתן לסגת

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש