מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

תוכן עניינים

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה.

מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית, עשויים לזכות בסכומים נכבדים של פיצויים, אם בית המשפט פוסק לטובתם ויחד עם זאת, רבים אינם מודעים כלל לזכויותיהם בתחום ואף אינם יודעים אילו מקרים נחשבים רשלנות רפואית ומאפשרים להם לתבוע.

אם כן, איך תדעו אם המקרה שלכם נכלל בתחום רשלנות רפואית?

 

3 סוגים של רשלנות רפואית

המשפט הישראלי מכיר בשלושה סוגים מרכזיים של רשלנות רפואית:

רשלנות בטיפול הרפואי

טיפול רפואי יכול להינתן למטופל על ידי רופא, אחות, צוות רפואי, מטפל ואפילו על ידי גוף המעניק טיפולים רפואיים. הרשלנות יכולה להתרחש בשלב הטיפול, הניתוח, האשפוז, האבחון, מתן מרשם תרופתי וכן הלאה.

בגין טיפול רשלני, מטופלים יכולים לסבול נזקים גופניים בלתי הפיכים, או זמניים ואף נזקים נפשיים, עוגמת נפש ועוד.

נזקים אלה מלווים לרוב בסבל, כאב והוצאות כספיות ניכרות ועל כן, גם הפיצויים במקרה כזה יכולים להיות גבוהים מאוד, בתנאי שהתובע מצליח להוכיח את טענותיו נגד הנתבעים.

 

היעדר הסכמה מדעת

החוק הישראלי מחייב את נותני השירותים הרפואיים בארץ להסביר למטופלים באופן ברור ומדויק ככל הניתן, לגבי כל הליך רפואי שהם עומדים לעבור. על הצוות המטפל לא רק להסביר בצורה מלאה וברורה, אלא גם לוודא כי המטופל הבין את ההסבר לאשורו, את ההשלכות האפשריות של הטיפול, את הסיכונים לעומת סיכויים ואף את האפשרויות החלופיות לטיפול המוצע, שאם לא כן – הצוות הרפואי עשוי להיות חשוף לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

פגיעה באוטונומיה

בהמשך לנושא הסכמה מדעת, החוק הישראלי פועל גם כדי למנוע מצבים בהם הצוות הרפואי לוקח את שיקול הדעת לעצמו ואף מונע מהמטופל את ההסברים הנחוצים, בגלל נסיבות שונות בשטח.

משום כך, אי מתן הסברים למטופל נחשב עבירה על החוק, במסגרת רשלנות רפואית.

 

איך מכינים תביעה בגין רשלנות רפואית?

הכנת תביעת רשלנות רפואית נעשית באופן יסודי ומקיף, בעזרת עו"ד נזיקין מנוסה.

זאת כדי להבטיח שכל פרט חשוב יהיה כלול, כדי להגדיל את הסיכוי להצליח בתביעה ולקבל את הפיצויים המתאימים:

  1. פנייה לעו"ד נזיקין כדי לבדוק סיכויי הצלחה, גובה פיצויים אפשרי ולקבל הכוונה להמשך
  2. איסוף חומר כתוב, מוקלט, מצולם ומוסרט, שיכול לחזק את טענות התביעה
  3. פנייה למומחה רפואי רלוונטי, שיכול לחזק את טענות התביעה באופן מקצועי
  4. הכנת התביעה על ידי עורך דין נזיקין

 

לסיכום

רשלנות רפואית היא תחום מגוון ומורכב, אשר מצריך התייחסות יסודית ומקיפה. עורך דין מיומן בתחום הנזיקים יכול להעריך נכונה את הסיכויים שלכם להצליח בתביעת רשלנות רפואית, להכין אתכם היטב ואף להגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לנצח ולקבל פיצויים הולמים.

למידע נוסף לחצו: https://ddlaw.co.il

 

ספרים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

איך מזהים רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית