מה לעשות לאחר הטרדה מינית במקום העבודה

תוכן עניינים

תופעת ההטרדה המינית במקום העבודה היא תופעה נפוצה ונחווית על ידי נשים וגברים (בדרך כלל נשים מדווחות יותר מאשר גברים).

אך לרוב היא אפילו לא מדווחת מאחר והמוטרדים חוששים לאבד את מקום עבודתם.

ישנם מספר דברים שניתן לעשות לאחר שחווים הטרדה מינית במקום העבודה.

 

שמירת ראיות

במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה חשוב לשמור כל ראיה להטרדה. שימרו הודעות ומיילים לא ראויים מהמטריד, אם ניתן להקליט את השיחות ביניכם לבין המטריד, עשו זאת. ספרו לחברים ולקרובי משפחה על מה שקרה, תעדו ביומן את האירוע כולל תאריך ושעה בה התרחש והוסיפו תיאור קצר של המקרה.

 

עימות עם המטריד

אל תפחדו להתעמת עם המטריד שלכם, יותר מזה, התעמתו עם המטריד והקליטו את העימות. כאשר תתעמתו עם המטריד שלכם, הוא ינסה להתנצל ולהבטיח שהמעשה לא יקרה שוב – הבטחות והתנצלויות אלה מוכיחות שהוא אכן אשם וביצע את ההטרדה, הן מהוות כמעין הודאה באשמה.

 

הגשת תלונה לאחראי ולמשטרה

בכל מקום עבודה צריך להיות אדם האחראי על תלונות הטרדה מינית. האחראי מברר מה אופי התלונה ע"י שיחה עם המוטרדים ועם המטרידים ולאחר מכן כותב דו"ח המועבר למעסיק. על המעסיק לנקוט בפעולה משמעתית לפי תוצאות הדו"ח ולפי ראות עיניו, שני הצדדים יכולים לראות את הדו"ח שהוגש.

המוטרדים יכולים להגיש תלונה למשטרה, לבקש להיחקר ע"י שוטר\ת לפי נוחותם והמטרידים אף עלולים לקבל עונש מאסר, עבודות שירות או פיצוי כספי למוטרדים.

 

עורך דין להטרדה מינית

במידה ובחרתם להתלונן במשטרה על המטריד שלכם, מדובר בהליך פלילי ארוך שכנראה שאתם לא בקיאים בפרטיו ואתם עלולים להתבלבל ולהסתבך. לכן כדאי שיהיה לכם עורך דין הטרדה מינית שילווה אתכם לכל אורך ההליך הפלילי.

 

לסיכום

תופעת ההטרדה המינית במקומות העבודה היא תופעה נפוצה הנחווית על ידי גברים ועל ידי נשים. עם זאת החשש של המוטרדים לפגיעה ביחס המופגן כלפיהם בעבודה ואיבוד מקום העבודה מונעים מהם לדווח על ההטרדה. ישנם מספר דברים שכדאי לעשות במקרה ובכל זאת רוצים לפעול נגד המטריד.

 

שמירת ראיות

הקליטו שיחות עם המטריד אם אפשרי. כתבו לעצמכם את מקום ההטרדה, התאריך והשעה בו התרחשה ההטרדה כולל תיאור קצר של המקרה. הקפידו לשמור כל הודעה ומייל לא ראויים שקיבלתם מהמטריד.

 

עימות עם המטריד

התעמתו עם המטריד שלכם והקליטו את השיחה. התנצלות והבטחה שהמעשה לא יקרה בשנית משמעותה הודאה במעשה הלא ראוי שעשה.

 

הגשת תלונה לאחראי ולמשטרה

במקום העבודה יש אדם האחראי על בירור תלונות של הטרדה מינית, פנו אליו כדי שיחקור את הנעשה. אתם יכולים גם לפנות למשטרה, הטרדה מינית היא מעשה פלילי.

 

עורך דין להטרדה מינית

במידה ובחרתם לגשת למשטרה, תדאגו שיהיה לכם עורך דין הטרדות מיניות כדי שילווה אתכם לאורך כל ההליך הפלילי.

איש משפט

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף