מה מותר ומה אסור לעשות בעסקת נדל"ן עם מתווך

תוכן עניינים

רוב האוכלוסייה נעזרת בשירותיהם השונים של המתווכים, בטח בכל הקשור ברכישת דירה, השכרת או שכירה של דירה ועדיין מקצועו של מתווך הנדל"ן שנוי במחלוקת תמידית.

עובדה זו עומדת בבסיס ההבנה של התובנה שהולכת וגוברת למדד איכותי שיקנה פריזמה רחבה ומקצועית יותר על עבודתו של המתווך.

לכן, מומלץ לשכור מתווך בעל המלצות, מקצועי ובעל ניסיון.

 

תהיו ברורים בכל הקשור לרצונכם הקונקרטי מהדירה:

זה בוודאי נשמע לכם פשוט שכן כל אחד סבור שהוא יודע מה הוא רוצה. זהו אחד הטיפים המועילים ביותר ולא רק לכאלו שרוצים לרכוש או להשכיר דירה אלא גם לכאלו המוכרים או משכירים את דירותיהם. כדאי להכין מראש את הדרישות בצורה קונקרטית וברורה ואת רשימת הדברים שעליהם אתם לא מוכנים להתפשר וכך תוכלו למצוא את המתווך המדויק ביותר עבורכם.
אם בכוונתכם למכור או להשכיר את הדירה הכינו מראש מחיר שהוא המינימום שלכם, או תנאיי ברזל בחוזה.

 

שוק המתווכים השתנה:

כיום מתווכים מתמחים בשכונות או ערים ספציפיות. הם הבינו כי אם יחיו שטח מסוים, יכירו את יתרונותיו וחסרונותיו של כל רחוב, מהי האוכלוסייה ומה ההיצע לעומת הביקוש הם יהיו מקצועיים יותר בתחומם – וזה הוכח כנכון.
מתווכים אלו נהיים, בהמון מהמקרים, כחלק מהשכונה ויש להם ידע נרחב בתחומים כמו: בתי ספר, קניונים, סופרים, גני ילדים וכו'. יתרונם מובהק והוא קשור במיקוד האזור והתעמקות בשטח.

 

דעו לשאול את השאלות הנכונות:

איך תדעו שהמתווך שאיתו אתם מדברים הוא איש מקצוע טוב שיחסוך לכם כסף וזמן רב, שאלו את השאלות הנכונות: כמה זמן הוא בתחום,באילו אזורים הוא מתמחה, כמה דירות הצליח למכור באזורכם או באזור בו אתם מתעניינים, מתי הייתה מכירתו האחרונה באופן כללי, מה טווח המחירים לדירת3\4\5 חדרים, האם הוא חלק ממשרד או פריילנסר, כמה סוכניי נדל"ן עוד יש במשרדו, כמה נכסים הם בבלעדיות שלו ומה מבדל אותו משאר מתווכי הנדל"ן.
כל אלו כמובן שאלות לגיטימיות וחשובות עבורכם בכדי להחליט, שכן עסקת נדל"ן היא עסקה גדולה ושווה הרבה כסף.

 

תנו למתווך לדבר במקומכם:

מתווך הוא בעל מקצוע, על כן אנחנו צריכים לשחרר בתור בעלי הדירה\ מחפשי הדירה, ולתת לו לנהל ולסמוך עליו שהוא עושה את המירב כאדם שמתעסק וחי נדל"ן.
תנו למתווך לנהל את המשא ומתן ולהגיב כשעולה הצורך. זכרו כי המתווך הוא נטול כל רגש, ולא עולות ממנו אמוציות או ערכים סנטימנטליים הקשורים בעסקה. זה המקצוע שלו וזה מה שהוא עושה למחייתו. גם אם שמו זרקור על פגם בדירה, אין צורך להגן עליה בעצמכם, תנו למתווך להגיב את התגובה המקצועית והראויה.

למעבר לאתר עם טובי המתווכים.

 

קניית דירה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח

איך להוציא רישיון קבלן בישראל

ממש כמו כשאנחנו רוצים להתחיל לנהוג ברכב אנו זקוקים לקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי  כך גם קבלן המעוניין להתחיל בעבודתו זקוק להוציא רישיון קבלן.