3 דרכים שניתן לשכנע בניין לבצע עסקת תמ"א 38

תוכן עניינים

אם אתם גרים בבניין שנבנה לפני 1980, ככל הנראה אתם זכאים לפרויקט תמ"א 38 בבניין שלכם.

החל משנת 2005 מדינת ישראל החליטה שיש אינטרס לאומי להכין כמה שיותר מבנים ישנים לעמידות לקראת רעידת אדמה.

כדי לעודד כמה שיותר דיירים ויזמים לקחת חלק בפרויקט, הכניסה המדינה שורה של הטבות על מנת להפוך אותו למשתלם עבור כולם.

אבל, התוכנית לא תמיד מתאימה לכולם. ישנם דיירים המסרבים לביצוע של שיפוץ כל כך מסיבי בבניין שלהם, והעיכוב שלהם יכול לדחות את הבנייה בשנים רבות. בטקסט הזה נפרט על שלוש דרכים בהן ניתן לשכנע את דיירי הבניין שלכם לבצע שיפוץ תמ"א 38.

 

  1. זכרו שהרוב קובע

לפי החוק כיום, אין צורך באישור של כל הדיירים בבניין כדי לחתום על עסקת תמ"א 38 עם יזם. למעשה, מספיקה הסכמה של כ-67 אחוזים (שני שליש) מהדיירים כדי להתחיל בהליך. אם יש לכם כבר את מספר הדיירים הדרוש, אתם לא צריכים לשכנע את הסרבנים, ואתם יכולים לפנות לאיש מקצוע כמו עורך דין תמ"א 38 כדי לכפות עליהם את החלטת הרוב.

 

  1. נסו להבין מהיכן נובעת הסרבנות

ישנם האזרחים הוותיקים שמחוברים לדירה שלהם באופן רגשי, או פשוט מפחדים מהשינוי. ישנם הדיירים מהקומות הראשונות, שמרגישים שהם לא מרוויחים באמת מכך שתהיה בבניין מעלית, או מכך שמערכת הביוב תצטרך להכיל עוד אנשים, כשכמעט כל תקלה תורגש אצלם קודם כל.

ישנם עוד סוגים רבים של סרבנים, אך העניין הוא שאם תצליחו להבין מהיכן נובעת הסרבנות לפרויקט, תוכלו להציע פתרונות בהתאם, ובכך לנטרל את הסרבנות שלהם, ואפילו להפוך אותם לתומכים נלהבים שיעזרו לשכנע סרבנים אחרים.

 

  1. השקיעו בשיווק

רבים מאלו שדוחים את ההצעה לפרויקט תמ"א 38 עושים זאת משום שאינם מודעים לפרטים של הפרויקט. ככל שיהיה להם יותר מידע על ההליך עצמו, על הרווח הפוטנציאלי ממנו ועל הביטחונות הנלווים – כך גדל הסיכוי לצרף את הסרבן אל המסכימים.

בסופו של דבר אכן נעשים מאמצים גדולים כדי שהפרויקט ישתלם לכולם, וחוסר ידיעה אכן יכול להיות מפחיד. מידע שמונגש בחיוך ובסבלנות עדיף עשרות מונים על פני ויכוחים אינסופיים המתבססים על אי הבנה פשוטה.

 

סיכום

לסיכום, תמ"א 38 אכן יכול להיות עסק לא פשוט אם אתם צריכים להתמודד עם דיירים המסרבים לפרויקט. ובכל זאת, בהרבה ערים ותיקות ישנה תנופת בנייה של פרויקטיי תמ"א 38. הוכחה לכך תוכלו למצוא אם תחפשו "תמ"א 38 בפתח תקווה" או "תמ"א 38 באשדוד", אז תחשפו למגוון אדיר של תוצאות. כדי להצטרף למגמה, שכנעו את השכנים שלכם, פנו ליזם ותתחילו לחלום בגדול.

חשוב לציין שכל האמור בטקסט לעיל הוא לא ייעוץ משפטי מכל סוג, ואין לראות בו המלצה לנקיטת הליכים משפטיים או הימנעות מכל סוג של הליכים משפטיים.

 

שיפוץ מבנה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש