מה זה עורך דין נדלן?

תוכן עניינים

תחום הנדל"ן המתפתח הביא לעלייה בהיקף עסקאות הנדל"ן, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. סכומי העסקאות המשמעותיים, יחד עם ההיבטים המשפטיים הסבוכים, מחייבים סיוע וליווי של איש מקצוע מומחה, וזה בדיוק הזמן להכיר מה זה עורך דין נדל"ן, מהי חשיבותו ומהם תפקידיו

 

עסקאות נדל"ן בישראל וההיבט המשפטי

תחום הנדל"ן המתפתח ותנופת הבנייה הנמצאת במגמת תאוצה, הביאו לכך שעסקאות הנדל"ן השונות, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי, הפכו להיות פופולאריות ונפוצות במיוחד. רכישת נכס היא אחת ההשקעות הגדולות והמשמעותיות ביותר שנעשה בחיינו ובכדי להבטיח לעצמנו ראש שקט ולשמור על האינטרסים שלנו, עלינו להתייחס בכובד ראש גם להיבט המשפטי.

התהליך המשפטי הנוגע לעסקאות נדל"ן הוא תהליך בירוקרטי ברובו, הכולל התייחסות נרחבת לסטאטוס הנכס (שיעבודים, חובות, רישום בטאבו, מצב תכנוני ועוד), כמו גם לניסוח חוזה המכר / רכישה, המגדיר כיצד, מתי ואיך הנכס יימסר לחזקתו של הרוכש.

 

מה זה עורך דין נדל"ן?

עורך דין נדל"ן, המוכר גם בשמו עורך דין מקרקעין, הוא הגורם המקצועי המתמחה בכל העניינים המשפטיים הקשורים לעסקאות הנדל"ן על סוגיו השונים, לרבות יישוב סכסוכים הנוגעים לתחום הנדל"ן (מקרים השכיחים בעיקר בצוואות / ירושות).

 

מהם תפקידיו של עורך דין נדל"ן?

עסקאות הנדל"ן הן רבות ומגוונות ולכל אחת מהן המאפיינים הייחודיים לה. בהתאם לכך, הגדרת תפקידו של עורך דין נדל"ן היא נרחבת למדי והלן מספר תחומי עיסוק עיקריים של עורך דין נדל"ן:

 

עריכת חוזים

תהליך רכישת נכס כרוך בהסכמות והבנות שהושגו בין הצדדים המעורבים ובכדי לתקף אותן מבחינה משפטית, יש להעלות אותן על הכתב, באמצעות ניסוח ועריכה של חוזים.

 

מיסוי מקרקעין

היבט המיסוי בעסקאות מקרקעין הוא אחד ההיבטים המשמעותיים, אשר במקרים רבות אף משפיע על כדאיות העסקה. מלבד ההתמחות במיסוי מקרקעין, עורך דין נדל"ן יפעל בכל הקשור לבירוקרטיה הנלווית והדיווח לרשויות המס.

 

רישום משכנתא

כמעט כל עסקת נדל"ן כרוכה בהלוואת משכנתא, הדורשת פעמים רבות טיפול של עו"ד מומחה, שיסייע ברישום המשכנתא, הבנת המושגים המשפטיים, הסרת משכנתא במידת הצורך ועוד.

 

חשיבות שירותיו של עו"ד נדל"ן

כפי שניתן להבין, כמעט ולא ניתן לבצע עסקת נדל"ן מבלי להיעזר בשירותיו של עו"ד נדל"ן, כאשר בחלק מהמדינות אף מדובר בשירות שהוא בגדר חובה. חשיבות שירותיו של עו"ד נדל"ן טמונה בעיקר בשמירה והגנה על האינטרסים שלנו בעסקה, אשר לאור סכומי העסקה המשמעותיים, מקבלים משנה חשיבות.

 

לסיכום

ההיבט המשפטי בעסקאות הנדל"ן השונות, מחייב את הצדדים המעורבים בעסקה לקבל ייעוץ וליווי משפטי, הן בכדי לתת תוקף משפטי לעסקה והן בכדי להבטיח את שמירת האינטרסים שלהם. כך, עורך דין נדל"ן הוא איש המקצוע המומחה והבקיא בכל הסוגיות המשפטיות הנוגעות לנדל"ן ובאמצעותו תוכלו להבטיח לעצמכם ראש שקט ובטוח בעסקת הנדל"ן.

עורך דין מקרקעין

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח